El Grup Educatiu UAX i Repsol han signat un acord de col·laboració per a crear un marc compartit que contribueixi al desenvolupament del talent, a la transició energètica i a la difusió del coneixement, des d’una perspectiva pràctica, innovadora i amb impacte real en la societat, segons van informar.
UAX va explicar que l’acord contempla cinc grans eixos de treball “que reflecteixen el compromís de totes dues organitzacions amb una educació connectada amb els reptes del present i del futur”. En primer lloc, Repsol es converteix en aliat educatiu del Grup UAX, contribuint al disseny i desenvolupament de programes que fomentin l’ocupabilitat dels estudiants, així com a l’impuls de noves competències per als professionals de Repsol.

Aquesta col·laboració contempla, a més d’estades pràctiques en Repsol i activitats inclusives, la participació de professionals de la companyia energètica en accions formatives i classes magistrals, així com en el model educatiu ‘UAX makers’, a través del desenvolupament de projectes amb estudiants. Totes dues entitats també treballaran en l’elaboració de plans formatius per a empleats de la companyia, combinant el coneixement aplicat de la Universitat Alfons X el Savi (UAX), l’especialització digital de The Valley Business & Tech School i l’excel·lència tècnica de XTart FP parteix de l’ecosistema del grup educatiu.

“Des de Grup UAX creiem fermament en el paper transformador de l’educació, no sols com a eina de progrés individual, sinó com a motor de canvi per a les organitzacions i per a la societat. Amb iniciatives com aquesta reforcem el nostre compromís de formar a professionals preparats per a respondre als reptes del mercat i la societat aplicant la tecnologia amb propòsit. Perquè la nostra aliança amb Repsol transcendeix la formació convencional. Es tracta d’un compromís compartit amb la innovació, la transició energètica i l’impacte social, des d’una mirada humanista i amb vocació de futur”, va manifestar Pilar Torres, directora de l’Àrea Business & Tech i d’Empreses del Grup Educatiu UAX.

La directora general de Persones i Organització de Repsol, Carmen Muñoz, va destacar que “per a Repsol és fonamental establir acords sòlids en matèria de formació, recerca i reducció d’emissions de CO₂ amb grups educatius com UAX. Aquestes aliances no sols potencien el desenvolupament dels joves, sinó que a més impulsen solucions conjuntes a reptes actuals i la transferència de coneixement per a avançar cap a una societat més competitiva i sostenible”.

En el pla energètic, l’acord reforça el full de ruta de Grup UAX cap al NetZero mitjançant la integració de diferents solucions, com la generació d’energia renovable, el desplegament de solucions de mobilitat de baixa petjada de carboni i la implementació de serveis d’eficiència, tot això enfocat a la reducció de la petjada de carboni del Grup. A més, també s’inclou una oferta de solucions personalitzades per a tota la comunitat educativa, facilitant així una transició energètica inclusiva.

La col·laboració del Grup Educatiu UAX s’estén també a l’interès a potenciar accions de diferent naturalesa que puguin contribuir a la millora de l’activitat investigadora, a través de l’execució de projectes d’R+D i el suport i transferència de coneixement universitat-indústria.

Un altre dels eixos contempla l’acció social i la difusió del coneixement. A través de projectes impulsats per la Fundació Repsol, com els seus programes de voluntariat corporatiu o les iniciatives Open Room i Zinkers, i la col·laboració amb l’Oficina del Voluntariat de la Fundació UAX, totes dues organitzacions treballaran per a acostar els grans reptes de la transició energètica a la ciutadania, des d’una perspectiva pedagògica, accessible i de conscienciació social.

Comparteix

Icona de pantalla completa