El Govern arribarà “on calgui” per defensar l’ajornament de les eleccions

La consellera de Justícia assegura que es faran tots els recursos necessaris a les instàncies que facin falta

La Generalitat està convençuda que l’ajornament de les eleccions del 14F és la millor opció en l’actual situació sanitària i del decret publicat, i pensa defensar-lo fins al final. Segons ha avançat la consellera de Justícia aquest dijous a la tarda, es presentaran els recursos que calguin per defensar aquesta posició. “El Govern no renuncia a res, farem tot allò que calgui, portaren on calgui els recursos que calguin, per defensar les competències del Govern i la voluntat que vam tenir amb el decret, preservar la salut, la vida i la qualitat democràtica de la futura contesa electoral”, ha respost Capella en la roda de premsa que ha fet, quan se li ha preguntat que un cop empesa la inèrcia de la campanya electoral pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) podrien deixar córrer l’ajornament.

Capella, ha demanat “sentit comú” als jutges de la secció del contenciós administratiu que tenen el cas entre mans, que avui han ratificat la suspensió com a mesura cautelar del decret que ajornava les eleccions i que s’ha compromès a tenir una sentència definitiva com a màxim el 8 de febrer, cosa que pot implicar que ja hagi començat la campanya, que arrenca el 29 de gener –d’aquí a una setmana– si s’ha de votar el 14F. Segons Capella, el decret es basava en els informes sobre “l’evolució epidemiològica, l’efecte sobre la qualitat democràtica i el marc jurídic”. Per això també ha descartat elaborar cap altre decret ni buscar cap nova data electoral. Capella també ha exigit poder anar a votar “sense por” i ha lamentat la batalla jurídica “per la porta pel darrere” dels qui miren més “les enquestes” que la “situació sanitària”.

Comentaris

    Llibertat per als presoners polítics i retorn dels exiliats 22/01/2021 11:13 am
    1.193 dies de segrest. Diguem prou al segrest dels líders socials Cuixart i Sànchez i la resta d'empresonats arran del lawfare espanyol i el judici farsa de Marchena i Tacito. Cap agressió sense resposta pacífica i no violenta. LLIBERTAT !
    iaia maria 22/01/2021 10:30 am
    soc persona de risc i si em toca esta a la mesa NO HI PENSO ANAR, que em fotin a la presó si volen. Assassins!!!
    Francesc 22/01/2021 10:16 am
    Doncs jo no faria res. no val la pena. Ja han demostrat abastament fins on volen arribar i tenen tot el poder per arribar-hi. Això no té res a veure amb el redactat, és de sentit comú, no crec que per una coma enviem la gent al patíbul hospitalari. És una voluntat judicial d'afavorir el psoe. Com quan el judici del'1-10 varen afavorir a Vox. Allà ells amb la seva consciència, com que tampoc seran presidents, ni apoderats, ni hauran de fer "campanya" a ells què els importa.
    maruja 22/01/2021 10:09 am
    Si no val ni per a portar un llaç, que s'ha de penjar un floripòndio, aquesta dona. A on volen anar?
    Maruja 22/01/2021 10:08 am
    Cal mantenir els sous de tants ineptes del govern ? Solament fan els que els manen de Madrid. No calen. Tampoc aquesta femta d'autonomia que tenim? Tots a casa seva i independència ja!
    Dependista Junqueras, i si plegues, españolisimo?????? 22/01/2021 8:07 am
    "A on calgui"diu la nefasta consellera que ha fet un decret que es porqueria mental. ERC SECTA D'ANALFABETS del mediocre Junqueras.ferrovial, quina colla de d3ments venuts almGeneralisssimo SsancheSS
    Erc els patrocinats per l'Ibex35 22/01/2021 8:02 am
    Paper mullat, PUR TRIPARTIT ESPANYOLISTA . Junqueras el Caudillo dels Nazional Espanyols i del IBEX35. DEPENDISTA JUNQUI, españa amb Tu està molt contenta
    vendetta 22/01/2021 7:42 am
    kin tip de riure losers procesistas fareu lo ke diga el amo espanyol ,jaajajjaa
    10
    67
    Respon
    Si vols fotre’ls, vota JUNTS 22/01/2021 12:38 am
    El que més els fot és que votis el partit de Puigdemont
    39
    34
    Respon
    La diferència 21/01/2021 11:00 pm
    Quan compara el psc les eleccions catalanes amb les basques o gallegues, no diuen que llavors no les van retrasar, però que no existien les vacunes, per esperar menys contagis.
    Pajaritu 21/01/2021 10:27 pm
    El Govern arribarà “on calgui” ¡¡¡ JAJAJAJAJA JAJAJAJAJA JAJAJAJAJA !!!
    11
    112
    Respon
    Anna C. G. 21/01/2021 8:40 pm
    Millor desobediència i no posar kes urnes fins el 30 de maig. Aquest fet demostraria la voluntat d'arribar a la República Catalana.
    fideli 21/01/2021 8:32 pm
    Quim, on ets? renoi, quina colla d'incompetents resulten quan sols....