S’acosta un canvi de temps a Catalunya. Segons les darreres previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), aquest dijous 6 de febrer serà el darrer dia de tranquil·litat al país, ja que de cara a divendres les pluges ja es tornaran a convertir en les grans protagonistes del cel català. Tot i que s’acosta la pluja, però, aquest dijous predominarà el cel serè arreu del territori. Ara bé, de la mateixa manera que el sol brillarà amb força a les comarques costaneres i bona part de l’interior, en alguns punts de Ponent hi haurà “estrats baixos”, segons el Meteocat, els quals deixaran el cel molt ennuvolat o cobert fins a migdia. A banda, a la meitat nord del litoral també hi haurà alguns intervals de núvols més baixos, especialment a partir del migdia.

Aquest dijous, però, serà el darrer dia de cel assolellat i calma de la setmana, ja que demà, divendres 7 de febrer, la pluja ja començarà a agafar força. De fet, segons el mapa de pronòstics del Meteocat, divendres a la tarda el país quedarà pràcticament cobert per precipitacions, que afectaran especialment les comarques del litoral català, des de les Terres de l’Ebre fins a la Costa Brava, i els municipis del Prepirineu i el Pirineu català. En aquest sentit, la cota de neu voltarà els 1.200 metres, tot i que podria ser més baixa en alguns punts del Pirineu occidental. De cara al cap de setmana, tot i que les previsions dels meteoròlegs encara són força imprecises, el sol tornarà a recuperar presència, però les precipitacions encara es deixaran veure en alguns punts del país.

La temperatura es manté estable

Per altra banda, des del servei meteorològic català també apunten que les temperatures per aquest dijous 6 de febrer es mantindran força estables, amb mínimes lleugerament inferiors en algunes comarques. Tot i això, no hi haurà canvis significatius en els termòmetres dels catalans. Per la seva banda, la temperatura màxima també serà similar o lleugerament més baixa a la registrada en els dies previs d’aquesta setmana, tot i que en alguns punts de l’extrem nord-est del país el descens serà moderat.

Comparteix

Icona de pantalla completa