5 errors que no has de cometre a l’hora de prendre cafè

Una ingesta inadequada pot perjudicar la salut

 

Una tassa de cafè sempre ve de gust, i té molts beneficis sobre la salut. Però també pot ser perjudicial si s’adopten hàbits d’ingesta inapropiats. Aquestes són les maneres d’ingerir-lo que poden ser perjudicials.

 

Prendre cafè a qualsevol hora.

Moltes persones prenen cafè just en despertar-se, entre les 8 i les 9 hores. És el moment en què l’hormona que ens manté alerta, el cortisol, té un major grau de concentració a la sang. És per això que és recomanable retardar la ingesta una hora, més o menys. També l’acostumem a prendre durant la tarda, per recarregar energies. Però mai s’hauria de prendre més tard de les 17 hores, per evitar que generi insomni.

 

Beure’l sense filtrar-lo.

A l’hora de preparar el cafè no hem d’obviar cap pas. És important filtrar-lo per retenir els greixos que pugui tenir el gra de cafè. Si no es fa, s’ingereixen nivells més alts de colesterol.

Barrejar aigua calenta i llet freda amb el cafè.

Barrejar llet freda, amb l’aigua calenta i el cafè natural produeix nitrosamines, una substància vinculada amb el desenvolupament del càncer.

 

Prendre’l recalentat.

Prendre el cafè més de 3 hores després de preparar-lo pot comportar seriosos problemes al sistema gastrointestinal, ja que baixa el seu nivell de PH, i la majoria dels seus nutrients es dilueixen.

 

Barreges perilloses.

Per augmentar les hores de productivitat, és habitual barrejar substàncies estimulants com el cafè, amb begudes energètiques o alcohòliques. Encara que els efectes puguin semblar efectius, a llarg termini suposa un risc d’afectar la salut cardiovascular, el cervell o fins i tot el sistema nerviós.

Nou comentari