Encara no se sap on s’ha celebrat la trobada entre Junts per Catalunya i el PSOE a Suïssa, però el que sí que ha transcendit és que “ha anat bé”. Així ho ha confirmat el cap de la delegació del PSOE, Santos Cerdán, que també va reunir-se amb el president a l’exili, Carles Puigdemont, a Brussel·les per desbloquejar la investidura de Pedro Sánchez. Cerdán ha atès la premsa des de l’aeroport de Ginebra, just abans d’agafar un vol a Madrid, i ha confirmat que la reunió “ha anat bé” i hi ha hagut cordialitat. El socialista també ha explicat que en les pròximes hores emetran una nota de premsa sobre la trobada.
La d’aquest dissabte a Suïssa ha estat la primera de les reunions que faran Junts i el PSOE amb mediadors internacionals organitzats per l’entitat suïssa Henry Dunant, per fiscalitzar els compromisos assolits pels socialistes a canvi de l’acord per a la investidura de Sánchez. No ha transcendit el lloc on s’ha celebrat i tampoc no se saben les següents dates. Tant les negociacions com aquestes reunions s’estan mantenint amb la màxima discreció malgrat la pressió dels mitjans.

Per part de Junts han assistit a la reunió el president a l’exili, Carles Puigdemont, i la portaveu del partit al Congrés, Míriam Nogueras, que ahir va ser increpada a la seva arribada a Ginebra al crit de “no tornis a Espanya, traïdora”.
Junts creu que aquesta reunió és “un canvi de paradigma”
El vicepresident i portaveu de Junts, Josep Rius, havia assegurat abans d’aquesta trobada que la reunió suposava un “canvi de paradigma” i l’assentament d’unes “bases molt sòlides” respecte al conflicte polític entre Catalunya i l’Estat, que “fins ara no s’ha canalitzat adequadament”. Rius ha dit que suposa un canvi perquè “fins ara s’ha dialogat, i dialogar està molt bé, però no porta enlloc”. Rius ha reivindicat que Junts hagi aconseguit una reunió d’aquesta mena “en un terreny neutral i sense àrbitres comprats”.