L’esdeveniment ha disputat aquest diumenge la final de la seva 63a edició al municipi valencià de Sueca, consolidant-se com a epicentre mundial de la paella amb la participació de 40 mestres paellers procedents de països com Argentina, Austràlia, Colòmbia, França, Japó, Mèxic, Perú, Puerto Rico, República Txeca, Regne Unit o Suïssa. El xef Paco Rodríguez, del restaurant Miguel i Juani d’Alcúdia, s’ha coronat com a guanyador del certamen.
Segons ha informat Grupo Gallo, “participants, organitzadors i públic visitant ha pogut degustar fideuà amb ADN 100% Gallo elaborada pel xef Carlos Miralles, del restaurant Mar Blava de Benicarló, a l’envelat que la companyia ha instal·lat al Parc de l’Estació de Sueca”. El xef castellonenc ha destacat “la quantitat de gamba marca sens dubte la diferència, tant en el sabor com en l’olor i el color. Es nota que estem davant d’un producte elaborat amb ingredients naturals que donen lloc a un brou com el preparat a casa”. Durant la jornada també s’han repartit degustacions del brou natural, dispensat directament dels termos que la marca ha traslladat fins al certamen per assegurar les qualitats del producte.
La participació de la nova varietat de brou natural de marisc al certamen té com a finalitat donar a conèixer el producte “i la seua versatilitat davant un grup clau l’Associació de Cuiners i Rebosters de València i la Federació de Cuiners i Rebosters d’Espanya, que col·laboren a l’organització de l’esdeveniment des del 1987″, va assenyalar la companyia.
“Estem convençuts que el nostre brou, de gran qualitat, ofereix a tots els cuiners un ingredient fonamental per realçar el sabor de plats com la paella o la fideuà, adaptant-se a cada recepta i estil culinari i elevant el resultat final”, assenyala Adriana Blanch, Brand Manager de Grupo Gallo i responsable de la nova gamma de vins de la marca.
Grupo Gallo ha explicat que ha dissenyat “un brou de marisc versàtil, capaç d’aportar un toc únic a plats com fideuà i arrossos, però també per a sopes i guisats. El nou brou natural de marisc respon al creixent interès del mercat espanyol per aquest tipus de productes”.
Va afegir que, segons dades de la consultora Nielsen, els vins de peix, paella/fideuà i fumet constitueixen la segona varietat més rellevant al mercat de vins, representant el 19% del total. El 2023, el consum va augmentar un 4% en comparació de l’any anterior. Així mateix, el 81% de les ocasions de consum de vins de peix, paella-fideuà i fumet són per a usos culinaris, amb un 75% dels usos culinaris enfocats a l’elaboració de paella o fideuà, segons dades de l’informe Kantar Usage.
Grupo Gallo, que va entrar al mercat a principis de 2023 amb el llançament de cinc varietats de brou natural (Pollastre, Cuit, Verdures, Escudella i Pollastre amb Pernil Ibèric), presenta ara la seva sisena referència en aquest segment, un brou de marisc per a paella i fideuà, “actualment l’únic del mercat elaborat amb un 20% de gamba. Aquest nou producte no només ressalta per la seva alta concentració de marisc, sinó també per ser una solució pràctica i plena de sabor que promet elevar el nivell de qualsevol recepta per les seves propietats organolèptiques”.