ERC diu que l’aposta per un Govern en solitari “no té marxa enrere”

Sabrià lamenta que les dificultats per a un acord són "pràcticament les mateixes que el primer dia"

El vicesecretari general de Comunicació d’ERC i diputat al Parlament, Sergi Sabrià, ha assegurat aquest dissabte que l’aposta dels republicans per un Govern en solitari “no té marxa enrere”. Ho ha dit al programa FAQs de TV3 després que el coordinador general d’ERC i vicepresident amb funcions de president de la Generalitat, Pere Aragonès, hagi anunciat que intentarà ser investit i formar un executiu sense JxCat, amb qui han estat negociant des de les eleccions del passat 14 de febrer. Durant aquest temps, ERC ha prioritzat un pacte amb el partit de Carles Puigdemont, però “el recorregut del Govern de coalició acaba després de 83 dies de treball”, ha dit Sabrià. “Les dificultats són pràcticament les mateixes que el primer dia”, ha afegit. El diputat ha defensat que aquest Govern en minoria –que va proposar el secretari general de JxCat, Jordi Sànchez, en una entrevista– és “la millor manera de protegir el resultat del 52% de vot independentista” a les eleccions, que és “una fita brutal”. “Si la via del Govern de coalició té aquestes dificultats, donem-li forma al Parlament. Tenim aquest acord d’investidura i arribem a acords parlamentaris amb JxCat”, ha proposat.

Per això, s’ha sorprès per la proposta que el líder de JxCat ha llançat aquest mateix dissabte de facilitar “tres o quatre” vots a favor a la investidura d’Aragonès si ERC tanca el ‘sí’ de la CUP –amb qui els republicans ja van tancar un preacord– i dels comuns, que van votar ‘no’ a la investidura fallida d’Aragonès. “Treballarem per tenir tots els vots de JxCat“, ha afirmat Sabrià, que ha recordat que ERC va fer presidenta del Parlament Laura Borràs.

Sobre el pacte amb els anticapitalistes, ha expressat el “compromís total” de tirar-lo endavant, però pel que fa a les negociacions amb JxCat ha assenyalat com a un dels principals esculls l'”espai de consens estratègic” de l’independentisme. ERC vol que sigui un àmbit participat per partits i entitats “d’igual a igual” i no quedi supeditat o integrat al Consell per la República, que considera “de part”. Si fos així, “és evident que és una tutela”, ha advertit.

Comentaris

    A ERC se li està veient el llautó 09/05/2021 4:31 pm
    Qui s'aixeca de la taula abans de trobar un acord i abans del temps previst per llei per trobar-lo en realitat és que no el vol trobar, no li interessa. I ja s'havia de intuir quan la primera cosa que va fer va ser pactar amb la CUP per collar a Junts, imposar-li unes condicions de subalternitat i si no eren acceptades culpar-los del fracàs. I tornar a festejar els Comuns, que son el seu primer amor. I el PSC, només que de moment estaria molt mal vist i fan veure que no. Però el PSC és PSOE pur di dur i amb el PSOE hi tenen molt pactat.
    ERC no és d'esquerres 09/05/2021 2:16 pm
    Ah, i que ningú no s'equivoqui: ERC no és cap veritable esquerra (com no ho son tampoc els Comuns). Son sostenidors del sistema d'opressió, mitjançant la proposta de petites reformes aparents, que mai van a la substància de la cosa, i l'efecte i finalitat de les és assegurar la continuitat del sistema d'opressió i explotació (del qual tan bé en viuen). És la reaccionària "socialdemocràcia" actual, senyors i senyores, i el seu paper contra-revolucionari assignat pel propi sistema.
    El panorama es clarifica 09/05/2021 2:15 pm
    ERC = govern que fa costat a l'espanyolisme i al gobierno del seu estat i que s'enfronta iradament a l'independentisme. El panorama es clarifica, els independentistes de qualsevol corrent, entitat, plataforma o tendència, la gent, el poble, ara ja sabem quina és la plataforma d'UNITAT de l'independentisme que cal enfortir de veres arreu de Catalunya: el Consell per la República, i els seus Consells locals per la República a totes les poblacions i indrets.
    fat boy 09/05/2021 1:27 pm
    Volen un govern en solitari amb 33 diputats?. Tant per tant perque no un govern en solitari amb 32?
    fat boy 09/05/2021 1:19 pm
    BANZAI!!!!.
    Arpat de Buda 09/05/2021 10:54 am
    Del 52% de vots que el Sr. Sabrià posa en valor sembla oblidar que entre la CUP i Junts tene més d'aquests vots que ERC. I ja sabem que la CUP té experiència en enviar presidents de la Generalitat a la paperera de la història, història més aviat trista en quant al paper dels "anticapitalistes·". Fa tot l'efecte que els autonomistes d'ERC han tirat al Sr. Aragonés a la piscina sense mirar primer la temperatura de l'aigua. I d'aquí dos anys, si aguanta, l'examen al que els cupaires sotmetran al govern hereu, diuen, dels de Macià i Companys, autonomistes com Argonés (ni que fos per força en el cas del tinent coronel). Serà curiós veure la tauleta de diàleg amb el desballestat psoe. I mentre, preses i presos arraconats, i a sobre, a presons de Catalunya. Quina vergonya.
    Gonzalo 09/05/2021 10:18 am
    Vaya.....erc vuelve a ser un partido pro españolista....entonces ya no sois el 52%, verdad?
    Veterà antifranquista. 09/05/2021 10:08 am
    Pep, Roma no paga traidors, però Madrid si.
    TRINAVAJEROS DEL BAIX LLOBREGAT 09/05/2021 10:03 am
    Des de que Er,ferrovial es manada pel triparit de QUINQUIS DEL BAIX LLOBREGAT (el junqueras, el tarda y su rufianito) erc esel nou PSOE.GAL.FILESA. Donar la sanitat a una constructora, nomes ho pot fer un desgraciat com el junqueras barriobajeo, un nou montilla. Forrar al germa es mafia torera española
    ERC la filial de Ferrovial 09/05/2021 9:45 am
    Qui vota erc, vota españa.junqueras,ferrovial. Esperem que el tripartit el comandi illa i l'aragones li netegi el cul. Junqueras esta atrapat totalment per la GRAN ESTAFA DE FERROVIAL, que si no es porta be, preso per vida per CORRUPTE amb el seu hermanito criminal i lladre com cal
    blup 09/05/2021 9:15 am
    Tant de bó que el que no tingui marxa enrera sigui unes NOVES ELECCIONS.
    Doctor Strangelove 09/05/2021 9:07 am
    Entre tots em de portar a la irrellevància a JxCash! Així acabarem amb aquesta xacra corrupgent només apta per a dèbils mentals, vell, tietes i pel nostre Ramon! Doc.
      Peter smich 09/05/2021 12:16 pm
      En solitari no governarnareu, sempre tindreu el suport dels espanyols.
      Pepitugrillu 09/05/2021 9:37 am
      Doctor Strangelov... lo de dèbil mental ho deu dir pel mosén Junqueres. Ho dic pel canvi de discurs que ha fet aquest senyor!
      Doctor Strangelove 09/05/2021 9:32 am
      "hem de portar", a vegades semblo indepe!!!! Doc.
    Astriçd. 09/05/2021 9:05 am
    Espero que ERC no portin a la menjadora franquistas españolistas franquistas de los Illa i Albiach. Seria un colmo. La gent ha votat contra franquisme de Illa i Albiach.
    Veterà antifranquista. 09/05/2021 8:18 am
    Si te marxa enrere :quan us engarjolin a tots. INUTILS!!!
      ... 09/05/2021 9:53 am
      No tenen remei. I lluito ara mateix per no insultar-los. Es mereixen el pitjor.
      Pep 09/05/2021 8:39 am
      Les recuerdo a ERC que Roma no paga a traidores.