La inestabilitat mundial no només és financera, també hi ha inestabilitat en els conflictes oberts a l’Orient Mitjà i l’Europa de l’Est. Israel ha tornat a atacar aquesta nit la Franja de Gaza i ha llençat un atac amb dos míssils contra l’hospital al-Ahli de Gaza i ha destruït l’edifici d’urgències i la zona de recepció assegurant que aquesta infraestructura era utilitzada com a “centre de comandament de Hamàs”. “L’hospital era utilitzat per les milícies de Hamàs per planificar i executar complots terroristes contra les tropes de l’exèrcit d’Israel i ciutadans israelians” han assenyalat les Forces de Defensa d’Israel a través de Twitter.
⭕DISMANTLED: Hamas Command and Control Center 𝗜𝗻𝘀𝗶𝗱𝗲 Al Ahli Hospital
— Israel Defense Forces (@IDF) April 13, 2025
The compound was used by Hamas terrorists to plan and execute terror attacks against Israeli civilians and IDF troops.
Despite the IDF repeatedly stating that military activity within medical… pic.twitter.com/KzqKhIpTBt
Per la seva banda, el Ministeri de Sanitat de Gaza ha elevat a 50.944 els morts per l’ofensiva israeliana contra la Franja de Gaza després dels fets del 7 d’octubre del 2023 i assenyala que en les últimes hores els atacs israelians han causat 11 morts i 111 ferits arreu de la franja.
Rússia ataca la ciutat ucraïnesa de Sumi
L’exèrcit rus ha atacat durant aquest Diumenge de Rams la ciutat ucraïnesa de Sumi, ubicada al nord-est del país. Segons ha informat el president del règim de Kíev, Volodímir Zelenski, “fins ara se sap que hi ha 31 persones mortes per l’atac de míssils balístics russos. Entre els finats hi ha dos nens. A banda, més de 84 persones han resultat ferides”, i ha lamentat que aquest atac s’hagi produït en Diumenge de Rams, una data marcada al calendari del catolicisme i sobre civils “en un carrer normal de la ciutat”.
