Junts assegura que ERC no ha plantejat cap ultimàtum d’acord en privat

Artadi, sobre la reunió de Lledoners de dimarts: “Serà una més, encara queden elements per tancar”

Amb l‘avís d’ERC sobre la taula per tancar un acord abans de l’1 de maig o buscar una alternativa per governar en solitari -si bé aquest migdia el vicesecretari general de comunicació i estratègia i diputat del Parlament, Sergi Sabrià, ha deixat la porta oberta a pactar un govern de coalició amb JxCat més enllà de l’1 de maig-, Junts per Catalunya afronta una setmana de negociacions definitiva, que tindrà un punt clau, probablement desencadenant, en la reunió que mantindran aquest dimarts a Lledoners Jordi Sànchez, Oriol Junqueras i Pere Aragonès. En aquest context, la vicepresidenta de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, ha comparegut en roda de premsa després de l’executiva del partit per confirmar que “seguim treballant per un acord de legislatura amb ERC que doni continuïtat als resultats del 14F, amb un govern fort i estable per sortir de la crisi”, i que aquest acord inclogui la CUP. “Hem advocat sempre per la discreció, l’important és que tinguem aquest acord i no anar quedant bé cada dia davant dels mitjans de comunicació”, ha dit Artadi, demanant a ERC “més reunions i menys declaracions”.

Artadi ha explicat que en la reunió amb ERC el 16 d’abril, en què “vam donar retorn en un sol document i vam demanar més detalls sobre l’estructura de Govern, la foto sencera de què es pensa quan es parla d’estructura de Govern, més enllà de dir que crearàs un departament”, una petició que Junts assegura que “11 dies després se’ns trasllada l’estructura de govern amb tot el detall a la reunió de Lledoners”. Artadi ha dit que la de Lledoners “és una reunió més”, que en aquest cas pilotarà Aragonès, però no ha volgut dir si pot ser definitiva, perquè “encara queden alguns elements per tancar”. Sobre el contingut d’aquesta reunió, la vicepresidenta del partit ha deixat clar que “anem a escoltar, i després ho estudiarem, perquè tot el que sabem a hores d’ara ho sabem pels mitjans de comuncació però a nosaltres no se’ns ha traslladat res. Tenim només una foto parcial”.

Preguntada per l’ultimàtum d’ERC de tancar un acord l’1 de maig com a màxim o buscar una fórmula de govern en minoria, la vicepresidenta de Junts: “Trobem una mica incomprensible el doble discurs d’ERC, parla d’ultimàtums però en privat no ens traslladen res de tot això, ni tan sols ha sortit el tema. Si per una banda es treballa amb reunions completes d’àmbit social, i ERC no ha donat retorn a moltes qüestions, i fins demà no tindrem cap explicació sobre l’estructura de govern, que ens haurem d’endur a casa el material i treballar-lo”. Es fan grups de treball i alhora es posen ultimàtums? Queda un mes, en som molt conscients, i el nostre compromís és no anar a eleccions”, ha insistit Artadi.

Què passarà el 2 de maig? Artadi ha respost que s’ha de preguntar a ERC, perquè els republicans en cap cas no els han traslladat cap alternativa que no sigui un acord de legislatura. “Quan arribarà l’acord? És difícil de dir”, ha expressat Artadi,.

Comentaris

    Visor del futur 26/04/2021 9:26 pm
    Fins que Corruptgència no fagi net de tots aquest processistes botifler que només posan entrebancs, o suspenen resultats votats i guanyats per fugir a l'extranger, Catalunya no serà un País lliure.
    La nena Artadi, promocionada per Mascullell, unionista de pro com Mas 26/04/2021 9:20 pm
    Abans de fer aquestes afirmacions, podria respondre als catalans: per què després de guanyar el referèndum de independència de l'1-O, un poc honorable va trigar gairebé un mes en donar els resultat, pocs segons a suspendre'l i poques hores a fugir.
    Victor 26/04/2021 6:28 pm
    No sé què heu fet uns i els altres, però ja seria hora d'anar tancant els acords . Heu tingut prou temps. Estem farts d'esperar. Si no en sabeu prou, plegueu, aneu a casa o a mirar si algú a l'emresa privada us vol pagar alguna cosa per aquesta ineficiència i deixeu pas a gent més capaç.
    146
    109
    Respon
    Peter smich 26/04/2021 6:19 pm
    A Madrit es pixan de riure, sou tots uns inútils, no cal dir res més.
    91
    57
    Respon
      Hopkinson 26/04/2021 7:04 pm
      Se't veu la falsa bandera des d'una hora lluny. Com pot ésser tant poca solta si encara no fa dos anys l'actual govern espanyol va estar molts de mesos per a formar el govern i a sobre van haver de repetir les eleccions amb el resultats més ajustats i finalment formaren un govern que podrien haver constituït molt abans ? Hi ha espanyolistes molt desesperats i han d'escriure aquesta merdeta de comentaris.
      21
      50
      Respon
        Hopkinson, ets corruptgent o Troll? 26/04/2021 9:44 pm
        La falsa bandera se't veu d'una hora lluny... O potser ets un corruptgent que només vol la independència si l'aconsegueix el partit més corrupte de Catalunya?
    Peter smich 26/04/2021 6:19 pm
    A Madrit es pixan de riure, sou tots uns inútils, no cal dir res més.
    52
    44
    Respon
      Pixats 26/04/2021 7:10 pm
      És clar, els espanyols es pixen com fa dos anys ho van fer durant la formació i gestació del seu govern actual, incloses les eleccions "generales" repetides del 2019. Com pots ser tant fals i tros de quòniam? S'ha de ser molt animalot per a escriure un comentari així.
        Pel Pixats 26/04/2021 10:33 pm
        No li fagis cas, es un corruptgent, només vol la independència si ve de la seva mà... Si fos nazisme farian el mateix si en treuen rèdit... €€€€€
    Delfí Artós 26/04/2021 5:38 pm
    Avui he llegit això, ho clava: "L’objectiu de l’estat espanyol és que no governi l’independentisme. I l’instrument per a fer-ho és la subversió del dret, mirant de mantenir una aparença de neutralitat emparada en una teoria de la divisió de poders que, a Espanya, és pura aparença".
      T'interesa l'opinió de Madriz? 26/04/2021 9:58 pm
      Més que la dels datalans (52%) el 14F? Ets corruptgent, unionista o Independentista?
    Que asco de tios y tias. 26/04/2021 4:51 pm
    Y que esta gentuza siga cobrando, mas de cuatro años tocandose los hue. Os y el ki. Wi y el dinero no lo perdonan, gentuza.
      gavanenc 26/04/2021 6:56 pm
      És clar n'hi ha que prefereixen M. Rajoy que es rebaixava ( i de tot el seu govern) el sou de premier espanyol de de cara a la galeria i ho compensava amb sobres de diners en negre originari d'empresaris supportters del PP. A més el cínic comentarista espanyol sap perfectament que el govern espanyol actual trigà mesos l'any 2019 en formar-se a més a més van repetir unes eleccions, amb totes les despeses extres que suposaren, per a no canviar res i formar un govern que podrien haver format abans. Ara fan veure que es molesten i s'emprenyen per les gestions per formar el govern català el qual té encara un marge d'un més... tot un demòcrata espanyol "pleno", "homologable" i "consolidado" el comentarista de" tocandose-los-huevos". Ha, ha, ha
    Jeroni Munyós 26/04/2021 4:49 pm
    A veure tota la fauna que fa el mec i neguiteja per ací, inclosos els de falsa bandera i els espanyolistes directament sense embuts ni escrúpols, que s'hi afegeixen: I si deixem tranquils als tres partits que han de contribuir a formar govern ? Els espanyolistes que sembla tenen tanta pressa ara, no fa gaire, el 2019 no apressaven pas els partits espanyols PSOE i Podemos a formar govern, és més van haver de repetir les eleccions ( abril i novembre del 2019)... i els resultats foren similars, ai las! Ara hi ha temps fins el 26 de maig, un mes de marge, deixem els nostres representants tranquils.
    68
    132
    Respon
      Per a tu hi pot haver temps.... 26/04/2021 10:05 pm
      ....si ets corruptgent amb sou públic. Pels catalans que fa més d'un any que no tenim ingressos, ni raconets, ni Govern que ajudi els nehocis ni la gent... SI, TENIM PRESSA, PER INDEPENDITZAR-NOS O TENIR UN GOVERN EXECUTIU!!!
    Ona 26/04/2021 3:13 pm
    Jordi Sánchez és molt tou i a més és un ostatge. Junts malbaratarà la seva força. Com si ho veiés.
    146
    96
    Respon
      Totalment d'acord 26/04/2021 10:09 pm
      Jordi Sanchez és un peix bullit, l'han enganyat amb un carrec que no està capacitst, negocisfor? Ja ho vam veure a la conselleria d'economia...
    Juli Vert 26/04/2021 2:20 pm
    Impresentables,!! No cal dir res mes.
    179
    144
    Respon
      Juli Vert 26/04/2021 9:06 pm
      Dons això, no dic res mes, impresentables.