Missing 'path' query parameter

El ple del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) es reunirà dilluns vinent de forma “extraordinària” per carregar contra la llei de l’amnistia després que vuit vocals conservadors forcessin la celebració d’aquesta reunió. El principal motiu pel qual el president del CGPJ, Vicente Guilarte, ha decidit convocar aquest ple és debatre si des del Consell fan una declaració institucional sobre l’amnistia que està negociant el PSOE en el marc de la investidura, ja que consideren que aprovar aquesta llei podria implicar “una abolició de l’estat de dret”. De fet, tal com apuntaven fonts del CGPJ a Europa Press aquest dimecres, que tiri endavant una eventual llei d’amnistia comportarà “conseqüències en perjudici de l’interès real d’Espanya”.

Els vuit vocals conservadors que han collat a Guilarte per reunir-se de manera extraordinària són Carmen Llombart, José Antonio Ballestero, Gerardo Martínez-Tristán, Juan Manuel Fernández, Juan Martínez Moya, José María Macías, Nuria Díaz i Ángeles Carmona. Tal com estableix la llei orgànica del Poder Judicial, concretament l’article 600.2, el Consell pot reunir-se extraordinàriament sempre i quan ho consideri oportú el president de l’òrgan o ho demanin almenys cinc vocals. I ha estat a través d’un escrit signat per aquests vuit vocals aquest mateix dijous, tal com ja van advertir aquest passat dimecres a la tarda, el que ha forçat a Guilarte convocar-la.

La portaveu parlamentària socialista, Margarita Robles
La ministra de Defensa del govern espanyol en funcions, Margarita Robles

Margarita Robles carrega contra el CGPJ

La ministra de Defensa del govern espanyol en funcions, Margarita Robles, ha criticat aquest mateix dijous els vuit vocals conservadors que han forçat la celebració del ple extraordinari, ja que considera que no són els més indicats per donar lliçons sobre “constitucionalitat” perquè fa anys que actuen amb el mandat caducat, incomplint així la Constitució. “Haurien d’haver marxat fa molt de temps”, apunta Robles afegint que al CGPJ “els falta sentit de la realitat”. Segons assegura la ministra de Defensa, “és gravíssim que els vocals es preocupin del fet que altres compleixin la Constitució quan són els primers que la incompleixen”.

Més notícies
Notícia: Les cosines d’Elionor l’ignoren en el seu gran dia i es filtra per què
Comparteix
Carla Vigo ha prioritzat una festa amb els seus amics i Victoria Federica ha preferit marxar de viatge
Notícia: Bigote Arrocet diu per què no va acudir al funeral de María Teresa Campos
Comparteix
L'ex de la periodista treu a la llum el motiu real de la seva absència
Notícia: ERC tanca amb el PSOE el traspàs “integral” de Rodalies
Comparteix
Els republicans asseguren que l'acord inclou finançament, vies i trens
Notícia: MÉTEO | Arriba el canvi de temps: Catalunya en alerta per la borrasca Ciaran
Comparteix
El Meteocat emet avisos per vent, mala mar i pluges arreu del país

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter