ERC pacta el blindatge al català i no presentarà esmena a la totalitat

Esquerra Republicana finalment no ha presentat una esmena a la totalitat als pressupostos generals de l’Estat per al 2022, tot i tenir-la preparada. Després de negociacions ‘in extremis’ i a corre-cuita, el govern espanyol ha aconseguit evitar que ERC torpedini els comptes acceptant les demandes de la formació republicana quant a la nova llei de l’audiovisual i el blindatge del català. ERC va convocar una reunió extraordinària per decidir si registrava una esmena a la totalitat com ja van fer Junts i la CUP aquest dijous. Després d’un matí de negociacions a última hora, el portaveu republicà al Congrés, Gabriel Rufián, ha comparegut per anunciar la decisió.

Des del Congrés, Rufián ha assegurat que s’ha arribat a un acord amb el ministre de la Presidència, Félix Bolaños, i la ministra d’Hisenda, Maria Jesús Montero, després que el govern espanyol s’hagi compromès a complir tots els pactes passats que encara incomplia. Entre aquestes qüestions, ERC ha pactat una transferència immediata de 18 milions d’euros en concepte de les beques que l’Estat devia a Catalunya. A banda, Rufián ha reivindicat l’acord per la llei de l’audiovisual, que consisteix en l’establiment de quotes de protecció al català, tot i que no ha aclarit quin percentatge tindrà.

“ERC fixarà una quota de producció en català que s’ha de pactar abans del 31 de desembre”, ha celebrat Rufián, que considera que Catalunya es juga “un sector audiovisual sencer i un munt de llocs de feina”. De fet, ha xifrat en 26.000 els llocs de feina que genera el sector al país. “Aquesta quota sortirà gràcies al sí d’ERC, si no, no sortia”, ha dit en un clar retret a Junts per Catalunya.

Així, ERC no vetarà els pressupostos de l’Estat, però Rufián ha advertit que “queda una segona fase de negociació”. “Tenim una sèrie de reivindicacions que no farem públiques perquè no publicitem les negociacions”, ha explicat el portaveu, que ha assenyalat que són “molt fàcils d’assumir per un govern progressista”. “Ha costat molt que un govern suposadament progressista reconegui que hi ha llengües cooficials. Per sort la força negociadora d’ERC ho ha aconseguit”, ha retret.

Comentaris

    Jou Octubre 29, 2021 | 14:25
    Això tindrà conseqüències ERC, tots sabem que l'estat farà el que calgui per emmalaltir l'estat del català. No caigueu en el puto parany.
      Montserrat Octubre 29, 2021 | 19:22
      alguien dudaba del apoyo de ERC al PSOE? Lo increible es que aun le quede alguna brizna de confianza a ERC. Sanchez no es de fiar. No cumplira. Pan para hoy, hambre para mañana.
    Per un plat de llenties. Octubre 29, 2021 | 14:26
    No és més rufian, per que no s'entrena. On et porten a sopar avui, noiet?
    Manel Octubre 29, 2021 | 14:28
    Doneu suport als pressupostos perquè us han promès que us pagaran un deute?, mara meva, viure per creure,
    Aquesta és la realitat Octubre 29, 2021 | 14:28
    ERC demostra més intel·ligència política que els de la confrontació estèril.
      Josep Octubre 29, 2021 | 16:29
      Ets un llepaculs com erc
    visca el psoe y sus mancuernas, ERC. Octubre 29, 2021 | 14:42
    HO SABÍEM TOTS! Ja ho tenieu aparaulat, heu fet una pamemada i encara preteneu aixecar-nos la camisa. VÒMIT. Què fareu quan us passi com als CS?
      Bé per ERC Octubre 29, 2021 | 15:06
      A C's s'hi assemblen bastant més els de JxCAT. Hem de donar les gràcies a Puigdemont de la desfeta convergent, que ha possibilitat que ERC pugui governar pel bé de Catalunya i no de les butxaques de l'especulació.
    visca el psoe y sus mancuernas, ERC. Octubre 29, 2021 | 14:44
    HO SABÍEM TOTS! Ja ho tenieu aparaulat, heu fet una pamemada i encara preteneu aixecar-nos la camisa. VÒMIT. Què fareu quan us passi com als CS? Aquest és el respecte que ens tenen. IN EXTREMIS.
    No teniu alçària per entomar el nostre vot. EL MEU. SEGUR QUE NO. Octubre 29, 2021 | 14:47
    Per 155 diu aquest estaquirot que ens van vendre? I ell ?...per cobrar un DEUTE de18!
    Claravalls Octubre 29, 2021 | 14:48
    ERespañola amb els feixistes ni es pacte ni es dialoga....carallots. Fora de Catalunya tots els immigrants i fills d'immigrants espanyols inadaptats. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
    Jo Octubre 29, 2021 | 14:48
    Els comentaris critics a esguerro ruin catolic no els publiqueu??? Dons os llegira vostra mara.
    Kelsen Octubre 29, 2021 | 15:14
    Hahahahahahahaha. Quan han complert un acord els castellans?. Aneu a cobrar la plagueta. Venuts.
    Votar junqueras es franquisme Octubre 29, 2021 | 16:06
    ERCaquetes del junqueras de Marchena, un español bobonic, catolixci del psoe.gal.Maragall de Porcioles
    uno que vive en Tabarnia Octubre 29, 2021 | 16:09
    que barats sortiu, un copet a l,espatlla i a firmar com els tontos que sou, mira que el Tarda era dolent fen d,oposicio pero el Rufian, avans no l,hi diguin ja possa el cul
    jdlm Octubre 29, 2021 | 16:58
    ERC nomès fa que "teiatro", no se com hi tantes persones (per dir-ho d'alguna maners), i no di "Burros", que els votin Nomès volian arrivar a la Generalitat per vendre's el país, complices del 155. El Rector, amb el que està passant, tindria que estar encara a LLadoners, no te dret a sortir amb el que fa
    Fora de joc Octubre 29, 2021 | 17:03
    Només els idiotes pacten acords dels que no en saben les clàusules (i si les saben i no ho diuen, pitjor).
      Els idiotes viuen en un xalet. Octubre 29, 2021 | 19:01
      Els veritables idiotes diuen que no a tot i es dediquen a posar pals a les rodes. Waterloo no ha aconseguit absolutament res de positiu.
    Angelblau Octubre 29, 2021 | 18:00
    Esquerra Renegada de Catalunya
    ERC, ESPAÑA, REY, CONSTITUCION Octubre 29, 2021 | 18:14
    Junqueras la CHACHA DEL SANCHEZ.155, pur franquisme
    tangen67 Octubre 29, 2021 | 18:19
    el rufian es a la politica lo que el cheminova era a la quimica.
    LLARENA dPENA Octubre 29, 2021 | 18:35
    Estava clarísim ¡¡¡ Tants numerests que ha fet i dit aquets dies l'Aragonés d'ESGUERRO AUTONOMISTA de CAT, l'antiga ERC , per arrivar on tenia previst de fer des de fa mesos. I com sempre, només per fer el rídicul atés que no tenen ni tindrán cap certesa que aixó arrivarà a terme. el PSOE amb l'ajuda del PSOE català, s'ho pasaran per sota. I ja no cal dir més del que farà el PP quan torni a manar en "aquesta fantàstica democràcia que nos hemos dado entre todos" ESGUERRO AUTONOMISTA, no em sorprendria que, fins i tot, en quan tingueu la mínima possibilitat, arriveu a formar part del gobierno espanyol, com Podemos i els Comuns. Res m'estranyaria.
    És qüestió del % Octubre 29, 2021 | 18:56
    Per 18 milions escarrensides monedes que ja ens havien de pagar... Ai ERC, ho veus que estan contents de vosaltres els castellans unionistes? Els catalans NO. quin percentatge de català demanàveu per el nón de l'audivisuali que no us han volgut donar? ERC, us ho creieu que podreu proposar el %? Mira ja tenen pressupostos de franc. Quina merda de polítics i de negociadors té ERC
    Ostras que cabreo tienen los corrupgentes. Octubre 29, 2021 | 19:02
    Pues que se vayan acostumbrado, habrá tripartito para decadas ( a no ser que el valerosísimo Maleteroman l logre mayoría absoluta; la charlotada del Consell per la República no vale un pito).
    Ostras que cabreo tienen los corrupgentes. Octubre 29, 2021 | 19:03
    Pues que se vayan acostumbrado, habrá tripartito para decadas ( a no ser que el valerosísimo Maleteroman l logre mayoría absoluta; la charlotada del Consell per la República no vale un pito)..
    Joanjosep Octubre 29, 2021 | 19:30
    Jo sempre ho deia, suport d'ER-PSOE - PP - vox, etc. A canvi de la cadira, TRAÏDORS de merda.
    Tano Octubre 29, 2021 | 19:35
    Esquerra republicana la vergonya personalitzada. Molt xerrar i es venen al millor postor.
    18 mil milions no és el mateix que 18 milions Octubre 29, 2021 | 19:49
    Ens prenen cada any 18 mil milions i ara per aprovar-los els pressupostos ens en donen 18 de milions, sense el mil! Encara més misèria : ja ens els havien de donar per un pacte anterios. Ridícul