MónEconomia
Renfe defensa que no hi ha diferències d’inversió entre Barcelona i Madrid
  • CA

El president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat aquest dijous que no hi ha diferència territorial entre les inversions en Rodalies a Catalunya i Madrid, ja que “la inversió en trens i estacions és molt similar”. En aquest sentit, Blanco ha explicat que des que és president de Renfe, “la Generalitat de Catalunya, titular del servei de Rodalies, no m’ha convocat a cap reunió” i ha afegit que “la voluntat de Renfe és sempre dialogar al servei del titular i dels usuaris”. També ha recordat que “segons un índex elaborat per la Comissió Europea, Catalunya és la quarta regió de 240 en competitivitat ferroviària” i ha afegit que “la puntualitat mitjana de Rodalies és del 93%, per davant de ciutats com Londres o Lisboa”.

A més, el president de Renfe ha assegurat que “Catalunya és peça fonamental per a Renfe, amb un compromís d’inversions molt important en xarxa i trens que s’anirà visualitzant en els pròxims anys”. Per defensar aquesta frase ha recordat que del “dels 4.600 milions d’euros d’inversió previstos al Pla de Rodalies 2.300 estan ja en execució” i ha destacat que a partir del 2025 els trens a Catalunya rebran una gran renovació amb la incorporació “de la flota de trens de Rodalies, que seran d’alta capacitat”. En aquest sentit, Blanco ha afegit que la construcció d’aquests nous trens té una gran impacta industrial a Catalunya “amb una inversió de 1.700 milions que garanteix 725 llocs de feina durant els sis anys” a la planta d’Alstom de Santa Perpètua de Mogoda.

Internacionalització

En el dia que Renfe ha iniciat la primera operació en solitari a l’estranger amb una nova connexió AVE entre Barcelona i Lió, el president de Renfe ha destacat que un dels eixos fonamentals de la companyia és la “internacionalització cap a mercats propers, començant per França”. Blanco també ha explicat que “el 28 de juliol es posarà en funcionament el trajecte Madrid-Barcelona-Marsella” i ha apuntat que “treballem per arribar a París el 2024”. El president de Renfe ha volgut valorar els projectes en l’àmbit internacional com l’AVE de Medina-la Meca a l’Aràbia Saudita o el Leo Express a la República Txeca i ha afegit que “estudiem noves connexions transfrontereres amb França, així com la possibilitat d’operar serveis regionals i línies d’alta velocitat en altres països europeus”. En aquesta línia, Raül Blanco ha demanat “reciprocitat” a França i Itàlia per operar en línies d’alta velocitat “amb les mateixes facilitats que SNCF i Trenitalia tenen a Espanya”.

Imatge del president de Renfe, Raül Blanco, durant la seva visita al Col·legi d'Economistes de Catalunya / CEC
Imatge del president de Renfe, Raül Blanco, durant la seva visita al Col·legi d’Economistes de Catalunya / CEC

Transport de mercaderies

Consultat pel transport de mercaderies per ferrocarril a Espanya, el president de Renfe ha admès que “és baix” i ha demanat una “reflexió general” per fer que “el transport ferroviari sigui més competitiu davant del transport per carretera, guanyant en multi modalitat”. Preguntat per si la infraestructura ferroviària pot col·lapsar-se en alguns punts, Blanco ha afirmat que “les infraestructures depenen d’Adif” però ha apuntat que “en el corredor d’alta velocitat estem arribant a uns nivells d’eficiència molt alts que es poden traslladar en altres punts”.

Finalment, preguntat per la recuperació dels trens nocturns que connectaven Barcelona amb altres ciutats europees, el president de Renfe ha assegurat que “econòmicament no són rendibles i només podran tornar a funcionar si s’inclouen com a servei públic, ja que les operadores hem de poder cobrir com a mínim els costos de producció”.

Més notícies
Notícia: JP Morgan gira en positiu el creixement de les grans potències
Comparteix
La directora d'estratègia a l'Estat del banc assegura que tant els Estats Units com Europa experimentaran un creixement "discret, però positiu"
Notícia: Repunt del preu del carburant tot i mantenir-se per sota la prepandèmia
Comparteix
La gasolina s'ha encarit un 0,12%, mentre que el preu del dièsel ha augmentat un 0,14%
Notícia: El taxi exigeix sancions contra la “brossa i mala praxi” al sector
Comparteix
Élite Taxi denuncia que tant VTCs com aplicacions de servei de taxi "estafen" els usuaris amb tarifes inflades
Notícia: Parlem augmenta un 48% el creixement, amb una facturació de 24 milions
Comparteix
El primer semestre del 2023, el grup de telecomunicacions obté 26.000 nous clients, un 14% més que fa un any

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pallasos a juliol 13, 2023 | 15:37
    Pallasos juliol 13, 2023 | 15:37
    de merda. Aneu a prendre el pel a la vostra mare.
  2. Icona del comentari de: Ricard a juliol 13, 2023 | 16:35
    Ricard juliol 13, 2023 | 16:35
    Efectivament, no hi ha diferència. Aquí podem els diners i a Madrid se'ls gasten. Les xifres són clavades, encara que una és negativa i l'altra positiva.
  3. Icona del comentari de: David a juliol 13, 2023 | 18:19
    David juliol 13, 2023 | 18:19
    Deixant de banda que no és cert que no hi hagi diferències, la cosa és que un cop més caiem en la comparació amb els altres, que és l'únic que sabem fer els catalans, comparar-nos... No hem d'exigir perquè altres ho tinguin, ho hem d'exigir perquè volem, sinó sempre necessitarem algú millor que nosaltres per avançar, i per tant mai serem al davant.
  4. Icona del comentari de: Genis endreu a juliol 13, 2023 | 19:20
    Genis endreu juliol 13, 2023 | 19:20
    Ja.ja.ja.ja
    • Icona del comentari de: Llenguado a juliol 13, 2023 | 23:26
      Llenguado juliol 13, 2023 | 23:26
      Genís i Kiku, apreneu a escriure : Ha, ha, ha. No costa gaire de fer-ho i a sobre resulta que els únics que ho fan amb una "J" son els castellans. En anglès, alemany, italià, portuguès, francès... ho fan com en la nostra llengua. On heu estudiat ? DESPERTEU-VOS !
  5. Icona del comentari de: Pol a juliol 13, 2023 | 20:00
    Pol juliol 13, 2023 | 20:00
    Espanya degut a la seva prepotència, supremacia, supèrbia i mesquinesa és capaç de defensar i fer qualsevol cosa, en nom de la fal·làcia de la unitat indivisible d'Espanya, i restar tant amples. A més si no sap percebre cap "diferència" entre una província autònoma espanyola com Madrid i tot el Principat de Catalunya i diu que la inversió és "similar" també fa trampa. A més per què ens fa una altra trampa i no compta les inversions i allò que realment s'ha executat, posem els darrers 10 o 15 anys ?
  6. Icona del comentari de: Kiku a juliol 13, 2023 | 20:27
    Kiku juliol 13, 2023 | 20:27
    Jajaja
  7. Icona del comentari de: arvama a juliol 13, 2023 | 22:37
    arvama juliol 13, 2023 | 22:37
    Y UNA MERD............
  8. Icona del comentari de: JordiP a juliol 13, 2023 | 23:21
    JordiP juliol 13, 2023 | 23:21
    S'han de tenir 00 per dir públicament aquesta bajanada. I a aquest mentider de M.. el faran més jefecito per tenir els 00 de pixar-se a la cara dels catalans. Quina colla de bandolers ...
  9. Icona del comentari de: Otro que quiere que aceptemos pulpo como animal de compañía a juliol 14, 2023 | 09:13
    Otro que quiere que aceptemos pulpo como animal de compañía juliol 14, 2023 | 09:13
    SÍ, president de Renfe, Raül Blanco …y por el mar corren las liebres …y por el monte las sardinas, tralará.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa