Boye esperona “encaridament” Llarena per anar a la justícia europea

L’advocat de Puigdemont presenta un extens recurs recordant una vintena de qüestions prejudicials que se li han denegat a ell

“En qualsevol cas, aquesta part no només no s’hi oposa, sinó que convida encaridament el magistrat instructor que plantegi les qüestions prejudicials que consideri oportunes al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), incloses les que aquesta part ve reclamant des de fa anys en aquesta causa” . Amb aquesta petició, l’advocat de Carles Puigdemont, Gonzalo Boye, conclou un extens escrit de 203 pàgines amb què respon a la petició de Pablo Llarena, instructor del Procés al Tribunal Suprem, sobre la presentació d’una qüestió prejudicial sobre les ordres de detenció europees al TJUE. 

L’estratègia de Llarena de dirigir-se al TJUE, establerta el passat 25 de febrer, va ser la resposta a l’enèsima negativa de la justícia europea, en particular la belga –tot i que l’escocesa i l’alemanya també–, a tramitar les ordres europees de detenció dels membres del Govern a l’exili. Llarena va plantejar el dubte per tal d’aclarir fins a quin punt aquestes ordres de detenció són vinculants per a les diferents judicatures europees sense haver d’entrar en el fons de la qüestió. 

En el seu escrit, Boye detalla i descriu la munió de peticions de qüestions prejudicials que ha reclamat en aquesta causa al llarg del laberint processal que ha suposat el Procés. De fet, l’advocat denuncia que se li han denegat “sistemàticament”. Així, recorda que ha demanat una vintena de qüestions prejudicials sobre la competència del Tribunal Suprem per jutjar el president de la Generalitat a l’exili i els consellers a l’exili Toni Comín i Clara Ponsatí en condició d’eurodiputats i denuncia que estan “privats del dret a la doble instància penal”.

L’escrit denuncia la “manifesta arbitrarietat” amb què Boye creu que ha actuat Llarena, la qual cosa considera que el deixa en una “penosa situació”. “En efecte, sense cap pudor, ve adoptant, des de fa més de tres anys, decisions judicials basades en criteris estrictament polítics”, critica el lletrat. 

Comentaris

    Lliures 04/03/2021 10:19 pm
    Paraula de Boye! Paraula de Geni! Prepareu-vos castellans casposos. Crispetes i mes crispetes. Seguim catalans!!
    Veterà antifranquista. 05/03/2021 3:48 am
    A Lliures. Tan de bó l'encertis, company. Però em sembla que tan el Sr. Boye com els nostres exiliat tenen mala peça al teler. Gossos amb gossos no es mosseguen. i els tan demócrates europeus acabaran fent-li cas a en Llarena.
    Donec Perficiam 05/03/2021 9:25 am
    Voldria creure que Boye guanyarà, però fa anys que veiem com el nostre Procés ha destapat la veritable "cara" de tothom i apareixen facetes veritablement esperpèntiques. No ens estranyem doncs si Europa mostra properament la seva vesant més dretana....ja sabem que quan dius veritats com a punys i deixes algú "en evidència" públicament (és el que han fet Puigdemont, Comín i Ponsatí darrerament) aixó pot provocar infladures de la pebrotera perilloses. Caspaña i Europa són massa orgulloses per acceptar les veritats.
    jordi 05/03/2021 10:05 am
    Pobres......menos mal que España está en la comunidad europea....menos mal, por que los nacionalismos etnicistas, racistas y xenófobos como la broma ésta del proces/republiqueta....... Para los menos fanáticos, no os dejéis engañar más....que ya parecéis tontos nois
    7369
    85
    Respon
      . 05/03/2021 10:34 am
      Si noi, una mica de supremacia espanyola si que denota el teu comentari... Ha, ha, ha.
      Manel de manresa 05/03/2021 12:22 pm
      Desbes tene una granja de robots o de tu dedo sale humo de tantos likes que te has autoadjudicado. Como de costumbre el espanyolismo no funciona si no se hacen trampas. Así estan las cosas.
        Gonzalo 05/03/2021 4:56 pm
        Es un homenaje a la charlotada del 1 de octubre.... Gentuza votando tantas veces como quiso....
    Gecko 05/03/2021 10:43 am
    El lawfare, potser es pot colar en una situació concreta, ràpida i guaitant cap una altre costat, però, fer servir el lawfare com el fa servir la cúpula de la justícia de l'estat espanyol, com a "normalitat" de la forma de fer, com a revenja i venjança, tard o d'hora tal com va dir l'any 2018 el polític espanyol Perez Rubalcaba (1951 / 2019) "El Estado [espanyol] pagará el coste de quitar a Puigdemont de en medio". L'annexionisme carca i xovinista pot escriure les bajanades i poca-soltades que vulgui en forma de comentari, però... temps.
    Ricard 05/03/2021 11:06 am
    La justícia "patriòtica", o sigui racista, entra en territori desconegut, o sigui just.
    Ull viu! Sànchez va dir que portaria Puigdemont a Espanya. No va concretar com. 05/03/2021 11:13 am
    Si els treuen la immunitat, només podran moure's per Bèlgica, i potser ni això. Si volen exercir com eurodiputats han d'anar a França, on els poden detenir i extradir ja que amb França hi ha més facilitat. Ja ho varen intentar l'altra vegada i per això no varen travessar el pont fronterer. I amb la qüestió prejudicial de Llarena la situació es pot allargar molt sense que Bèlgica pugui pronunciar-se sobre l'euroordre.
      Gonzalo 05/03/2021 1:06 pm
      Bien visto!!!! Y ojalá ocurra así. Que no pueda salir de Bélgica, como les pasaba a los asesinos etarras.
      2
      113
      Respon
    Seloge 05/03/2021 8:35 pm
    A Gonzalo. Gentuza tú, impresentable. Lávate la boca antes de hablar de los catalanes, obtuso mental.
      Gonzalo 06/03/2021 12:43 am
      Cierra el pico, laZi de mierda, que soy tan catalán como tú, pedazo de gilipollas.
        Lazis, lazis i mes lazis.... Juas!! 06/03/2021 5:45 pm
        Enroscate bien la boina Ñordo atapuercano cazurro e ignorante. Estais pero que muy jodidos. Vete a dar pol saco a tu democracia mas plena del mundo, igual os devuelven Gibraltar. Monguer!
        artur 07/03/2021 12:08 pm
        T.u Gonzalo, el que ets és un feixista ignorant de merda, i aquesta ignorància ha de ser eradicada a base d'educació. Em temo,però, que tu ja has fet tard.
    Anti empadronats 06/03/2021 3:57 pm
    Eres un p.... español empadronado en catalunya. Garrulo, falso, hipocrita!