El programa 30 minuts, que fa quatre dècades que s’emet a TV3, ha sigut líder aquest diumenge en una nit televisiva difícil en què Catalunya semblava estar pendent només del Barça. Aquest espai veterà de reportatges ha aconseguit un 13,9% de quota de pantalla. Malgrat que les dades d’audiència havien anat a la baixa els darres anys –en alguns casos, amb poc més d’un 10% de share–, l’estrena aquest diumenge 12 de gener d‘Infiltrats, el reportatge sobre les infiltracions policials en moviments independentistes i socials en col·laboració amb La Directa ha estat líder de la seva franja, juntament amb el Gol a gol posterior a la final de la Supercopa, que també ha fet el 13,9, segons les dades de Kantar, l’empresa que s’encarrega del mesurament.

‘Infiltrats’ aconsegueix 282.000 espectadors de mitjana
El nou reportatge de 30 minuts en col·laboració amb La Directa ha estat tot un èxit pel que fa a les audiències, sent líder de la nit davant les apostes de les altres cadenes. Infiltrats ha tingut 282.000 espectadors de mitjana, un 13,9% de quota de pantalla i 556.000 espectadors acumulats –els que en algun moment hi van connectar–, malgrat que l’inici de programa coincidia amb la final de la Supercopa d’Espanya entre el Reial Madrid i el Barça. L’eufòria per la victòria culer i els postpartit no va poder frenar l’èxit de 30 minuts, que va ser capaç d’arrossegar l’audiència futbolera -en cadenes de pagament- cap a la cadena catalana després del partit.
Que la nit no era favorable a tot el que no fos futbol ho prova també el fet que el Telenotícies vespre va obtenir unes dades molt baixes en comparació amb les que té habitualment: un 12,5% de quota de pantalla –sempre supera el 20%–, per la coincidència de la franja horària amb el clàssic de futbol. Malgrat això, l’estrena de TV3 va aconseguir gairebé un 14% de share en una nit molt complicada per a les cadenes de televisió. Cap de les altres cadenes en obert, les de la competència, es van acostar a aquest 14%. El programa Bake Off: Famosos al horno es va quedar amb un 9% de quota i 150.000 espectadors de mitjana i l’emissió de Gran Hermano Dúo a Telecinco va quedar-se a la cua amb 124.000 espectadors i un 11% de share.
Un resultat molt significatiu que evidencia l’encert de la cadena per un programa que aposta pel periodisme d’investigació i que impulsa el 30 minuts després d’uns mesos difícils.

Una xifra bona en relació amb el context
Les xifres d’audiència de 30 minuts havien caigut comparades amb altres temps. Les vegades en què s’ha superat el 20% de quota de pantalla han sigut poques, com ara en l’especial sobre la DANA del País Valencià que es va emetre el 3 de desembre, La dana més mortal, que va fer la millor dada des de l’abril del 2021, amb un 23,5% de quota i fins a 639.000 espectadors acumulats. El gener del 2023 també havia aconseguit un 20% amb el programa sobre Alcarràs, que va reunir prop de 438.000 espectadors acumulats. Els últims mesos del 2023, la mitjana de 30 minuts havia sigut d’un 11%, i en alguns programes havia estat per sota del 8%. La dada d’aquest diumenge, per tant, és una bona xifra.