El ministre de la presidència Fèlix Bolaños acusa el Partit Popular d'”inocular la crispació i l’odi” amb els seus atacs a l’independentisme. En concret, Bolaños ha apuntat a la “gran mentida” sobre els indults i l’amnistia del líder popular Alberto Núñez Feijoo. La mà dreta de Pedro Sánchez s’hi ha referit arran de les converses entre Feijóo i Junts explorant la possibilitat de concedir indults als líders independentistes que van transcendir el passat cap de setmana. La “impostura” de Feijóo, assegura el ministre, ha estat una estratègia per mobilitzar contra l’acció del govern de l’Estat. “El que hem sabut aquest cap de setmana és el que pensa Feijóo de veritat, i no se sembla de res amb el que deia fins ara”, critica, tot apuntant que aquesta posició dels conservadors “condiciona la legislatura”.
Després de les acusacions contra Feijóo, Bolaños s’ha referit a les mobilitzacions de la dreta i la ultradreta davant la seu del PSOE que van tensar la política espanyola durant les primeres setmanes de l’any. “Què dirà Feijóo a les persones que es manifestaven davant la seu?”, qüestiona el ministre de la Presidència, tot acusant-los d’haver “atiat” les accions contra Moncloa mentre amagava un “discurs contra l’amnistia i les negociacions” amb l’independentisme. “Feijóo ha de demanar perdó al PSOE, però sobretot als ciutadans que de bona fe s’han cregut les seves mentides”.
La credibilitat del PP
Arran de les converses entre PP i Junts conegudes aquest cap de setmana, Bolaños assegura que el principal partit de l’oposició “ha perdut tota la seva credibilitat en només unes hores”. Defensa, doncs, que la postura correcta és la de l’amnistia, mentre que els populars defensaven posicions properes a l’extrema dreta per mobilitzar els votants conservadors. Poc abans d’unes eleccions gallegues que poden fer perdre els conservadors un dels seus feus històrics, Bolaños ha donat “la benvinguda al camí de la retrobada” als populars. Pel que fa al nou redactat de la llei d’amnistia, el ministre ha declarat que “hi ha temps”, sense concretar si hi ha avenços en les converses amb Junts.