El president del Govern espanyol ha sortit a donar la cara després que un informe de l’UCO involucri Santos Cerdán -fins ara número 3 del PSOE- amb el cas Koldo. Sánchez, en una roda de premsa des de Ferraz (la seu del PSOE) ha entonat el ‘mea culpa’ i ha demanat perdó “a la ciutadania, als militants i simpatitzants del PSOE” perquè “fins aquest mateix matí estava convençut de la integritat de Santos Cerdán”. “No hauríem d’haver confiat en ell”, ha lamentat. Aquest ‘mea culpa’ de Sánchez ha estat anunciat amb una sorpresa, una renovació total dins del PSOE i és que ha assegurat que posarà en marxa una auditoria dels comptes del PSOE i una reestructuració de la comissió executiva. Sánchez ha assegurat que els “greus indicis” de l’informe de l’UCO li generen una “enorme decepció”. De fet, Sánchez ha assegurat que ha estat ell mateix qui li ha demanat la dimissió.

El president espanyol, a més, ha assegurat que no coneixia l’informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil fins a aquest matí, i ha promès “una resposta contundent”. El líder del PSOE ha volgut mostrar-se ferm amb les conseqüències que portarà el cas Cerdán i ha assenyalat que “encara que la decepció és gran, la resposta serà sempre contundent”.

Pedro Sánchez es resisteix a convocar eleccions

D’ençà que s’ha conegut l’existència de l’informe de l’UCO en el qual vinculava Santos Cerdán en el cas Koldo el PP ha sortit a per totes contra el PSOE i el president del govern espanyol. “Explicacions, dimissions i eleccions” reclamaven els populars a un Sánchez que, en roda de premsa, ha estat preguntat sobre si aquest nou escàndol que esquitxa el PSOE podria motivar la convocatòria d’eleccions, s’ha mostrat segur i ha descartat per complet que els espanyols tornin a votar pròximament.

El president espanyol ha justificat la decisió de no convocar eleccions “perquè això no va de mi, ni del PSOE, ni dels diputats de PSOE, sinó d’un projecte que està fent coses bones per a aquest país” i ha descartat que aquesta nova crisi esquitxada per la possible corrupció arribi al seu executiu, perquè “això no afecta el govern d’Espanya”. “No hi haurà convocatòria electoral fins al 2027”, ha sentenciat el president espanyol.

El secretari d’Organització del PSOE, Santos Cerdán, en un ple del Congrés / Europa Press

L’informe de l’UCO

Durant el matí d’aquest dijous 12 de juny s’ha conegut l’existència d’un informe de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil que vinculava l’exsecretari d’organització del PSOE i exnúmero 3 de Sánchez, Santos Cerdán amb la trama de comissions il·legals del cas Koldo. En el document hi havia les transcripcions d’una conversa a tres bandes entre Cerdán l’exministre José Luis Ábalos i la seva mà dreta, Koldo García en la qual discutien sobre pagaments a canvi de l’adjudicació d’obres públiques. Concretament, els tres actors implicats discutien sobre el cobrament de 620.000 euros en comissions il·legals per les adjudicacions d’obres a Múrcia i d’un immoble i sobre un deute de 450.000 euros per obres a Logronyo, Sevilla i Sant Feliu de Llobregat.

Comparteix

Icona de pantalla completa