La delegada del govern espanyol a la Generalitat, Teresa Cunillera, ha assegurat aquest dijous en una entrevista al programa Cafè d’idees de La 2 que l’anunci del Govern sobre assumir el servei de Rodalies a Lleida a través de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) “no és nou”. Cunillera ha explicat que l’anunci que ha fet aquesta setmana el vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, ja el va fer Damià Calvet el 20 de setembre de l’any passat. “Va fer l’anunci d’actuacions immediates amb una quantitat pràcticament igual que la que ha donat Puigneró”, ha insistit la delegada. “Tant de bo sigui veritat, i que a la tercera vagi a la vençuda perquè la línia està perfecte després de les inversions d’Adif”.
Puigneró va explicar dimarts que el seu executiu ha decidit adjudicar a FGC la gestió del servei de Rodalies de Lleida a partir del 2024. D’aquesta manera, el Govern pretén expulsar Renfe d’aquesta part del territori català i iniciar un traspàs de facto. La intenció, segons va dir el vicepresident, és que l’actual R12 es desdobli i passi a ser les RL3 i RL4, de manera que també pretenen que hi circulin mes trens.
Cunillera s’ha mostrat favorable a parlar sobre les “possibles transferències” de la gestió de Rodalies a la Generalitat i s’ha esforçat en treure importància a l’anunci del Govern d’aquesta setmana. La delegada del govern espanyol ha dit que aquesta qüestió ja es tracta des d’una comissió bilateral de la qual forma part Pugineró on s’ha creat “sense cap mena de recança” un grup de treball per “estudiar un ampli ventall” d’aspectes. “Segur que s’avançarà, ni que sigui un petit pas, però és que si no seiem…”, ha afegit la delegada del govern espanyol a Catalunya.
La representant de la Moncloa a Catalunya també s’ha referit a l’ampliació de l’Aeroport del Prat assegurant que “a vegades em costa veure el que veig”. Cunillera ha defensat que el projecte d’ampliació era “una inversió d’Aena en base a les taxes que recull de les companyies i que és ara o será difícil en el futur prequè hi ha gran quantitat d’aeroports competint pel mateix”. La delegada ha assegurat que “el projecte és respectuós mediambientalment” i que “es difícil fer pensar que Aena pugui prescindir d’aquesta variable” perquè l’última paraula en aquest sentit la tenen el Govern i la Comissió Europea.