El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) ha empitjorat les previsions per al cap de setmana i ha activat l’alerta per pluja intensa a 17 comarques catalanes. En principi, la previsió meteorològica per aquest dissabte alertava de pluges generalitzades arreu del país, però en general d’intensitat feble i amb certa envergadura al Pirineu i al Prepirineu central. Però amb els pas de les hores els models meteorològics han avisat d’un empitjorament de la situació. Protecció Civil ha activat l’alerta del Pla Inuncat davant la previsió de pluja intensa a la meitat nord de Catalunya.
⚠ El Servei Meteorològic de Catalunya ha actualitzat l'avís de situació meteorològica de perill (#avisosSMP) per intensitat de pluja ⚠
— Meteocat (@meteocat) April 25, 2025
➡ Ds. 14:00 h – Dg. 2:00 h
➡ Possibilitat de precipitació > 20 mm / 30 minuts
➡ Grau de perill màxim: 🟠 3/6
Hora local (h) = TU+2 pic.twitter.com/IHBgpLIXsR
Les 17 comarques en alerta per pluja intensa
L’episodi de pluges començarà el dissabte a les 14.00 i acabarà a les 2.00 de la matinada del diumenge. El Meteocat alerta que poden caure més de 20 litres per metre quadrat en mitja hora. Hi ha quatre comarques en alerta taronja (perill alt) —el Berguedà, el Lluçanès, Osona i el Ripollès—, mentre que 13 més estan en alerta groga (perill moderat). La pluja pot caure amb força a la Garrotxa, la Selva, el Vallès Oriental, el el Vallès Occidental, el Moianès, el Bages, el Solsonès, l’Alt Urgell, la Noguera i el Pallars Sobirà durant la tarda i al vespre es concentrarà al litoral i el prelitoral de Barcelona amb afectacions al Baix Llobregat, el Barcelonès, el Maresme i els vallesos.
A partir del migdia de dissabte ja s’esperen els primers xàfecs dispersos a la meitat nord i est de Catalunya, que en un primer moment seran més aviat febles i aniran guanyant intensitat amb el pas de les hores. Localment poden ser forts i acumular molta aigua. La cota de neu baixarà dels 2.500 als 2.200 metres i a la cara nord podria descendir encara més, fins als 1.800 metres, al final del dia. El diumenge encara es poden registrar precipitacions, però de moment s’espera que siguin de menys intensitat.