Puigdemont alerta que aixecar-li la immunitat significaria “un precedent negatiu” per a Europa

El president a l'exili lamenta que empresonar-lo és "l'objectiu compartit des del PSOE fins al feixisme de Vox"

El president de la Generalitat a l’exili i líder de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont, ha assegurat aquest dimecres que si el Parlament Europeu acaba aixecant la immunitat de Puigdemont i els exconsellers Toni Comín i Clara Ponsatí significarà “un precedent negatiu” per a la història d’Europa pel que fa al tracte de les minories. En una roda de premsa després que el Comitè d’Afers Jurídics de l’eurocambra demanés aquest aixecament, Puigdemont ha afirmat que empresonar-los és “un objectiu compartit des del PSOE fins al feixisme de Vox“.

Puigdemont ha instat ara el Parlament Europeu a “decidir si permet aquesta pressió espanyola i permet l’empresonament de dissidents polítics“. Cal aclarir, però, que l’aixecament de la seva immunitat no significa el seu empresonament. Si el Parlament Europeu pren la decisió d’aixecar-la, Puigdemont i Comín tornarien a quedar a expenses de la justícia belga, i Ponsatí de l’escocesa. I aquesta justícia seria la que acabara decidint si extradeix i no els polítics catalans.

Així doncs, Puigdemont ha valorat la decisió del Comitè d’Afers Jurídics admetent que era “previsible” però etzibant que és “lamentable“. No obstant, ha avisat que “la batalla no acaba al Ple; la batalla continua i estem preparats”. En aquesta línia, Ponsatí ha afirmat que si aquest Comitè hagués estat format per demòcrates la decisió hagués estat “unànime” de no aixecar-los la immunitat.

Comentaris

    @Hablando 25/02/2021 10:22 am
    Una cosa és el què dius que diuen i una altra el sistema vigent per a adquirir la la nacionalitat a l'estat espanyol i als Estats Units d'Amèrica. El primer es basa en l'ius sanguinis, així una persona nascuda a l'estat espanyol sense cap progenitor de nacionalitat espanyola, no és espanyol; mentre que als Estats Units d'Amèrica la nacionalitat, com a les repúbliques, es basa en l'Ius soli, és a dir qualsevol nascut als USA pot adquirir la nacionalitat americana. Una altra cosa és allò que segons tu diuen partits o grupuscles. Així alguns possibles "colonos" com tu els anomenes, Boadella, Rivera, Girauta, Espejo, DeAlonso, Arrimadas, Sanchezcamacho, Levy... de moment han fotut el camp lliurement. Quan siguem un estat independent i la república catalana decideixi i defineixi la normativa per adquirir la nacionalitat catalana, podràs comparar els models del nostre l'estat amb l'espanyol i els USA. Mentrestant jo també podria dir que l'espanyolisme annexionista i unionista diu "No es Justo que un “MENA” cobre más dinero que un espanol que se le ha acabado el paro”, sense esmentar-ne, ni especificar qui ho diu i dir, així generalitzant, que l'espanyolisme és "feixisme" i quedar-me més ample que un gínjol i que un espanyol groller, tros de quòniam i babau com tu.
    Teix 25/02/2021 9:17 am
    Reconec que la UE es troba en un gran dilema i que la divisió de poders en ella fa aigües, flaqueja i que el que mana és la política, perd cert, molta de països membres d’extrema dreta. Tant s’ho val que s’imputin o que s’inventin delictes que no ho són en els països democràtics o que espanya negui la condició de diputat a qui ha estat elegit democràticament: la UE farà veure que es creu els arguments de l’estat espanyol
    Josep 24/02/2021 10:33 pm
    Quin vividor. I encara demanen per la caixa de la República. Lladres hereus de Pujol.
    41
    61
    Respon
    Un seguidor de Fuigpelmon 24/02/2021 10:09 pm
    Fuigpelmon Fuigpelmooooooon! Fuigpelmon te quieroooooo! Vente para aquí, no tengas miedo! Tu al llegar a Perpignan, enseña tu identificación de la UE y no te pasará nada... Juajuajuajua Juajuajuajua Juajuajuajua!
    4466
    221
    Respon
    Vicenç Ramoneda 24/02/2021 9:31 pm
    El 23 de juliol de l’any passat el Tribunal Suprem va posar punt final al llarg recorregut judicial dels ultres que van assaltar la llibreria Blanquerna de Madrid la Diada del 2013. Obeint el Tribunal Constitucional, la sala penal va confirmar la condemna dels 14 processats en la causa. Se’ls va treure l’agreujant per discriminació ideològica, i les seves penes van passar a ser d’entre dos anys i set mesos als dos anys i nou mesos de presó. Tot estava ja llest perquè, encara que amb una pena menor a la inicial, fossin privats de llibertat. Però, a diferència del raper Pablo Hasél, tots ells continuen al carrer.
    Hablando de VoX y de Fascismos 2021 24/02/2021 7:53 pm
    VOX: “No es Justo que Un “MENA” cobre más dinero que un Español que se le ha acabado el paro” INDEPENDENTISMO: “ Queremos irnos de España para tener los recursos solo para nosotros los Catalanes” VOX: “ queremos parar la Islamización de las calles de Catalunya” INDEPENDENTISMO: “ Queremos echar a todos los Colonos Ñ de nuestra “Terra”” TRUMP: “ no es americano aquel solamente por el hecho de nacer en América” INDEPENDENTISMO: “ el que ha nacido en Catalunya y habla castellano es un Colono, un Ñ”
    2326
    213
    Respon
      Parlem-ne i no ho barregis tot 24/02/2021 9:55 pm
      Una cosa és el què dius que diuen i una altra el sistema vigent per a adquirir la la nacionalitat a l'estat espanyol i als Estats Units d'Amèrica. El primer es basa en l'ius sanguinis, així una persona nascuda a l'estat espanyol sense cap progenitor de nacionalitat espanyola, no és espanyol; mentre que als Estats Units d'Amèrica la nacionalitat, com a les repúbliques, es basa en l'Ius soli, és a dir qualsevol nascut als USA pot adquirir la nacionalitat americana. Una altra cosa és allò que segons tu diuen partits o grupuscles. Així els "colonos" com tu els anomenes, Boadella, Rivera, Girauta, Espejo, DeAlonso, Arrimadas, Sanchezcamacho, Levy... de moment han fotut el camp lliurement. Quan siguem un estat independent i la república catalana decideixi i defineixi la normativa per adquirir la normalitat podràs comparar els models de l'estat català amb l'espanyol i els USA. Mentrestant jo també puc dir que l'espanyolisme annexionista i unionista diu "No es Justo que un “MENA” cobre más dinero que un espanol que se le ha acabado el paro”, sense esmentar-ne qui ho diu i dir, així generalitant, que l'espanyolisme és feixisme i quedar-me més ample que un gínjol i que un espanyol groller, tros de quòniam i babau com tu.
    Doctor Strangelove 24/02/2021 7:00 pm
    A Europa no ens agraden els batxillers! Si haguessis estudiat una mica, això no et passaria. Doc.
    15
    107
    Respon
    Luisnomeacuerdo 24/02/2021 6:17 pm
    Claro claro los fascistas independentistas os creéis intocables, pero ya os han calado en Europa y en el resto de la galaxia. Pastelero te quedan dos telediarios manipulados de mierdatv3. Saludos a mi alter ego lazinazi.
    2149
    128
    Respon
      . 24/02/2021 10:01 pm
      100.001
      100.000 24/02/2021 10:01 pm
      .
      Tomeu 24/02/2021 7:20 pm
      Ha, ha, ha, sembla que no canviaran mai des de l'espanyolisme més carca i tronat. Sempre projecten llurs misèries contra els que no pensen com ells. Quina barra que des de l'annexionisme carca i reaccionari que compta amb el PP, un partit espanyol i unionista creat el 1976 per 7 exministres de Franco i vOx una escissió del propi PP (?!), vulguin donar lliçons sobre qui és feixista. Tanta ignominia unionista solament els pot fer anar com més va més, de més mal borràs.
      11
      20
      Respon
    GAVANENC 24/02/2021 5:54 pm
    A tots els vomitabilis fatxas.......Rebuznais....vamos bien..!!!!
    14
    16
    Respon
      La mare superiora 24/02/2021 8:40 pm
      Indepres, us estan anomenant vomitabilis fatxas (no son fatxes?, no saps escirure català?)
    Gecko 24/02/2021 4:54 pm
    L'espanyolam avui se'l nota dolgut, exitat i roent. Vol dir que nosaltres anem bé. Tranquil·litat, bons aliments i ànims a tothom.
    Luisnomeacuerdo 24/02/2021 4:51 pm
    Soy espaÑol, soy espaÑol con honra, con mucha honra ¿independencia? Ni hablar, todos a pasar por lo espaÑol, por nuestro aro, que es eterno, sagrado y inamovible, mientras no se dicte lo contrario, que no se dictará jamás nunca. Y a otra cosa mariposa espaÑola rojaygualdá..
    2447
    63
    Respon
    Un precedente negativo para Europa has sido tú. 24/02/2021 4:21 pm
    Además de ser un miserable golpista, eres un mierda cobarde.; todas las democrácias mundiales ya te conocen, repito sólo eres un mierda.
    2685
    327
    Respon
      Ramo 24/02/2021 7:54 pm
      No cantis victòria abans d'hora, Gabriel Rufián.
    Un precedente negativo para Europa has sido tú. 24/02/2021 4:21 pm
    Además de ser un miserable golpista, eres un mierda cobarde.; todas las democrácias mundiales ya te conocen, repito sólo eres un mierda.
    2570
    207
    Respon
    jordi 24/02/2021 1:39 pm
    Es malo para ti Puchi......Se te va acabando el chollo , deja de engañar a la gente jetaaaa
    38
    237
    Respon
    Gonzalo 24/02/2021 1:35 pm
    Transformaremos Madrid en un vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
    3781
    267
    Respon
      Gonzalo 24/02/2021 2:33 pm
      Que radical eres, tocayo.
      10
      53
      Respon
        Ha, ha, ha 24/02/2021 4:40 pm
        Quina gràcia fer-se ell les "respostes" als seus comentaris. És pot ésser més babau ?
    Ramon 24/02/2021 1:33 pm
    Per a mi votar ERC era, per a mi votar ERC sempre ho ha set, ajudar Espanya a vendre el relat que és un problema intern que, a més, ja està acordat de negociar-se entre les parts, les parts acordades i les parts contractants de la primera part seran considerades per mi la primera part de l'acord acordat. Votar ERC era, és, serà, fou i ha set, votar traïció repeteixo traïció, repeteixo, i no em canso, traïció. És la meva tradició. No debades, soc una mica tocat del bolet.
    63
    111
    Respon
    Que imparcial eres, Puchineli 24/02/2021 1:09 pm
    Tú y tus secuaces no sois disidentes políticos; sois delincuentes vivales. Hay gente que cree muy positivo para Europa que os quiten la inmunidad parlamentaria y, a ser posible, el sueldo. Pero no te procupes que en Bélgica, como sabes perfectamente, hay unas tómbolas magníficas donde si partes tres palillos con la escopeta de perdigones igual te dan un perro piloto que un carnet de juez.
    2415
    807
    Respon
    Pau 24/02/2021 1:08 pm
    Al talego con este personaje y su ridículo peluquín. Arriba España.
    2940
    627
    Respon
      LOL 24/02/2021 7:18 pm
      Y más arriba Francia
      Mas bien abajo... 24/02/2021 3:20 pm
      Està mas a la par de africa...
        Pol 24/02/2021 4:57 pm
        Si us plau, no cal insultar els africans, per a insultar, dir i escriure bajanades sense solta ni volta ja tenim els experts veïns espanyols.
    Gonzalo 24/02/2021 12:49 pm
    Si le acaban retirando la impunid.... digo, la inmunidad, seguirá paseandoae alegremente por toda Europa, o se refugiará como un vulgar etarra en Bélgica?
    2554
    611
    Respon
      GonzaloStrangenomenrecordo 24/02/2021 3:19 pm
      Se paseara por la Rambla de los Hijos de Mil Putas, 74 BCN. Y haciendote peinetas catalanas, que son igual que las ecspanyordas però, con la otra mano te revientan la boca. Jajajajaka jajajajaka jajajajaka jajajaja Segurata fracasado jajajaja jajajaja jajaja el ferichista de los uniformes jajajaja jajajaja jajajaja
    Cge 24/02/2021 12:41 pm
    potser podieu caure més baix, aquesta noticia us ha dit en S.Sol que no li donesiu importancia, oi?, a cada cerdo le llega su san benito
    8
    150
    Respon
    odisea 24/02/2021 12:39 pm
    La UE en democracia esta a la altura de Rusia,por lo visto ultimamente.
    146
    11
    Respon
    Que sóc de Barcelona 24/02/2021 12:32 pm
    La pudor a cagat del Puchimon arriba fins a Catalunya!!!!! tic-tac tic-tac, com desitjo veure a la presó al mentider aquest.
    46
    305
    Respon
    Dr Sallop 24/02/2021 12:31 pm
    Puigdemont alerta que aixecar-li la immunitat significaria “un precedent negatiu” per a Europa ************************************* i fer un "referendum" il-legal que es ?? 1-O il-legal !!!!!!
    78
    206
    Respon
      @Dr Pollas 24/02/2021 7:26 pm
      Titola, cigala, pardal, fava, tita, piu, mànec, cuca, rave, semaler, melindro... i vosaltres per què en dieu sempre gallina jove o polla? O també un sinònim de pollancre ?
      Pel Doctor subnormal... 24/02/2021 2:56 pm
      ... no tens un altre argument, tontet!
        Dr Sallop 24/02/2021 3:46 pm
        El mateix que vossaltres tontainas !!!
          Doctor Previsible 24/02/2021 7:02 pm
          Y sin argumentos. Solo 1o ilegal... eres patetico y español. Pobrecito
    Independentista 24/02/2021 12:26 pm
    Honorable president Puigdemont: Europa se n'ha refotut dels precedents negatius. No li ve pas d'un.
    182
    6
    Respon
      Pol 24/02/2021 5:10 pm
      Això que alguns en dieu "Europa" és la Unió Europea una associació d'estats independents europeus. Escrit això, no creguis, a còpia de "precedents" hauran de reaccionar. però mentrestant cal no defallir i treballar per la independència. La qüestió és quants de "precedents" li calen a la comisssió europea per a fer una queixa formal a l'estat espanyol.