Missing 'path' query parameter

En una societat cada cop més diversa, multicultural i àmplia, les grans factories de continguts han de repensar la seva estratègia per adaptar-se als canvis i les necessitats dels seus consumidors. 3Cat ha presentat aquest dimarts una àmplia radiografia que mostra com els mitjans públics s’adapten a les noves mètriques per mesurar les audiències en un moment en què la hiperconnectivitat s’ha convertit en un element indispensable. Conèixer els gustos dels ciutadans és una de les màximes per a la cadena pública catalana, explica Sigfrid Gras, director de TV3, en aquesta trobada amb els mitjans i el sector audiovisual.

Des de fa sis mesos 3Cat comparteix mensualment els rànquings de continguts més vistos de les darreres setmanes, una resposta “als nous estàndards de mercat” que s’ha vist reflectit en el nou sistema de mesura d’audiències Cross Platform View de Kantar Media. La plataforma 3Cat se situa entre les tres plataformes més escollides pels catalans, per davant d’altres opcions com Atresplayer, RTVE Play, Disney+ o Movistar+.

Rosa Romà presenta el nou sistema de mesures d'audiències de 3Cat _ 3Cat
Rosa Romà presenta el nou sistema de mesures d’audiències de 3Cat | 3Cat

Adaptar-se o morir: els canvis de paradigma modifiquen la creació i la producció de continguts

Aquest nou sistema de mesura d’audiències afronta per primera vegada una radiografia de la situació a Catalunya. Segons ha explicat la presidenta de 3Cat, Rosa Romà, aquesta mostra com la plataforma ha crescut i permet llegir el consum de la televisió integrant el lineal, les plataformes, la televisió connectada i els diversos dispositius mòbils dins la llar. “El consum digital a les llars suposa un 40% i el lineal un 60%”, expressa Romà. En un any i mig de vida la plataforma audiovisual líder a Catalunya suma 1,3 milions de registres, 262 milions de reproduccions i més de 342.000 hores de continguts en català.

La cobertura mensual en % de gener a abril de 2025 _ 3Cat
La cobertura mensual en % de gener a abril de 2025 | 3Cat

El món audiovisual, una història d’adaptació permanent

Per acostar-se a les necessitats dels consumidors, cal conèixer de primera mà com ha avançat la societat i què necessita en cada moment. El món audiovisual és una història d’adaptació permanent, explica Cristian Trepat, directors de l’Àrea de Continguts, Programació i Cultura de 3Cat. La corporació i la cadena catalana s’adapten i entenen que els canvis socials també afecten la producció i les necessitats dels espectadors. En aquests anys han abordat la situació a través de quatre eixos. El consum maratonià o binge-watching, que afecta directament el ritme de consum dels productes, que 3Cat ha adaptat amb projectes com La travessa, El mal invisible o La jugada de Maquiavel.

David Verdaguer i Ángela Cervantes protagonitzen la nova sèrie de 3Cat 'El mal invisible' | Mireia Comas
David Verdaguer i Ángela Cervantes protagonitzen la nova sèrie de 3Cat ‘El mal invisible’ | Mireia Comas

El segon punt aborda més diversitat de continguts i llibertat creativa tant en la ficció com la no-ficció, com pot ser Tor, Èpic Nails o Experiment Aüc. El tercer eix se centra en la transformació dels gèneres especials a través d’espais de consum més ràpid i amb converses adaptades i diverses, com el cas del pòdcast L’Eclipsi o La turra. Finalment, buscar noves cares que atrapin un públic que potser defuig del consum tradicional amb personalitats com Laura Escanes, i clàssics que funcionen en targets específics com Quim Masferrer i Andreu Buenafuente. Un ventall obert que mostra com la societat s’ha anat transformant i això s’ha vist directament reflectit en els mitjans públics a l’hora d’adaptar la seva creació i producció de continguts.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter