Aigües remogudes a la CUP: les bases podrien tombar el preacord

Aquest dimecres les Assemblees Obertes Parlamentàries debatran i votaran el document. La mesa de negociació amb Madrid i la renúncia inicial a la confrontació podrien decantar el no

La complexa organització i pluralitat interna de la CUP Un Nou Cicle per Guanyar fa que el preacord a què han arribat els cupaires amb ERC, i que és el passaport per un sí de la CUP a la investidura de Pere Aragonès, que previsiblement arrencarà divendres, pugui acabar en un no res si així ho decideixen els militants de les onze organitzacions que integren la candidatura parlamentària. I és que aquest dimecres se celebren les Assembles Obertes Parlamentàries, que debatran i votaran de forma telemàtica –el resultat serà difós dijous- la validació d’aquest acord, que de moment no té el vistiplau de Junts per Catalunya.

Diverses fonts de les organitzacions de la CUP han confirmat a El MÓN que “no està gens clar que la militància validi l’acord de l’equip negociador”, i veuen probable que “el no s’imposi per un marge no molt ampli”. De fet, les tres organitzacions amb més pes, Poble Lliure, Endavant-OSAN i Arran, tindrien dificultats per validar l’acord que fa referència al procés, en el qual es renuncia a la confrontació amb l’Estat i s’aposta per l’estratègia d’ERC del diàleg amb Madrid, malgrat que la mesa de negociació ni tan sols està en marxa. A més, el preacord és inconcret pel que fa al camí a prendre si la negociació amb Madrid no dona resultats: “Ens comprometem a generar les condicions i els acords necessaris perquè puguem plantejar el nou embat democràtic, durant aquesta legislatura, per la via que el conjunt de l’independentisme valori com la més adequada derivada dels principis de consens estratègic i d’acumulació de forces socials i polítiques suficients per fer-lo efectiu, prioritzant la via del referèndum d’autodeterminació”.

A més, Poble Lliure forma part de la direcció del Consell per la República, a la qual no es fa referència com a eina política, una organització que defensa el paper de l’exili en el procés de confrontació amb l’Estat i internacionalització de la causa, i que considera que el diàleg amb Madrid mai no conduirà a l’autodeterminació i l’amnistia. El vot de Poble Lliure, segons ha pogut saber El MÓN, es perfila com un no al preacord. Endavant-OSAN i Arran també es trobarien en la mateixa situació que Poble Lliure pel que fa a la confrontació amb l’Estat, i consideren que aquest acord de donar marge a la mesa de negociació implica renunciar a avançar.

Sigui com sigui, diverses fonts consultades per aquest diari assenyalen que la votació de demà es resoldrà “per marges estrets”, perquè “la militància estarà molt dividida”. Si bé reconeixen que “els compromisos socials són un bon indicador del gir a l’esquerra que cal”, veuen en la imposició de l’estratègia d’ERC “una renúncia nacional”.

Comentaris

    uuuuf 24/03/2021 9:22 am
    Un empat i cap a casa.Si no fan un acord com cal,jo no voto mai mes cup,erc,junts.Votare primaries o algun partit independentista diferent.Aixo es el que els hi hem de dir a tota aquesta escoria politica.
    Jo ja he votat 24/03/2021 9:21 am
    Erc ens clava un projecte per Tv3 i ens diu que ho HEM de fer ja. Com si ho haguéssim de fer els votants! I els votants esperem que ho facin ells. Llavors, presumeixen d'anar d'acord amb la Cup, 9 escons. I ara potser no... I Jxcat 32 escons? Han de fer govern indepe amb el que hi ha.
    Ai quin mareig! 24/03/2021 9:07 am
    Després del gran anunci ara les bases poden dir que no? I així tota la legislatura? I la Sabater que prometia, on és? I la Reguant no deixa mai de decidir? No dèien que no volien liders?
    Ai quin mareig! 24/03/2021 8:25 am
    Després del gran anunci ara les bases poden dir que no? I així tota la legislatura? I la Sabater que prometia, on és? I Eulàlia Reguant no marxa mai? No dèien que no volien liders?
    joandomenec 23/03/2021 10:20 pm
    Seria la primera acció assenyada, enviar un acord de botiflers a la paperera de la història.
    Esquerres per la miseria del Maduro Junqueras i tots a menjar rates arrebossades 23/03/2021 9:53 pm
    Pactar amb la cup es el primer pas per pactar amb podemos i psc. Junqueras es español i vol esser el Maduro Venezolano. Miseria, bruticia, atur , okupes, esquerres junquerils marxistes.venezolanes. No han treballat mai, son ineptes immadurs, incapacitats, catolics, ganduls i panxuts
    David. 23/03/2021 9:50 pm
    Si la Cup i junts avalen l' "estratègia" d ERC ja podem plegar. Lo de "la taula de diàleg" és un putu insult a a intel.ligència, és per flipar..... No podem ser tant imbècils. ERC només aposta pel vasallatge (i les seves butxaques plenes, clar) . Però al menys que ho digui clar !!! I tinc 50 anys. Ho dic perquè algun comentari feia comentaris despectius al "jovent". El jovent al menys va plantar cara a Urquinaona. No son tant tontos com molts carcamals lliristes de la meva edat.
    BERTA 23/03/2021 9:13 pm
    Dons crec que les bases tenen tota la rao, no es pot descartar la confronració, ni el consell de la republica
      Oromo 24/03/2021 1:17 am
      Res d mesa d negociació, Ñ ho ha deixat clar, NO és NO, dons nosaltres directament moviment cap a l'independència, ER ho ha deixat clar no l'interesa la llibertat
      Rafael 23/03/2021 9:34 pm
      Ni la fabrica de bateries electriques.
    cupaire 23/03/2021 8:39 pm
    da la impresión, que alguien se ha tirado a la piscina, sin mirar si había agua .... y se ha pegado una ....¿tenia ,o no, mandato de la asamblea, para llegar a esos acuerdos?, la respuesta es ...
    LSO 23/03/2021 8:12 pm
    Hagan la quiniela, 1 X 2 , yo apuesto por el empate, Eran unos tigres, y se han vuelto unos lindos gatitos, eran antisistema, y ahora son sistema integral, la CUP también tenían un precio. Quien lo iba a decir.
    Res de nou 23/03/2021 8:02 pm
    No sé perquè però el resultat serà un empat, el dilema serà que faran en cas d'empat... Que comencin a assumir responsabilitats, i menys tira la pedra i amagar la mà
    RAMON A 23/03/2021 6:51 pm
    Ja comencem a enrredar o tot
    43
    34
    Respon
    Que em descollono!!!!!! 23/03/2021 6:46 pm
    Erc retratada. Sanchez enganya junqueras, cup enganya junqueras, tothom enganya a junqueras, que hi farem
      Cambra 24/03/2021 9:53 am
      Junqueres enganya tothom i aquesta és la única veritat.
    Pere Grau 23/03/2021 6:45 pm
    Aquest dimecres les Assemblees Obertes Parlamentàries debatran i votaran el document. La mesa de negociació amb Madrid i la renúncia inicial a la confrontació podrien decantar el no, la reunió es fara a KanOkupa de Gracia.
    18
    35
    Respon
    Juan Ripolles 23/03/2021 6:42 pm
    1-Dos años de diálogo 2-Puigdemont, relegado 3-Nuevo protocolo de desahucios 4-Nuevo protocolo de desahucios 5-Sin balas de foam ni acusaciones a manifestantes 6-Plan de rescate social 7-Presupuestos y cuestión de confianza 8-Combate del racismo 9-Blindaje del Parlament 10-Giro a la izquierda 11-Conseguir la fabrica de baterias electricas
    Pere Lluis G. 23/03/2021 6:42 pm
    S,ha de votar am assemblea !!!
    Veterà antifranquista. 23/03/2021 6:42 pm
    Cap sorpresa. És el que m'esperava
    Veterà antifranquista. 23/03/2021 6:42 pm
    Cap sorpresa. És el que m'esperava
    Hermini 23/03/2021 6:40 pm
    Que no estàvem confinats? qui els ha deixat anar pel carrer a aquests menors d'edat ?
      Lodève 23/03/2021 11:05 pm
      Aprèn a llegir abans de menysprear: al text es diu que faran votacions en assemblees telemàtiques.
    fideli 23/03/2021 6:19 pm
    nens, plegueu... cap a casa.
    19
    35
    Respon