Aquest matí, el candidat del PSC, Miquel Iceta, ha tret el darrer material electoral de l’armari. El líder socialista ha repartit entre la premsa que segueix la seva campanya, Icetatón Complex, unes pastilles que “Ajuden a recuperar l’economia i l’estat d’ànim dels catalans”.
Una idea similar ha utilitzat la cap de llista del PPC per Lleida per aquest 21D, Marisa Xandri. La candidata que ha aixecat força polseguera per haver llençat a la paperera una estelada, reparteix capses de medicines amb el lema “España es la solución, Marisa Xandri”, amb la llegenda que cada comprimit contè: “155 grams d’unitat seguretat i bon govern”.

Però cap dels dos ha estat el pioner en aquest tipus de material electoral. El primer en utilitzar aquest tipus de marqueting electoral fou Joan Carretero, metge i líder de Reagrupament, la formació independentista que el 2009 va impulsar un sector d’ERC i de convergents. Durant les eleccions del 2010 es van fer famoses les “Carreterines Independex”, píndoles per la independència per prendre per via parlamentària.
La idea fou original i fins i tot, durant la campanya electoral de les eleccions del Parlament del 2010, algun voluntari li va regalar alguna capsula al llavors president de la Generalitat, José Montilla, que també era candidat del PSC.

