Missing 'path' query parameter

Els socialistes no creuen que aquesta legislatura s’aprovi la Llei Electoral El secretari d’Organització del PSC, José Zaragoza, creu que “les condicions objectives” diuen que serà “molt difícil” arribar a un acord sobre aquesta normativa, tot i que els grups parlamentaris hagin decidit obrir la ponència per debatre aquesta qüestió a partir de la tardor.

Els socialistes acusen la resta de formacions de no voler reconèixer les dificultats. “La resta de forces polítiques han decidit obrir-lo encara que tothom sap que no es tancarà” sobretot si la federació nacionalista “no canvia d’actitud”, ha dit el socialista.

Segons Zaragoza el principal escull és que CiU “no està d’acord amb fer la llei més proporcional”, mentre que els socialistes posen aquest fet com a condició per arribar a un acord. “La clau d’una llei electoral és que no canviï la voluntat dels electors”, ha afegit.

El passat 16 de juliol, el Ple del Parlament va aprovar per unanimitat la creació d’una ponència per a la Llei electoral a la tardor. Una decisió que es va prendre tot i les reticències socialistes manifestades pel mateix president de la Generalitat, José Montilla, que assegura no voler generar una “frustració col•lectiva” si no hi ha acord.

Finalment, Zaragoza ha assegurat que a Catalunya no hi hauria el debat sobre aquesta llei si no hagués passat, dues vegades, que qui més vots té no necessàriament aconsegueix més escons. “Es diu que a l’estat espanyol la llei és més proporcionalitat i és veritat, però a l’estat espanyol no ha passat mai encara que qui tingui més vots tingui menys diputats”, ha dit.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter