Missing 'path' query parameter

La vicepresidenta tercera del govern espanyol i ministra per a la Transició Ecològica, Teresa Ribera, confia a poder sufragar “la major part” de la construcció del gasoducte BarMar amb finançament europeu. En una entrevista aquest divendres a El Matí, de Catalunya Ràdio, Ribera ha remarcat que es tracta d’un projecte amb “caràcter europeu” i que té un “interès comú” i, per això, volen presentar-lo a la “convocatòria d’infraestructures d’interès comunitari”.

El BarMar, el substitut del MidCat

Aquest dijous, durant la cimera a Brussel·les, el president espanyol, Pedro Sánchez, ha donat a conèixer l’acord amb els seus homòlegs francès i portuguès per substituir el projecte de gasoducte MidCat per un “nou corredor d’energia”, el BarMar, un gasoducte subterrani entre Barcelona i Marsella de 360 quilòmetres.

El president espanyol Pedro Sánchez juntament amb el president de la República Emmanuel Macron i el primer ministre portuguès António Costa | EP
El president espanyol Pedro Sánchez juntament amb el president de la República Emmanuel Macron i el primer ministre portuguès António Costa | EP

La ministra ha celebrat aquest nou projecte que permet diversificar l’entrada de matèria primera energètica i que tindrà recorregut en el temps. A més, Ribera ha fet valdre la “vocació europeista i solidària” de la nova infraestructura. Així i tot, ha remarcat que les obres del gasoducte BarMar, que no començaran immediatament perquè, abans, cal definir el projecte, tramitar els permisos d’avaluació d’impacte ambiental i detallar el finançament. Uns treballs que, un cop finalitzada aquesta primera part, poden allargar-se “cinc, sis o set anys”, segons la vicepresidenta tercera del govern espanyol.

Espanya “guanya pes”

La ministra ha afirmat que aquest acord permet a l’Estat espanyol “guanyar pes” en el mapa energètic europeu i considera que és fonamental que hi hagi una participació espanyola en l’aportació de solucions davant la crisi energètica. A l’entrevista d’aquest divendres, Ribera ha assegurat que aquesta iniciativa “avança una inversió” que l’Estat hagués hagut de fer tard o d’hora i que permet una “connexió amb tota la infraestructura espanyola”.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ferran a octubre 21, 2022 | 11:03
    Ferran octubre 21, 2022 | 11:03
    Parece evidente que a menudo las estupideces y los cretinismos malsanos apoyados por la UE se multiplican como los panes y los peces (pero no gratis). El alumno Macrón se carga definitivamente el Midcat (que podría llegar en un año a territorio francés y enlazar con lo que los gabachos hubieran hecho en el interín) y acepta (no sólo) porque lo paga Bruselas un conducto submarino (que se sabotea a placer como hemos visto) que tardará unos siete (7) años en estar operativo. Todos pelados de frío en el interín. Desde tontería supina hasta política putinesca....
  2. Icona del comentari de: ton c. a octubre 22, 2022 | 17:15
    ton c. octubre 22, 2022 | 17:15
    mentres Espanya segueixi tenint a Ceuta i Melilla, el Marroc seguirà fent el que li rota.

Respon a ton c. Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter