Després d’un març molt plujós, i quan ja comença la Setmana Santa, almenys en l’àmbit escolar, el temps es presenta molt canviant amb un augment generalitzat de la inestabilitat i les precipitacions els dies vinents, segons la previsió del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat), especialment entre diumenge i dimarts. Els festius encara queden lluny, però TV3 preveu que dijous i Divendres Sant poden ser dies més tranquils.
#PrediccióDemà
— Meteocat (@meteocat) April 11, 2025
Demà hi haurà molts⛅. Malgrat tot la probabilitat de precipitació serà baixa.
Tots els detalls al butlletí 👇: https://t.co/dvBoqBQUyJ pic.twitter.com/lz4Pk2KlqV
Dissabte més tranquil que diumenge
De moment, aquest cap de setmana, el dissabte serà un dia més tranquil que el diumenge. El 12 d’abril s’espera que hi hagi intervals de sol i núvols, però en general no ha de ploure a Catalunya. Si ho fa, on hi ha més possibilitats serà a les Terres de l’Ebre, el Pirineu o la Vall d’Aran.

Arriba una nova borrasca atlàntica
El diumenge, la situació canviarà, amb un augment de la inestabilitat i un descens clar de la temperatura, amb més possibilitats de pluja al Pirineu, la Vall d’Aran, les comarques de Lleida i el centre del país. A curt termini, els dies amb més precipitacions seran el dilluns i el dimarts, amb pluges que podran ser generalitzades i més fred a bona part del territori català per l’entrada d’una nova borrasca atlàntica. En cotes altes, aquests dies, pot tornar a nevar.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) April 11, 2025
L’inici de la setmana vindrà marcat per un augment de la inestabilitat i un descens de la temperatura 📉🌧️ pic.twitter.com/KE1FWPE8qh
Divendres Sant, amb anticicló
Els dies festius de la Setmana Santa encara queden lluny per fer una predicció fiable, però ara mateix els mapes indiquen que dijous 17 i divendres 18 d’abril poden ser dies força tranquils. El divendres, l’entrada d’un anticicló podria afavorir que hi hagi més hores de sol. No obstant això, aquests dies també hi pot haver nuvolades, especialment a les tardes al Pirineu.