Cupra, la marca ‘prèmium’ de Seat, ha venut més de 150.000 cotxes en els primers vuit mesos de l’any 2023. Segons van anunciar els responsables de la companyia, aquesta la xifra representa un augment del 60% respecte al mateix període de l’any passat. Aquest augment de les vendes, cal recordar, va ajudar, i molt, al bon resultat de Seat durant el primer semestre del 2023, ja que l’automobilística catalana va obtenir un benefici operatiu rècord de 371 milions d’euros. Aquests resultats van significar tornar als números verds després de perdre 97 milions els primers sis mesos del 2022 a causa de l’impacte de la crisi dels semiconductors.

Els guanys van estar clarament influenciats per les vendes de Cupra, que ha registrat el millor primer semestre de la història amb 107.300 cotxes entregats, i també per una millora de l’eficiència i uns volums més grans de producció dels vehicles Seat gràcies a la millora dels subministraments. En total, les vendes van superar els 7.411 milions d’euros, amb un increment del 37,8%.

Desembarcament als Estats Units?

El director executiu de Cupra i CEO de Seat, Wayne Griffiths, també va confirmar que la marca es prepara per aterrar al mercat nord-americà, com a part de l’estratègia de globalització del grup Volkswagen, una estratègia que l’any passat ja va dur Cupra a Austràlia. Ara bé, de moment, va assegurar Griffiths, estan “avaluant opcions de producció” dins de les tres plantes que Volskwagen té als Estats Units i Mèxic.

“Els nostres plans van en una direcció positiva: provar la marca amb clients potencials en estats com Califòrnia, on els resultats han estat realment encoratjadors”, ha afegit. No és la primera vegada que Griffiths esmenta la possibilitat que la companyia faci el salt als EUA, ja que des de 2022 planteja que és una marca “molt desitjable” en aquest mercat.

Tot i això, el CEO de Seat va afegir que la seva entrada al país nord-americà dependrà de la creació d’un producte “adequat” per als clients americans, és a dir cotxes més grans dels que es venen a Europa, però amb projecció mundial. Griffiths també va afegir que estan estudiant “una cartera específica” d’automòbils i una estratègia de distribució concreta per al mercat nord-americà. “Si anem als Estats Units és només amb cotxes elèctrics”, va destacar el directiu al mateix temps que va afegir que per a una aposta com aquesta necessiten inversions i continuar creixent en volum i beneficis.

Més notícies
Notícia: Seat desmenteix la seva desaparició i afirma ser “més forts que mai”
Comparteix
La companyia pretén oferir noves formes de mobilitat per als joves, com el 'sharing', les subscripcions i la micromobilitat
Notícia: Els agricultors de l’Ebre descarten que la DANA afecti la producció
Comparteix
El més afectat per les pluges han estat les infraestructures per accedir a les explotacions
Notícia: El daltabaix dels grans de la farmàcia: més ingressos, menys beneficis
Comparteix
El mercat dels medicaments espera encara trobar el seu punt d'equilibri després d'un important retrocés respecte dels anys de la pandèmia
Notícia: SolarProfit acomiadarà el 30% dels treballadors per reducció de la demanda
Comparteix
La companyia catalana s'ha desplomat un 30% en Borsa després de l'anunci de l'ERO

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa