El director general de Caixa Sabadell, Jordi Mestre, ha qualificat avui a TV3 les declaracions del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero, qui ahir acusava les entitats bancàries de no oferir crèdit a les empreses i els ciutadans, de “populistes”, ja que “si una empresa presenta un projecte viable i amb sentit, tindrà crèdit”.

Mestre també s’ha mostrar contrari a la unificació de caixes a Catalunya. “Ajuntar caixes en el territori català crearia un problema social. Sumar dues entitats petites no aportaria res. La mida no és rellevant en el sector financer, ho demostren la caiguda de grans entitats”, ha explicat el director general de Caixa Sabadell.

És més, “crearia un problema social -tancament oficines, menys clients, menys personal, i aniríem cap a un monopoli de 4-5 entitats- que és el que ha passat als bancs”, segons ha afegit Mestre.

A més, Mestre ha qualificat de “desproporcionades” les declaracions del ministre d’Indústria, Miguel Sebastián, sobre el fet que el govern vigilarà els bancs. “Algunes de les mesures com renegociar les quotes de les hipoteques als parats, ja les estem aplicant”, ha assegurat el financer.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa