Els maquinistes assenyalen Renfe per gestionar “malament” els serveis mínims

Semaf diu que es es van entregar menys d'una tercera part de les cartes de serveis mínims

El sindicat que convoca la vaga de maquinistes de Rodalies d’aquest dijous, Semaf, ha assenyalat Renfe com la culpable que avui no s’estiguin oferint els serveis mínims previstos. Considera que hi ha hagut una “mala gestió“. En un comunicat, el sindicat assegura que aquest dimecres es van entregar menys d’una tercera part de les cartes de serveis mínims.

Així mateix, Semaf assegura que tots aquells treballadors que sí que van ser cridats a treballar aquest dijous, s’han presentat a la feina i estan treballant. Així mateix, el sindicat defensa que és normal que no s’hagin presentat a la feina aquells maquinistes que no han estat cridats per treballar en els serveis mínims perquè desconeixien que era la seva obligació.

Segons el sindicat, i en referència a l’afectació de tot l’Estat, “el principal vaguista” és Renfe perquè té “desprogramats en servei habitual un centenar de trens” i això provoca que hi hagi “500 circulacions menys”. Així mateix, consideren que és una “paradoxa” que “per primer cop a la història” l’empresa pública estigui fent una vaga al Ministeri de Transports i a ella mateixa”.

La versió de Renfe, però, és ben diferent. L’empresa assegura que la culpa és dels treballadors, i que molts maquinistes estaven convocats a oferir serveis mínims i no s’han presentat. És per aquest motiu que l’empresa està estudiant quines mesures pot prendre contra aquests treballadors, tot i que anticipen que es prendran “amb tota la duresa possible”. Renfe està convençuda que tot es tracta d’una acció deliberada dels treballadors, i assegura que la vaga convocada pel sindicat és “absolutament injustificada”.

Aquesta vaga, però, no es produirà només avui. Està previst que s’allargui durant els propers dies: 1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre. La intenció dels treballadors és reclamar la “integritat” de la prestació dels serveis de Renfe i la falta de restabliment de treballadors, que s’ha traduït en 700 treballadors menys i un miler de trens menys diaris, d’acord amb el sindicat.

Nou comentari