Missing 'path' query parameter

L’actualitat i els formats innovadors obliguen els mitjans a buscar noves maneres d’apropar la informació. Els joves formen part d’un sector clau que sovint, a primera vista, sembla que defugen de la informació perquè no la troben en els espais i les formes adequades. L’auge de les xarxes socials i els continguts de consum ràpid i efímer imposen una pressió per buscar com informar els joves quan sembla que hi ha un buit per a ells. No m’importa és un projecte de sis amics i estudiants universitaris disposats a oferir un espai per apropar l’actualitat de manera breu i directa per intentar que als joves sí que els importi el que passa al seu voltant.

Aquest projecte va néixer el mes de gener per iniciativa de diversos estudiants, tot i que es van conèixer ara fa un any arran d’un projecte universitari. La tasca consistia a crear una campanya per incentivar els joves a votar durant les eleccions europees del mes de maig, explica Maria de Lluc Amengual, una de les integrants de l’equip i estudiant de doble grau de Dret i Gestió i Administració pública. Després de veure els resultats de la campanya, van decidir apostar per crear una marca pròpia amb la seva identitat, per “omplir el buit” que trobaven ells mateixos i els joves del seu voltant respecte a les opcions informatives que hi ha actualment.

Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas
Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas

“És un projecte que intenta apropar l’actualitat a la gent jove d’una manera diferent, enfocat en la forma d’entregar el missatge i quadrant amb la manera de comunicar-nos que fem servir a les xarxes. Volem mostrar la nostra cara, explicar qui som i fer-ho de manera transparent”, explica l’Adrià Carrillo, graduat en Comunicació i Indústries Culturals.

Com funciona ‘No m’importa’?

L’equip publica la informació a través de tres formats de contingut en els seus perfils d’Instagram i TikTok. D’una banda, carrusels amb els titulars de la setmana “que poden llegir-se més o menys en un minut”, temes locals i emergents explicats a través de vídeos breus i un apartat personal, en què mostren el seu dia a dia i curiositats del grup d’amics, una part de la seva “estratègia de transparència”, perquè la gent pugui veure qui hi ha al darrere d’aquesta feina. Una feina amb voluntat informativa que han engegat amb finançament propi, tot i que aquesta setmana han demanat la primera subvenció. Per intentar compensar les despeses, han creat la seva pròpia marca de marxandatge, inspirada en l’estètica del seu perfil “per cobrir el que ens hem gastat en els micròfons i els lots informàtics d’edició”, expliquen.

Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas
Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas

De tots els implicats, la Neus Climent és l’única graduada en Periodisme, però entenen que en el seu projecte “se salten aquesta barrera”. “Podem oferir la informació des d’un punt de vista que és el nostre, saltant la barrera que pot tenir un jove a l’hora de llegir la informació en un mitjà tradicional, i això facilita que ho entenguin millor a través del nostre contingut”, explica Carrillo. No creen notícies de nou, sinó que observen què passa al món i ho sintetitzen fent servir un estil propi, amb el llenguatge que els caracteritza i que fan servir aquests grups a les xarxes.

Hi ha la tendència entre els joves de no voler informar-se?

La intenció del seu petit projecte és acostar l’actualitat, amb una mirada feta des dels joves i una voluntat de trencar amb la idea que als joves no els importa informar-se, explica Eulàlia Viñolas, graduada en Estudis Literaris. “Intentem ser diversos, tractant notícies de Catalunya, dels Països Catalans, també de l’estat espanyol i internacional, però sobretot mantenint la diversitat i posant-nos reptes d’explicar coses que potser no llegiríem o que poden interessar els joves”, declara la Neus Climent. Un dels perfils que intenta cobrir aquest buit actualment és SOM EVA, un espai de 3Cat pensat per informar els joves des de l’entreteniment. “Hi ha programes que estan molt bé en aquest canal, però no cal que tot el contingut per a joves sigui des de l’entreteniment, perquè també cal la informació i l’actualitat més pura”, coincideixen els membres de l’equip.

Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas
Els integrants de l’equip del projecte informatiu ‘No m’importa’ | Mireia Comas

Un projecte amb pocs mesos de vida

Els seus perfils són molt diversos, hi ha integrants de Barcelona, com l’Adrià i l’Eulàlia, i de Girona, com l’Albert Thió. La Neus és d’Alacant, la Paulina Plucinska de Polònia i la Maria de Lluc de Mallorca. No m’importa suma prop de 2.000 seguidors a Instagram en els seus primers quatre mesos en funcionament amb una voluntat clara. “És una referència clau per al món en general, que diu que als joves no els importa i no és veritat. Som una reivindicació que als joves sí que els importa”, expressen.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter