Llarena vol demanar al tribunal de la Unió Europea que el deixin detenir Puigdemont

Nova ofensiva del jutge instructor del tribunal suprem a la causa del procés

L’endemà que el Parlament Europeu comencés els tràmits per aixecar la immunitat dels eurodiputats independentistes i membres del Govern a l’exili Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsetí, el magistrat Pablo Llarena ha donat tres dies a les parts del procés per tal que al·leguin allò que considerin a les seves intencions d’anar al Tribunal de Justícia de la Unió Europea per tal de reformular les euroordres de detenció i així poder procedir amb el lliurament dels líders independentistes exiliats.

Llarena considera que la negativa de la justícia belga a lliurar el conseller Lluís Puig topa amb la legalitat de la normativa sobre euroordres i amb la doctrina seguida per la justícia espanyola. Així, argumenta que la interpretació del dret de la UE dels jutges de Brussel·les que van denegar definitivament l’entrega de Puig “discrepa de la que sosté el Tribunal Suprem [espanyol], i que la interpretació definitiva de la norma no només afecta a les decisions de lliurament que s’hagin de prendre en un futur i a la seva eficàcia processal, sinó que condiciona la subsistència d’unes mesures que impacten directament i permanentment en el dret a llibertat dels afectats, no només pel que fa a la seva llibertat de moviments en l’actual país d’execució, sinó tots aquells altres estats de la Unió on avui opera la seva ordre de detenció i que puguin restringir la llibertat en un futur”.

Tot plegat, el magistrat ha demanat a les parts que es personin en el procés que vol obrir per plantejar una qüestió prejudicial davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, el mateix procediment que va permetre defensar la immunitat dels europarlamentaris arran del cas d’Oriol Junqueras. Així, Pablo Llarena demana al ministeri fiscal i als advocats dels tres eurodiputats qye formulin al·legacions sobre la necessitat de dirigir-se a l’Tribunal de Justica de la Unió Europea (TJUE) per plantejar una qüestió prejudicial sobre “l’abast de les possibilitats de petició i de les raons de denegació d’una ordre de detenció i lliurament europea“. Segons l’instructor, l’objectiu és “poder establir criteris estables que condueixin la decisió de mantenir, retirar o emetre noves Ordres Europees de Detenció contra tots o alguns dels processats en l’esmentada causa”.

Comentaris

    Ramon 25/02/2021 8:26 pm
    Veig un pèl més irritat que de costum el sicariam de la màfia calabresa. Això deu ser perquè ja fa deu dies que tenen ordre de ni dir la paraula "corruptgent". I és que ara resulta que troben Junts per Catalunya "progressista" i "profundament socialdemòcrata" (Joan Tardà és ontològicament incapaç de badar boca sense dir rucades). Ara i fins nova ordre, doncs, el sicariam de la màfia calabresa ja no ha de dir que Junts per Catalunya són "Kumbaryènsia am un altra nom". I és clar, les pobres bestioles estan que els pot la ràbia de tant de reprimir-se les ganes de bordar: "Corruptgent! Corruptgent!". Però jo els diria que tranquils, que això només és temporal. Tan bon punt Junts per Catalunya decideixi quedar-se fora del Govern, sigui ara, sigui arran el primer fiasco de la taula, ja els trauran el morrió i els deixaran bordar a gust.
    187
    131
    Respon
      Monra 25/02/2021 10:18 pm
      Guaita, el pertorbat se'ns ha fet un canvi sexual. Compte, doncs, que ara no dir-li tarugu ja serà transfòbia.
    Luisnomeacuerdo 25/02/2021 8:15 pm
    Por suerte en el reino de España contamos con personas perseverantes y honesta que no cejaran hasta que estos fascistas independentistas golpistas se encuentren donde deben estar, en el trullo, y este payaso lazinazis, apodado el pastelero loco, en breve será historia. Que tenga cuidado en la ducha . Hora de rebuznar grocñordos lazisnazis.
      Anònim 27/02/2021 6:08 pm
      Tienes las neuronas justas para no cagarte encima, animo campeon!
      odisea 26/02/2021 9:02 am
      Yo creia que votar es legal en democracia,pero robar y pegar y zurrar a los que van a votar no esta permitido.en fin en este pais todo es posible,menos la democracia.
    Jeroni Munyós 25/02/2021 6:17 pm
    Allò que preocupa Espanya i als annexionistes nostrats, és que s'ha consolidat un fort moviment independentista, com van certificar les eleccions. Que l'estat espanyol té empantanegada la situació de "l'exrei corrupte" ara anomenat "emerito" Juan Carlos, i el manteniment d'una merda de llei llei anomenada mordassa que està causant molts de problemes al prestigi internacional de l'estat espanyol.
    Vicenç Ramoneda 25/02/2021 6:16 pm
    Carles Puigdemont ha posat en evidència, un cop més, la doble moral de les institucions espanyoles arran de la sentència del Tribunal de Justícia de la UE, que condemna Espanya a pagar 15 milions d'euros de multa per no haver transposat la directiva europea de protecció de dades en processos penals. https://twitter.com/KRLS/status/1364879435409870848
    Ramon 25/02/2021 5:42 pm
    A sota algú m'ha agafat dels dallonsis i ha enviat un comentari sobre ERC ® . ERC ® és un tema meu i de ningú més.
    17
    20
    Respon
      Ramon 25/02/2021 7:08 pm
      Quin ximple. Tota quanta aportació contra la sectorial de la màfia sociata dita ERC m'és de tot plaent. No sé si això el ximple aquest ho deia per un comentari que afirma: "L'únic que vol ERÑ és veure Puigdemont a la presó". D'entrada, això d'ERÑ, brillant. I molt encertat. Però jo potser ho matisaria eixa asseveració. ERÑ, igual que tots els espanyols des de Vox fins Podemos, vol Puigdemont neutralitzat. Políticament mort. I segona, no crec que això sigui "l'únic que vol ERÑ". Perquè ERÑ també vol el sucu-sucu. Robar. Tornar a robar diner públic com si no hi hagués un demà. Tornar a aquell festival del Septenni Negre, que esverava fins i tot la màfia sociata i que tant va contribuir a deixar les finances catalanes com un cagader d'ànecs.
      3
      126
      Respon
    Pepito 25/02/2021 5:36 pm
    Quin fastigós i dat pel sac està fet aquest impresentable de Das.
    Miquel 25/02/2021 5:32 pm
    Catxis dena, es que només faran cas quan hi hagin morts? No es pot solucionar democràticament tot? Si el poble va votar el referèndum 1oct 2017... És ben bé. Es com les pelicules aquelles, amb el lema Libertas O muerte. Que es torni a votar, si guanya el Sí doncs independència i si guanya el No doncs no independència, i solucionat.
    Jeroni Munyós 25/02/2021 5:26 pm
    Tenim memòria, el polític espanyol Perez Rubalcaba (1951 / 2019) ja va avisar als seus companys polítics i connacionals seus en general: “El Estado [espanyol] pagará el coste de quitar de en medio a Puigdemont”. Ha passat el temps i el cost per a l'estat espanyol en desprestigi, desgast, vilesa, trampes i baixesa es cada volta més alt, recordeu que de Madrid estant, ens han de recordar cada dia que la democràcia "espanyola" és "plena" (de forats), "consolidada" o "homologada". Jo no he sentit ni llegit mai que els estats democràtics del món, hagin d'afegir cap qualificatiu a la democràcia. D'ací plora la criatura. Desperteu-vos.
    federalista 25/02/2021 5:22 pm
    a veure abans o despres, pelo moxo, alies presi fuigpelmont, caura en les urpes de la justicia, i será jutjat i anira amb els compis a la garjola, d'on no sortira en uns quants anys, no soc vident pero a vegades veig el futur jajajajajajajajajajaa.
      Manél de la font del roure 26/02/2021 10:11 pm
      ⁸ Tu buscas gresca, et diverteixes am rucádes que no van mes enllá d'un mal chisme, y tot queda em papé ....mullát. Cada dia que pasa, y suman mes independentistas. Es un fet y segú que creix
      JO 26/02/2021 7:57 am
      Federalista com que ets un impresentable que vas insultant et puc dir gilipòlles i dropo. Tu i els teus anireu cap a les castelles marcan el pas atontat.
      Al federalista 25/02/2021 7:05 pm
      Vident no sé, però carallot, tens un màster com els dels ppros
      Vendetta 25/02/2021 6:46 pm
      Colon em pots dir els n ke surtirán aketa nit a la primitiva?....... jjjjA pobrets adeu kakanya adeu
      Marc 25/02/2021 6:25 pm
      No se a veus el futur pero si et mires al míralll veuras a un imbècil.
        . 25/02/2021 9:49 pm
        No se on veus el futur, però si et mires al mirall hi veuràs un imbècil.
    RAMON A 25/02/2021 5:15 pm
    Els castellans son els mes orgullosos del mon i els que tenen menys motius per ser ho
    eele 25/02/2021 5:01 pm
    coin manipulaciones ? con tres porque estan listo que con una no le vale'? COMO NO ME DAN LA RAZON HACE COMO LOS PN SI NO LO SABEN SE LO INVENTAN I DONDE ETA EL VEJESTORIO QUE QERIA FUSILAR A LOS ROJOS ? SER ESPAÑOL ES UNA VERGUENZA SER EL QUE MAYOE PARO TIENE, EL QUE INCUMPLE MAS LEYES' , AL QUE NO LES GUSTA TENER 4 LENGUAS , A QUE DEJO SUDAMERICA SU HUELLA , EL QUE DEBE MAS DINERO EL QUE G¡HACE AEROUERTOS SIN GENTE, EL QUE HACE PONER UN NEGOCIO EL CASTOE A UN EMPRESARIO I COMO NO SALE BIEN LOS DEMAS LO TENEMOS QUE PAGAR, EL QUE PAGA MAS EN EL RECIBO DE LA LUZ TENIEN DO SOL....... DECID VAYA MIERDA DE NACION QUETENEIS .. PERO OS LA MERECEIS POR LO MAL QUE VOTAIS
    29
    16
    Respon
    Ramon 25/02/2021 4:56 pm
    Goita quanta bromera eixint dels morros! Molt bon senyal. Ja patia!
    42
    14
    Respon
    Gonzalo 25/02/2021 4:41 pm
    Transformaremos Madrid en un vergel chuli, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
      ¡Tu eres tonto! 25/02/2021 7:10 pm
      Y te repites como los subnormales...
    Vicenç Ramoneda 25/02/2021 4:22 pm
    Europa, la doctrina espanyola, i la seva dictadura, serà vostra. Temps al temps que torni un altre Hitler.
    Laia 25/02/2021 4:00 pm
    Són únics per fer el ridícul al món
    Ramon 25/02/2021 3:45 pm
    On sòn, tots els "valents" que aplaudeixen les lletres del rapper de Lleida? Guaita com es caguen a sobre davant els fiscals i jutges que encausen Puigdemont!
    21
    128
    Respon
      Maria 25/02/2021 4:38 pm
      Ets un "tarugu" o talòs com una casa, prou que ho saps que hi ha molta de gent que la lletra de les cançons de Pablo Rivadulla i Duró se li en fot, allò que hom denuncia és la manca de llibertat d'expressió i que algú "prohibeixi" titllar els borbons de corruptes.
        Ramon 25/02/2021 7:10 pm
        Molt valents encoratjant apologies del terrorisme... però sempre i quan els assassinats siguin motivats per "l'eix social", eh? Que llavors no és delicte d'odi!
        Ramon 25/02/2021 6:14 pm
        Quan no podia dir-se que Juan Carlos és corrupte era quan ERC li posava el cul: "M'ha dit que "Hablando se entiende la gente!", bavejà Puitcercós. No va ser-li tan "campechano" a Pilar Rahola, no. I per què, aquell canvi de to entre una recepció oficial els dos caps de llista d'ERC? Que potser en aquell interval havia canviat, Juan Carlos? No pas. Juan Carlos no havia canviat. Qui havia canviat era ERC.
        15
        14
        Respon
        Ramon 25/02/2021 5:24 pm
        Doncs jo recordo Cuixart o sigui Òmnium o sigui ERC encoratjant-lo a "tornar-ho a fer". I en canvi no recirdo jo solidaritats i encoratjaments republicans i cupaires quan van empresonar Pedro Varela. Que és un cas idèntic.
        10
        68
        Respon
          Antifa 25/02/2021 9:30 pm
          Tu ets idèntic a la merda.
    Gonzalo 25/02/2021 3:39 pm
    Titular propio de medios generosamente subvencionados....... El señor llarena ha solicitado una cuestión prejudicial, con el fin de obligar a la tristemente famosa "justicia" belga a entregar sin más dilación, al declarado en rebeldía fuigpelmont y compinches.
    6
    228
    Respon
      Pues al Dolça Catalunya, fachita... 25/02/2021 7:13 pm
      Que son mas de tu raza...
    Llarena ja babeja! 25/02/2021 3:27 pm
    Segur que te fins i tot ereccions... doncs t’hauràs de fotre per que a Europa hi ha justícia, cosa que falta a la teva ecspanya...
    148
    1
    Respon
    FRAN BCN 25/02/2021 3:09 pm
    Aquest home és un pesat i imprudent....vol tornar incendiar BCN amb mes manis i merders?' Coi.deixa'l tranquil a Bèlgica, aixi.tots contents.. Cal més victimisme? . La revenja mai és bona..
      Gonzalo 25/02/2021 4:20 pm
      No es revancha. Es justicia. Ni olvido ni perdón, laZis a prisión.
    Dr Sallop 25/02/2021 2:59 pm
    Maldita sea la noche En la que lo conocí Ahora vivo atrapado Este hombre no me deja vivir Malditos sean sus ojos Sus gestos, su boca Ese beso que me desarmó Maldito sea el embrujo Que me cegó la razón Que lo detengan Es un mentiroso, Malvado y peligroso Yo no se puede controlar. Que lo detengan Me ha robado la calma, Se ha llevado mi alma Y no me ha dejado na No se que hice esa noche El vino me traicionó Sólo buscaba el olvido Y fui a cear en su trampa de amor Ahora maldigo esa noche Al deseo Al destino Me quiso llevar Ya no me quedan más lágrimas Sólo me queda gritar Que lo detengan Es un mentiroso, Malvado y peligroso Yo no lo puedo controlar Que lo detengan Me ha robado la calma Se ha llevado mi alma Y no me ha dejado na
    9
    229
    Respon
      . 25/02/2021 4:32 pm
      Perquè dir-ne "gallina jove" o "pollancre" si ja tenim titola, cigala, piu, fava, tita, pardal, suro, piula, rave, semaler, pixa, cuca, quirra... Hi ha dr ben torrats. Ha, ha, ha.
      Puto fantasma, Doctor Pollas de mis cojones! 25/02/2021 3:22 pm
      Ahora tiras de canciones para seguir diciendo gilipolleces aquí, en vez de hacerlo en el panfleto facha Dolça Catalunya... Que poco original eres! Ahora a ladrar, que eres mas previsible...
    falco 25/02/2021 2:54 pm
    OBSESSIO COMPULSIVA
    Roc 25/02/2021 2:40 pm
    La justicia va morir a Ñ fa temps, això.es una altre cosa q es venjança.
    Raül 25/02/2021 2:25 pm
    La meva teoria és que la prejudicial ni serà admesa a tràmit. Llarena, en aquest moment no és cap part d'aquest procediment.
    dumbo 25/02/2021 2:18 pm
    EJEMPLO DE TEXTO PREDICTIVO: Llarena acabarà a la presó i jo viuré per veureu.
    Maria 25/02/2021 2:18 pm
    EJEMPLO DE TEXTO PREDICTIVO: Llarena acabarà a la presó i jo viuré per veureu.
    rd 25/02/2021 2:11 pm
    fdp
    Ja ho veureu 25/02/2021 1:57 pm
    España vol una guerra civil i a aquest pas, se'n sortirà.
      Jo 26/02/2021 8:01 am
      No, Alemania i França no estàn per osties i tenen memória. A mes els virus, les armes quimiques ...ni de conya els espanyols voldrán morir per defensar els privilegis d'uns quants.
      Maria 25/02/2021 4:05 pm
      Espanya fot el mec com sempre. La millor solució és la desconnexió, perquè encara en parleu i feu d'altaveu dels nostres enemics ?
    Gonzalo 25/02/2021 1:56 pm
    Ojalá fuese verdad y ese desalmado del pelomocho estuviese pronto juzgado y sentenciado. Ni olvido ni perdón, laZis a prisión.
    16
    237
    Respon
      Al gonzalito 25/02/2021 7:01 pm
      Tu folles? No gaire, oi?
      Josep 25/02/2021 4:54 pm
      Gonzalo....fest-ho mirar que ja et repeteixes molt. I no et posis nervios noi que em fas patir
      Roger 25/02/2021 3:51 pm
      Pero si es calvo, el llarena este!!!!
      Te vas a comer los mocos, facha español... perdona por lo de español 25/02/2021 3:25 pm
      La bilis que supuras no te deja pensar con claridad, però al tiempo... los indepes te vamos a dar por el culo mucho tiempo...
      GAVANENC 25/02/2021 3:23 pm
      y los fachas al paredon
        Gonzalo 25/02/2021 4:24 pm
        Calla, gavanense.
    Ramon 25/02/2021 1:54 pm
    Si l'"Espanya amiga" aconsegueix liquidar la resistència, la legitimitat i la dignitat representada en el MHP Carles Puigdemont, a la seu d'ERC no hi haurà cafè i cares llargues com la nit del 9N: hi correrà el xampany i hi haurà més festa que a la seu de Vox!
    16
    518
    Respon
      Nomar 25/02/2021 4:04 pm
      Deixa en pau ERC, acabarem tots votant ERC, gràcies al teu odi i a la teva rancúnia crònica. Ets un pesat, una xacra i un malalt a més d'un inútil. I a sobre un ultradretà i xenòfob... El teu cas és per a llogar-hi cadires, com si els catalans no en tinguéssim prou amb els que des d'Espanya i l'espanyolisme ens volen veure derrotats i anihilats del tot.
      44
      12
      Respon
        Ramon 25/02/2021 5:34 pm
        Guaita, el pertorbat se'ns ha fet un canvi de sexe. Compte, doncs, que ara dir-li tarugu ja serà transfòbia.
    fideli 25/02/2021 1:27 pm
    Detenir Puigdemont? xq?
      Jep 25/02/2021 4:11 pm
      Els espanyols el tenen com un "cabecilla" i per a ells és una qüestió d'honor espanyol (?!), Una qüestió de tarats i de la bunquer caverna espanyola. Solament cal veure alguns comentaristes annexionistes de nivell de vol de gallina en forma de patuleia desorientada, signats per uns doctors, gonzalo o un desmemoriat que sempre donen suport, amb insults, a les clavegueres i al lawfare de l'estat espanyol. Ha, ha, ha.