Missing 'path' query parameter

Els Estats Units ja pateix els efectes devastadors de l’huracà ‘Milton’, que ha tocat terra a Florida a dos quarts de tres de la matinada. L’huracà ha provocat vents de 193 quilòmetres per hora –l’equivalent a un huracà de categoria tres– en un primer moment i, amb el pas de les hores, ha baixat a categoria u, la qual cosa correspon a vents d’uns 150 quilòmetres per hora. En tot cas, les autoritats nord-americanes insisteixen que la seva intensitat podria augmentar amb el pas de les hores. Segons publica la premsa americana, l’huracà hauria provocat les primeres víctimes mortals en una residència d’avis del comtat de Sant Lucie.

L’huracà també ha deixat milers de cases i comerços sense electricitat a Florida. Segons les previsions del Servei Meteorològic de Tampa, les inundacions afectaran dos milions de persones i les autoritats demanen molta precaució en zones de rierols, àrees urbanes i passos subterranis. Es preveuen onades de quatre metres o més i que el nivell del mar augmenti de forma exponencial, arribant a cobrir edificis d’uns dos pisos d’alt.

L’huracà vist des de l’espai / Noaa/ZUMA Press Wire/dpa 08/10/2024 ONLY FOR USE IN SPAIN

Biden retreu a Trump les mentides sobre l’huracà

L’huracà ‘Milton’ ha fet revifar els retrets creuats entre el president dels EUA, Joe Biden, i el candidat republicà, Donald Trump, que les darreres setmanes havia aparcat les crítiques massives a Biden per centrar-se en Kamala Harris, la seva nova contrincant en la cursa per arribar a la Casa Blanca. Biden ha acusat l’administració nord-americana de “liderar una allau de mentides” amb relació a la gestió de l’huracà. El president acusa Trump d’atiar el foc acusant-lo d’estar confiscant cases afectades per l’huracà.

“Les darreres setmanes s’ha produït una promoció imprudent, irresponsable i incessant de desinformació i mentides descarades que estan pertorbant la gent. Està minant la confiança en l’increïble treball de rescat i recuperació que ja s’ha realitzat i se seguirà realitzant, i és perjudicial per als que necessiten més ajuda”, ha remarcat Biden des de la Casa Blanca.

Els huracans més mortífers als EUA

L’huracà ‘Milton’ és el cinquè huracà que arriba als Estats Units aquest any. El temor al país nord-americà és que el ‘Milton’ superi els estralls que van provocar altres fenòmens climàtics realment nocius pers als nord-americans. A finals de setembre, l’huracà ‘Helen’ es va convertir en el segon fenomen més mortal del darrer segle, amb més dues-centes víctimes. Només l’huracà ‘Katrina’, de l’any 2005, va tenir conseqüències més devastadores, amb la mort de 1.833 persones el 2005.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter