El PSOE diu que buscarà “la millor fórmula” per complir amb el “blindatge” del català

El portaveu de l’Executiva del PSOE, Felipe Sicilia, ha celebrat aquest divendres l’acord entre el govern espanyol i ERC per garantir la tramitació dels pressupostos generals de l’Estat per al 2022, i ha promès que el PSOE buscarà amb ERC “la millor fórmula per garantir un percentatge de producció, de doblatge, de subtitulació en les llengües cooficials”. Sicilia ha admès, però, que de moment no existeix cap concreció sobre com es farà realitat.

Segons Sicilia, “evidentment” aquesta “fórmula” haurà de comptar “amb la conformitat d’ERC” perquè es pugui aprovar la llei. “Hem acordat amb ERC que comptarem amb les seves mesures i aportacions a l’hora de tramitar la llei”, ha dit. En tot cas, ha admès que l’acord assolit no concreta quina fórmula s’utilitzarà per garantir el blindatge del català. “La via per garantir una coproducció, o el doblatge en llengües cooficials encara està per determinar i per veure”, ha sentenciat.

En tot cas ha afirmat que està clar que “hi haurà un acord” amb ERC sobre com es fa realitat. “Veurem quin mecanisme s’utilitza per garantir aquest percentatge de producció, doblatge o substitució en les llengües cooficials”. Sicilia ha comparegut en roda de premsa al Congrés pocs minuts després que el portaveu d’ERC, Gabriel Rufián, hagi anunciat l’acord que aplana el camí dels pressupostos. El govern espanyol ara disposa de l’entesa amb ERC, el PNB i Bildu per tancar la porta a les esmenes a la totalitat que se sotmetran a votació el pròxim dijous al Congrés.

El portaveu de l’executiva del PSOE ha promès que la Llei de l’audiovisual “respectarà les competències” i els organismes “de gestió i de control” de les Comunitats Autònomes i en donarà altres. “Com no pot ser d’altra manera les televisions autonòmiques dels territoris on hi ha llengua pròpia s’han de beneficiar dels nous sistemes de finançament que es puguin establir a la normativa”, ha dit. En aquest marc ha avançat que RTVE “ha de coproduir amb TV3” perquè “hi hagi un motor de producció audiovisual”.

Comentaris

    Voltaire Octubre 29, 2021 | 15:54
    No, si tant fills de... sou uns, com els desgraciats de ERC.
    Maria a Voltaire Octubre 29, 2021 | 16:00
    Totalment d'acord, Voltaire! No em cal dir res més.
    Anònim Octubre 29, 2021 | 16:01
    S'ho deixen fer tot, ve t'ho aquí!
    Com ens hem de veure, el catalans! i en mans de qui Octubre 29, 2021 | 16:05
    I a més no diuen per a quí ...buscaran la millor fòrmula. Ja en són de vius, ja amb aquests Rufians d'ERC apoltronats a España com si fossin el vedettes del Paral·lel!
    martí Octubre 29, 2021 | 16:05
    no si buscar no s'ha de fer. És tan facil com donar al català el mateix tracte que rep el castella, les dues son llegues espanyoles i es mereixen estar en igualt de condicions. Són uns farçans
    Joan de l'Ós Octubre 29, 2021 | 16:13
    No tenen ni la vergonya de fer veure que han pactat res concret els d'ERC. Fum i més fum sense cap empatx, cap gusny tangible. Tot aconseguit sense confrontació, només amb la submissió pura i simple, això sí que es políticament intel·ligent! Uns genis de la comèdia, a veure fins quan els hi dura....
    Ricard Octubre 29, 2021 | 16:13
    Les mentides de sempre dels miserables xenòfobs.
    Dani_Andreuenc Octubre 29, 2021 | 16:48
    0% i a més amb l' oposició ferotge dels feixistes. Esquerra volia presupostos amb els seus amics. I ja està.
    Endocrinologia Social Octubre 29, 2021 | 16:59
    La fórmula que decideixi el psoe i que ja anirà bé al seu delegat a la Generalitat, el cigronet Aragonés.
    Ehem ! Octubre 29, 2021 | 17:12
    La millor "fórmula" per a qui ? Per a Espanya ?
    Independence Process Octubre 29, 2021 | 17:15
    La millor fórmula, la que fan servir els estats dels Països Baixos, Dinamarca, Txèquia, Suècia... per a donar suport, defensar, respectar, protegir... les persones que parlen neerlandès, danès, txec, suec... Si encara esteu adormits desperteu-vos. Si molts de catalans ho volem, entre tots farem efectiva la independència.
    Cal dir-ho Octubre 29, 2021 | 17:24
    Un estat que té webs de ministeris en "català"... però, solament els títols dels apartats i no els "continguts" , i a sobre, molts tenen diferenciades les opcions "català" i "valencià" ( però evidentment ells no fan servir la classificació lingüística amb "l'andalús", "murcià", extremeny", "castellà" o "càntabre") no és cap garantia de res, ni de cap fórmula, i ho sabem d'ençà l'any 1978. Prou de fer el mesell i el ximple, ens hi juguem com sempre el nostre lloc a Europa i al món, on hi conviuen diverses llengües reconegudes i respectades i diverses cultures i doncs formes de veure el món i la vida.. No val a mirar-se com es carreguen el nostre país, reaccionem i actuem !
    Un votant d'ERC (de moment) Octubre 29, 2021 | 17:24
    Esperem que surti una llei digna perquè, si no, a mi ja m'han vist.
    TTON C.ardà, el mes calen t és a l´aigüera. Octubre 29, 2021 | 17:24
    diu que buscaràn la millor fórmula,és a dir que com deia l´inefable Tardà. el mes calent és a l´aigüerA.
    Presoner núm. 49343001 Octubre 29, 2021 | 18:11
    Ah, ah, ni tan sols han concretat en què consistirà el blindatge, ja ho trobarem, tu... mira si és bona persona el Mossèn!
    lleida Octubre 29, 2021 | 18:22
    No m'ho crec.
    Esmena a la totalitat Octubre 29, 2021 | 19:02
    Blindar, sense concretar el com? De debò algú confia en aquesta gentola? Quina vergonya tot plegat, deixar-se arrossegar per trilers sociatas, alguns haurien de treure la paraula independència de les seves ponències i mítings.
    Tano Octubre 29, 2021 | 19:33
    Fins que ho vegi no ho crec. Aquesta pandilla molt prometre, i no compleixen res de res.
    JordiP Octubre 29, 2021 | 19:35
    He, he, la "millor fórmula per blindar el català" és redactar el subtítol de la llei en català. I prou, és clar, no es pensaran aquests catalans que ens la jugarem obligant a fer coses en "vernáculo" ...