Missing 'path' query parameter

La consellera de Territori, Ester Capella, ha denunciat que l’acord PSOE-Sumar, que ahir ja va generar dubtes entre els partits, per mantenir la rebaixa del preu del transport públic “envaeix competències” i no va acompanyat dels recursos econòmics necessaris. “Es fan la foto, fan un anunci i aquí paga la geganta, que són els catalans i les catalanes”, ha criticat arran d’una pregunta del portaveu dels comuns, David Cid, durant la sessió de control Parlament.

Capella, a més, ha lamentat que Catalunya va “geperuda” dels “incompliments” de l’Estat espanyol. “Nosaltres complirem, però recorda’ls-hi que quan facin un anunci, l’acompanyin de lleialtat institucional, no envaeixin competències i dotin econòmicament allò que anuncien”, ha sentenciat. “Quan facin anuncis, acompanyin la promesa de lleialtat institucional, cosa que vol dir: ‘No envairem competències i dotarem econòmicament el que anunciem'”, ha reblat.

El president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez i la líder de Sumar i vicepresidenta segona del govern espanyol i ministra de Treball en funcions, Yolanda Díaz, signen un acord per a un Govern de coalició progressista / EP

El Govern complirà amb el finançament del 30% dels títols de transport

Prèviament, Cid ha retret a la consellera que el Govern no hagi aplicat encara la gratuïtat de la T-16 a tota la xarxa integrada de transport públic com preveu l’acord de pressupostos per al 2023. “La regla bàsica en política és que el que se signa, es compleix. Estem davant d’un incompliment i van en camí de convertir-se en el Govern dels anuncis incomplerts”, ha retret Cid.

La consellera Capella li ha replicat que per complir els acords s’han de tenir mitjans econòmics i, en aquest sentit, ha afirmat que l’Estat espanyol ha de posar a disposició “la part que li correspon”. En aquest sentit, ha detallat que el Govern complirà “el finançament del 30% dels títols de transport”, i ha recordat que el Govern ha invertit 64 milions d’euros aquest any. També ha promès consolidar la gratuïtat de determinades targetes de transport, però ha reclamat al Govern que posi a disposició la part de finançament que correspon, ja que “des del 2010 no aporta a l’ATM de l’àrea metropolitana de Barcelona el que li correspon”.

Capella insta la CUP a fer un front comú pel traspàs de Rodalies

D’altra banda, la consellera de Territori ha demanat a la CUP que acompanyi l’Executiu de Pere Aragonès en la reclamació del traspàs “integral” de Rodalies i ha retret a la diputada cupaire Montserrat Vinyets que utilitzi “terminologia” per “confondre les coses”. A més, ha recordat que l’acord amb el Ministeri de Transports fa referència a la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell i no parla de Quart Cinturó. En aquest sentit, I ha garantit que el Govern “no es mourà” de l’acord del juliol i desplegarà allò que s’ha signat. “Ronda Nord, ni Quart Cinturó ni altres històries”, ha remarcat.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter