Carles Puigdemont ha carregat aquest dissabte contra els incompliments de govern espanyol amb Catalunya. “Ens roben les inversions”, ha escrit el president a l’exili en un post a la xarxa X. Puigdemont ha ironitzat que aquesta situació també es dona amb Madrid però a la inversa: “En aquest cas és per gastar-s’hi més diners dels aprovats inicialment”. Tal com detalla Puigdemont, Catalunya només va rebre durant el primer semestre del 2024 uns 456,6 milions, un 20,05% del total de rebut per les comunitats autònomes. Se situa a la cua de tot l’Estat.
La publicació del màxim responsable de Junts per Catalunya coincideix amb les declaracions del portaveu del PSOE al Congrés dels Diputats Patxi López que ha dit que no creu que el fet que Puigdemont no hagi estat amnistiat pel Tribunal Suprem compliqui les relacions amb la formació independentista perquè el Congrés “ja va fer la seva labor” aprovant la norma. “El Congrés va fer la seva labor, que és aprovar una llei d’amnistia, i l’única cosa que espero és que la justícia l’apliqui”, ha dit una entrevista en el programa Parlament de RNE recollida per Europa Press. La decisió final a l’Estat sobre l’amnistia de Puigdemont la tindrà el Tribunal Constitucional.
Cada any incompleixen els seus propis pressupostos. Ho fan amb Catalunya, on ens roben les inversions, i ho fan amb Madrid, però en aquest cas per gastar-s’hi més diners dels aprovats inicialment. I encara no entenen per quina raó no els votem els pressupostos?
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) April 12, 2025
És una laminació… pic.twitter.com/zb2gphwgog
“Laminació sistemàtica de la societat catalana”
En la seva crítica de les polítiques estatals envers Catalunya, Puigdemont ha afirmat que “és una laminació sistemàtica de la societat catalana, de la seva economia i de la seva competitivitat, i ha emfatitzat que encara “no entenen per què no els aprovem els pressupostos”. Segons el president a l’exili, Catalunya és capdavantera en recaptació i en indústria i “cuers en inversió. Això és la dependència”.
Puigdemont considera que tot català, “se senti espanyol o se senti polonès, té el deure moral de lluitar per posar fi a aquesta dependència tan lesiva. Perquè els damnificats som tots els catalans, sense excepció”. El president de Junts titlla la situació “d’una injustícia cronificada” i confrontar-s’hi és un deure”, “també dels qui aplaudiran amb les orelles que el president del nostre país –Salvador Illa– se’n vagi a promoure un escriptor generador d’odi -diu sense citar Javier Cercas– i mantingui un delegat a Perpinyà –Christopher Person– tan incompetent que no és capaç de reconèixer el país”.
Demanen la destitució del delegat del Govern de la Catalunya Nord
Després de negar-se a parlar de “la Catalunya Nord” en una compareixença al Parlament fa unes setmanes, ara el delegat del Govern català a Perpinyà s’ha oblidat -de moment- de la diada de Sant Jordi. Aquest divendres, una trentena de personalitats del món de la cultura del país i una vintena d’entitats han enviat una nova carta al cap de l’executiu català per exigir la destitució de Person.