Missing 'path' query parameter

Confusió total en la roda de premsa de la portaveu del Govern, Sílvia Paneque. En la compareixença posterior a la celebració del Consell Executiu que ha tingut lloc aquest dimarts, la també consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge ha anunciat oficialment la reactivació de la comissió tècnica que ha de determinar com serà l’ampliació de l’aeroport de Barcelona – El Prat que ja va anunciar ahir el president Salvador Illa. Paneque ha remarcat que és “prematur parlar d’opcions concretes” perquè l’aeròdrom barceloní pugui guanyar capacitat i ha assegurat que seria inclús “temerari” expressar-se sobre algunes de les possibilitats que estan sobre la taula de l’executiu català.

Aquestes declaracions, però, contrastaven completament amb el dossier de premsa per escrit sobre els acords de govern que s’ha entregat als periodistes, en paral·lel a la seva celebració de la roda de premsa. En aquest document, en l’apartat que fa referència a aquesta ampliació de l’aeroport, el Govern deia per escrit que aposten per allargar la tercera pista, una opció que implicaria la destrucció parcial de la Ricarda. “L’acord aprovat considera necessari incrementar la capacitat actual de l’aeroport, amb la millora de l’impacte acústic i l’allargament de la pista al mar per a satisfer la demanda de vols intercontinentals, amb una longitud que vindrà determinada per criteris tècnics i ambientals. L’objectiu és esdevenir un hub intercontinental de nova generació”, deia en concret el text facilitat per l’executiu català als mitjans de comunicació.

Tanmateix, un cop acaba la roda de premsa, per desfer l’embolic, el Govern ha distribuït el text oficial de l’acord de Govern, en què no apareix cap menció a cap pista ni a cap opció en concret per a la reforma de l’aeroport.

Aquest escrit s’ha difós perquè durant la roda de premsa, malgrat que diversos periodistes presents en la compareixença li han fet notar a Paneque la contradicció de les seves paraules amb el contingut del dossier, la portaveu s’ha limitat a refermar que només s’ha reactivat la comissió tècnica i que l’adopció d’una mesura o altra dependrà completament dels resultats de l’informe tècnic que s’elabori al respecte, que podria estar enllestit en un termini de tres o quatre mesos. Finalment, s’ha vist que Paneque tenia raó però els periodistes també, perquè el dossier feia unes afirmacions que no encaixaven amb el discurs de la consellera.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i portaveu del Govern, Sílvia Paneque, durant la roda de premsa posterior al primer Consell Executiu de Salvador Illa / Europa Press

Noves mesures ambientals que no casen amb la destrucció de la Ricarda

En el text entregat inicialment als mitjans de comunicació, s’indicava que des del Govern consideren que l’aeroport “té demanda contrastada per connectar Catalunya a escala global” i s’alertava que és una infraestructura que en certs períodes de l’any està “fregant els seus nivells de màxima capacitat”, motiu pel qual s’apostaria precisament per allargar aquesta tercera pista sobre el mar. El document també inclou un apartat de mesures ambientals on s’apunta que la solució d’ampliació haurà de “respectar necessàriament la biodiversitat, la convivència amb el veïnat i les directives ambientals europees, amb especial cura a la preservació i la posada en valor dels espais protegits”, fet que contrasta completament amb aquesta destrucció parcial de la Ricarda.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter