El caos dels serveis ferroviaris han posat fi a la carrera al capdavant d’Adif d’Ángel Contreras, cessat aquest divendres pel ministre de Transport, Óscar Puente. Contreras paga els plats trencats d’una gestió que ha generat més d’una incidència aquest estiu, no només a Catalunya sinó també en altres punts de l’Estat. De fet, feia setmanes que Contreras estava assenyalat per l’opinió pública. Una situació a la qual cal sumar la pressió del Partit Popular, que l’acusa d’estar enfangat el famós ‘cas Koldo’. Alguns mitjans a Madrid apunten que el cessament també podria respondre als dubtes que el directiu generava a la Moncloa en relació amb aquest cas, que ja va deixar pel camí l’anterior ministre José Luis Ábalos.
Sigui com sigui, el ministeri apunta que la decisió de cessar Contreras respon a una nova estratègia de renovació interna de l’organigrama amb l’objectiu d'”impulsar i millorar la gestió de l’empresa”. El fins ara president d’Adif plega menys d’un any després d’arribar al càrrec. Contreras va assumir les regnes de l’empresa pública el novembre del 2023, en substitució de María Luisa Domínguez. Per ara encara no ha transcendit qui en serà el substitut.

Caos a la xarxa de trens
Adif ha hagut d’afrontar aquest estiu nombrosos problemes, que se sumen al llarg historial d’incidències que suma Rodalies de Catalunya. Els errors en alguns models que s’han estrenat recentment ha multiplicat els retards i les obres de millora d’algunes infraestructures, com ara l’estació de Chamartín de Madrid, han encès els ànims del Partit Popular madrileny, amb Isabel Díaz Ayuso al capdavant.

A Catalunya, no cal anar-se’n tant llum per trobar l’última incidència rellevant. Aquest divendres, el descarrilament d’un tren Euromed que sortia de les cotxeres de la zona de Can Tunis ha provocat retards de més de dues hores als usuaris d’AVE, Euromed i Intercity. Un cas que no és aïllat i que emprenya sobretot els usuaris de Rodalies, els que més acostumen a patir els retards.