L’empresària i número dos de Junts+Puigdemont per Catalunya, Anna Navarro, ha explicat alguns dels contactes que ha mantingut els últims anys als Estats Units en una conversa amb Carles Puigdemont i ha detallat que va col·laborar amb empreses com Spotify o Google per incorporar el català als seus serveis o amb l’aerolínia nord-americana United Airlines per intentar introduir el català i millorar la connectivitat entre la costa oest dels Estats Units i Barcelona.
Navarro ha afirmat que “cada dia” que ha estat fora ha pensat en Catalunya i des de fa un parell d’anys va començar a col·laborar amb Plataforma per la Llengua com a assessora tècnica, i com que “estic molt ben connectada a Silicon Valley em demanen qui treballa a empreses com WhatsApp i LinkedIn”. En aquest sentit, ha revelat que coneixia al cap localitzacions i traduccions de Spotify, un noi gallec que ja no treballa a l’empresa, i que va col·laborar amb ell per incloure el català a la plataforma de música. “He col·laborat amb moltes empreses”, ha subratllat.
També ha descrit que va conèixer “de seguida” el projecte del CEO i creador de Google, Alan Smith, quan va llençar el navegador i, a més, coneixia el cap de globalització i li va proposar “fer un sistema per afegir el català”. “Des del primer dia que el català es va afegir i jo m’hi vaig posar pel mig” i, en aquest sentit, ha subratllat que “sempre” ha intentat ajudar per la llengua catalana.

La carta a United Airlines
D’altra banda, Anna Navarro va escriure una carta conjunta, amb una pilot catalana que també viu a Silicon Valley, al president de United Airlines, Brett J. Hart, per traslladar-li la necessitat de millorar la connectivitat amb Barcelona perquè “a la costa oest hi ha molts catalans” i també li van exposar que no volien escoltar “els anuncis en castellà”. La número dos de Puigdemont ha afegit que li van contestar que s’ho mirarien i, en aquest sentit, ha ressaltat que aquest estiu comença un vol directe des de San Francisco, que redueix el viatge de 24 hores a 11. “Això és molta millora”, celebra la candidata de Junts+, que lamenta que només sigui per una temporada i no cobreixi el Mobile World Congress perquè, segons va explicar l’aerolínia a Navarro, “no hi ha espai a l’aeroport del Prat”. “Als americans els hi encanta Catalunya”, destaca.
Impulsar la marca Catalunya a escala internacional
D’altra banda, ha reclamat la necessitat d’impulsar una marca Catalunya a escala internacional més enllà de Barcelona. “Moltes vegades, quan em parlen de Barcelona, les dic sí, però també hi ha un lloc que es diu Girona, Delta de l’Ebre i també Tarragona té molta història”, ha subratllat Navarro, que ha reclamat millorar la connectivitat de l’aeroport de Barcelona-El Prat, una digitalització més gran de les empreses catalanes i reduir la burocràcia de l’administració. “Els catalans que viviu, o que vivim a fora, per raons diferents, som bastants ambaixadors de casa nostra, sigui de productes o de cultura”, ha afegit Carles Puigdemont.