La tercera edició d’Eufòria ja té el primer finalista. La gala d’aquesta nit dona principi al tram final del programa, ara que només queden cinc concursants. El gran protagonista ha estat el Julien, a qui els teleespectadors han enviat directament a la gran final amb el 25% dels vots. A l’altra cara de la moneda es troba el Fredrik, que ha perdut la segona votació i torna cap a casa quan ja veia el premi a prop. El repescat s’havia reincorporat feia poc i, desgraciadament, ha hagut de tornar a viure l’experiència de ser expulsat.

TV3 ha fet les delícies dels teleespectadors amb una primera semifinal de bon nivell. En aquesta ocasió, han allargat l’emissió amb una novetat: els primers duets d’aquesta edició. A més a més de les actuacions individuals, han dividit els concursants per parelles i han interpretat tres temes conjunts que han agradat molt. 

L’amor triomfa en el duet del Lluís i la Misty

Com molts sospitaven, des de l’organització han aprofitat la història d’amor que ha sorgit entre el Lluís i la Misty i els han fet cantar junts. Han seleccionat per a ells Shallow, una cançó molt tendra i bonica que els ha posat en la pell del Bradley Cooper i la Lady Gaga. La posada en escena ha estat maca i ha acompanyat, així com quan ella ha deixat clar que “ha estat un regal” cantar amb el seu crush.

Les expectatives estaven molt altes i s’esperava veure màgia i foc en aquest duet. Han estat agafats de la mà, però s’han trobat a faltar mirades carregades d’amor i intensitat. No hi ha hagut petó i tampoc no s’ha vist tanta química com s’esperava. Des del jurat han lamentat que hagin desaprofitat una mica aquesta oportunitat: “Us hauríeu d’haver fos més. Hi ha coses que no cal veure, però sí que s’han de sentir”, els ha recomanat l’Alfred García.

L'amor del Lluís i la Misty, protagonistes de la semifinal d'Eufòria - TV3
L’amor del Lluís i la Misty, protagonistes de la semifinal d’Eufòria | TV3
La parella ha estat agafada de la mà bona part de l'actuació - TV3
La parella ha estat agafada de la mà bona part de l’actuació | TV3

L’altre duet de la nit l’han protagonitzat les altres dues noies, la Valeria i la Maria. Elles, per la seva banda, han cantat No more tears (enough is enough) de Donna Summer i Barbra Streisand. Les seves veus són molt diferents, però han aconseguit fusionar-les i el conjunt ha quedat millor de l’esperat. Ara bé, hi ha hagut una clara guanyadora i ha estat la Maria sense cap mena de dubte.

Finalment, al Julien i al Fredrik se’ls ha sentit amb Don’t let the sun go down on me d’Elton John i George Michael. Ambdós han fet gala de bon registre i la interpretació que n’han fet ha estat de 10. Han empastat molt bé les veus i el suec ha brillat amb una actuació intensa que ha mostrat una faceta seva molt diferent. El Julien ha demostrat, una altra vegada, que té un potencial enorme i això s’ha vist en les votacions quan l’han escollit com el preferit. Des del jurat, la Carol Rovira ha assegurat que aquesta és “una de les millors actuacions de la història d’Eufòria”. Realment increïble i de molt nivell.

El Julien i el Fredrik protagonitzen el millor duet d'Eufòria - TV3
El Julien i el Fredrik protagonitzen el millor duet d’Eufòria | TV3

Les votacions de l’audiència salven el Julien i la Maria

Les línies s’han obert quan tots ells havien pujat a l’escenari per defensar, també, els seus temes individuals. Les votacions del públic han estat bastant ajustades, aquesta vegada, però han tornat a manifestar el que ja se sospitava: el Julien i la Maria continuen sent els preferits. Tots dos s’han salvat i passen directament a la segona semifinal.

Això sí, la millor notícia se l’ha endut el primer perquè ell, a més a més, es converteix en el primer finalista i la setmana vinent actuarà sense por a ser nominat. No hi ha hagut sorpresa, però, ja que tothom donava per fet que aquesta plaça seria per a ell sense cap mena de dubte.

Les seves havien estat de les millors actuacions, les coses com siguin. El Julien ha triomfat en el duet i, a més a més, s’ha atrevit a cantar un rap com a solista. Això li ha permès mostrar una cara macarra totalment nova i el resultat ha agradat, encara que se l’hagi vist una mica ofegat per culpa d’una coreografia exigent. La Maria també ha entusiasmat els seguidors del programa perquè ha interpretat Show must go on de Freddie Mercury, el seu himne vital. S’ha deixat la pell i això s’ha valorat positivament des de casa.

El Julien s'emociona en saber que passa a la gran final - TV3
El Julien s’emociona en saber que passa a la gran final | TV3
La Maria ha rebut bones crítiques del jurat - TV3
La Maria ha rebut bones crítiques del jurat | TV3

A la zona de perill, alguns dels concursants més estimats d’Eufòria

Els quatre concursants restants han hagut d’enfrontar-se als nervis típics de la zona de perill. En aquest tram de l’edició, tots ells compten amb molt de suport popular i costa decidir qui es mereix continuar i qui no. Els coaches, el VAR musical i el jurat han valorat el que s’ha vist aquesta nit i han decidit salvar el Lluís i la Misty

El primer no tenia un tema per lluir-se vocalment, però ha entrat en l’energia de la cançó. La seva parella ha sorprès amb una actuació molt divertida que l’ha mostrat vestida de monja i estirada a sobre de la taula del jurat. Han passat moltes coses a sobre de l’escenari, però ha aconseguit fer uns girs melòdics que demostren el gran creixement vocal que ha tingut al llarg del programa.

L'actuació de la Misty ha estat molt divertida - TV3
L’actuació de la Misty ha estat molt divertida | TV3

Els qui s’han jugat la permanència en el programa, doncs, han acabat sent el Fredrik i la Valeria. Ho han donat tot, però un d’ells ha hagut d’eliminar la competició. S’han tornat a obrir les línies i, com avançàvem abans, el principal perjudicat d’aquesta nit ha estat el Fredrik. En el seu cas, marxa eliminat d’Eufòria amb només el 39% dels vots després d’interpretar un tema en el qual ha tornat a arriscar amb un falset que no l’afavoreix encara que vulgui que sigui la seva marca personal.

Al davant tenia la Valeria, que ha viscut una autèntica catarsi amb Lobo de l’Elena Gadel, un tema que relata perfectament la xacra de la violència masclista: “Has sabut retratar la foto d’una manera cruel i preciosa alhora”. Pensada per a ella, molts usuaris a Twitter han vist cert favoritisme en l’elecció.

La interpretació de la Valeria ha posat la pell de gallina - TV3
La interpretació de la Valeria ha posat la pell de gallina | TV3
La Valeria, salvada in extremis - TV3
La Valeria, salvada in extremis | TV3

La setmana vinent arribarà la segona semifinal, en la qual s’acabarà de perfilar la llista de concursants que competiran per endur-se el premi final. Un dels grans moments tindrà com a protagonistes, curiosament, la Marta Torné i el Jordi Cubino. La presentadora i el director musical s’han estat enviant retrets durant tota l’edició i segellaran la reconciliació amb un duet en directe que pot fer parlar molt. 

Més notícies
Notícia: El repescat d”Eufòria’ se salva ‘in extremis’ en una gala diferent
Comparteix
El Xavi Noms es converteix en l’últim eliminat del concurs de TV3
Notícia: Com serà la gala dels espectadors a ‘Eufòria’? Tornen a canviar la mecànica
Comparteix
TV3 continua afegint novetats al concurs musical, que aquesta setmana viurà el retorn del Fredrik
Notícia: L’Aina da Silva i la Lluna revelen com han viscut l’expulsió a ‘Eufòria’
Comparteix
Elles són les últimes que han hagut d'abandonar el concurs de TV3
Notícia: ‘Eufòria’ repesca el concursant més estimat amb un resultat incontestable
Comparteix
3Cat ha anunciat a la gala de relleu que enguany també hi haurà concert al Palau Sant Jordi

Comparteix

Icona de pantalla completa