ERC vol gestionar la conselleria de Cultura i crear un ‘hub’ audiovisual

Presenta un pla de xoc per enfortir la presència del català en el món cultural i comunicatiu i reclama destinar a la cultura un 2% del pressupost de la Generalitat

Assistents de veu, videojocs, noves plataformes digitals, interfícies virtuals… però també en l’etiquetatge de productes, a les xarxes socials i en activitats per a infants i joves. ERC aposta per impulsar un pla de xoc que doni un impuls a la llengua catalana en un entorn en què “la legislació espanyola està pensava per garantir la supremacia del castellà”. Els republicans, en un acte a Barcelona per presentar les seves propostes en matèria de cultura i llengua, ha alertat que la pandèmia ha deixat també tocats els drets culturals dels catalans, motiu pel qual ha anunciat que si presideix la Generalitat, finançarà el 35% dels 200 euros per càpita que ERC creu que totes les administracions han de dedicar a la cultura.

“Estem preparats per governar en solitari, i en tot cas, apostarem per la conselleria de Cultura –ara en mans de JxCAT-“, ha remarcat el candidat d’ERC, Pere Aragonès, que ha insistit que el sector cultural “té un paper clau per tornar a aixecar el país, i per això volem crear un hub audiovisual, que ha de ser una infraestructura de recerca, innovació i producció de continguts audiovisuals i en noves formes de consum”. Els republicans també proposen una reorientació del model cultural, noves eines i renovar polítiques públiques.  Aragonès també ha avisat que el bloc del 155 proposa un model de cultura “clientelar”, per oposició al republicanisme, que aposta per les polítiques públiques pera una cultura lliure, arrelada al país i amb tots els recursos i les eines per posar el país a l’avançada cultural, enriquint-nos com a poble i fent l’aportació catalana a la humanitat”.

El president del Parlament i candidat d’ERC, Roger Torrent, ha promès que es treballarà perquè tots els productes que es venguin a Catalunya estiguin etiquetats en català. Com? “A través de la normativa de consum, amb la inspecció i la sanció quan calgui, i treballant amb les companyies”, ha concretat Aragonès.

Per la seva banda, Sergi Sabrià ha remarcat que “no hi ha república sense un espai de comunicació fort i ètic que pugui formar la societat i que vertebri aquest espai de comunicació i cultura, aquí tenim molta feina per fer, cal teixir els grans consensos que posin les bases de l’espai de comunicació del segle XXI, i proposem culminar el pacte nacional del món audiovisual”. Sabrià ha insistit que “ERC som els únics que estem en posició de fer-ho, perquè som els únics que sabem teixir consensos. El nostre objectiu és convertir Catalunya en un hub audiovisual de referència, tenim el potencial, tenim teixit, i per convertir el potencial en realitat cal lideratge públic, des del govern i des de la CCMA, que ha de ser el buc insígnia, i calen recursos, ambició i valentia”. 

Nou comentari