El portaveu del PPC, Santi Rodríguez, ha assegurat que el discurs de Roger Torrent com a president del Parlament ha tingut un “to conciliador”.  Des dels faristols del Parlament, Rodríguez ha apuntat que la percepció és que s’albira una legislatura diferent a la passada. En aquest sentit, ha utilitzat un dels conceptes que Torrent ha utilitzat en el seu discurs: respecte. “Demanem respecte a la legalitat”, ha pregat Rodríguez. 

 

Ara bé, Rodríguez ha advertit que caldrà veure la investidura per comprovar si Torrent es manté fidel al discurs que avui ha pronunciat. Per altra banda, ha negat que el vot en blanc en les votacions a la presidència i vicepresidència de la cambra hagi sortit de les files dels populars. 

 

També ha titllat de “fora de lloc, gens institucional com el que s’espera de Mesa d’Edat, neutre, que tingui en compte la pluralitat”, el discurs d’Ernes Maragall. “Hem començat malament i no respectant el sentit institucional del moment i del Parlament”, ha dit per criticar el seu discurs. Igualment, ha reiterat la seva “discrepància i desacord” amb la decisió d’acceptar la delegació del vot dels diputats que estan en presó preventiva. “S’ha vingut a produir una reforma del reglament del Parlament a partir del propi ús”, ha lamentat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa