Milers de persones a les marxes per la independència de l’ANC

Paluzie: "El missatge als polítics és ben clar, la gent no renuncia a l'1-O i us demana que feu la independència"

Milers de persones han començat a caminar aquest dissabte al matí en les primerers marxes per la independència organitzades per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) en motiu del quart aniversari del referèndum d’independència de Catalunya de l’1 d’octubre. La primera, de 27 quilòmetres, ha sortit a les sis del matí de la parada de l’Àngel a Fraga (Franja de Ponent) i va cap a Lleida passant per Alcarràs. La segona, de 14 quilòmetres, ha arrencat a les 8 del matí des del Pavelló de Sant Julià de Ramis (Gironès), Sarrià de Ter, Girona, Vilablareix per arribar a Aiguaviva.

Més d’un miler de persones han sortit de Sant Julià de Ramis (Gironès), segons publica l’agència ACN. Després d’esmorzar, els assistents han començat a caminar reclamant que s’implanti el mandat de l’1 d’octubre o que es tiri endavant un nou referèndum. En la marxa també hi participa l’expresident de la Generalitat, Quim Torra. La marxa nord té previst passar per Girona on es faran actes a la seu de la Generalitat i a l’escola Verd, on la Policia Nacional va carregar l’1-O.

Paluzie reivindica les marxes

La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, ha ates els mitjans de comunicació a Sant Julià de Ramis i ha destacat que les mobilitzacions popular per commemorar l’1-O demostren el “valor” que s’atorga al referèndum “tant per la victòria que va representar” com pel “deure” de fer complir el seu mandat, segons les declaracions recollides per l’agènci ACN.

“El missatge als polítics és ben clar. La gent està disposada, mobilitzada, no renuncia a l’1-O, i us demana que feu la independència”, ha dit. Paluzie ha afegit que les marxes arreu del país insten a “mantenir la mobilització i la pressió” per “poder preparar una declaració d’independència efectiva”. La presidenta de l’ANC ha afirmat que tot i que els protestes es fan en llocs on hi va haver una forta actuació policial, l’objectiu és destacar “el coratge de la gent”. “La idea no és recrear-se en la violència policial, sinó en el coratge de la gent. Malgrat la violència, l’Estat no se’n va sortir, i hi va haver urnes i paperetes pràcticament arreu”, ha assegurat Paluzie.

A les 14 hores arrencarà la darrera marxa de 21 quilòmetres que començarà a la plaça Parroquial de Vinaròs (País Valencià), Alcanar fins a Sant Carles de la Ràpita. La commemoració de l’1-O a Barcelona va acabar divendres amb alguns contenidors cremats al centre de la ciutat.

Un cap de setmana ple d’actes

L’ANC va donar el tret de sortida a les mobilitzacions de l’1, 2 i 3 d’octubre divendres a la tarda a Illa (Catalunya Nord), on es van guardar les urnes de l’1-O. Aquesta població va ser l’escenari del primer del centenar d’actes que l’organització ha planificat al llarg de tot el cap de setmana amb la intenció de reivindicar l’1 d’octubre i defensar el mandat del referèndum. A l’acte d’Illa també hi van participar Òmnium Cultural i l’Associació de Municipis per la Independència (AMI).

L’acte va servir per agrair “el compromís i lluita dels catalans del nord amb la llibertat dels Països Catalans”, ha assenyalat l’ANC en un comunicat, i, en especial, “per fer possible que Catalunya s’autodeterminés fa quatre anys”. La presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie, va assegurar durant l’acte que l’estat espanyol “i els seus serveis secrets no comptaven amb aquest poble que va de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó. En el transcurs de l’acte, dotze voluntàries i voluntaris de la Catalunya Nord han pujat a l’escenari per dir-li a l’Estat espanyol: “jo també vaig fer possible l’1 d’Octubre”.

Comentaris

    Gonzalo 02/10/2021 9:14 am
    Eso está bien! Que los mayores hagan ejercicio es saludable. Y si esas marchas se extienden al domingo, podrán probar el desayuno dominical típico catalán del mes de octubre: las porras.
      Jo 03/10/2021 6:25 pm
      si, i como no te apuntas? o es que estás de viaje con los del Inserso? bueno, la próxima vez será...
    Luisnomeacuerdo 02/10/2021 10:03 am
    The walking dead en versión lazinazi. Sólo hay que verles las caras de muertos que tienen. Y así otro año más. Que bien se vive de engañar al rebaño. Más tontos que botellines hay en tractoria.
    Esta demente ya da pena. 02/10/2021 10:12 am
    Le queda muy poco para acabar en un sanatorio mental, ayer ya se vio en las manifestaciones el interés que provoca la charlotada del 1-0. Además la mayoría de los manifestantes, viejos corrupgentes están cayendo cómo moscas.
    Català 02/10/2021 10:17 am
    Ja pdem anar fent, que als nostrres politics no els interessa, de ap manera,la independència.
    Càlculs de l'ANC 02/10/2021 10:20 am
    La primera vegada que apareixia la notícia, amb la mateixa foto, parlava de "centenars". Ara parla de "milers". A la fi de el dia, que seran, "desenes de milers" o "centenars de milers" ?. S'entén que es va sumant gent a el passar pels pobles però no sé, de calculs l'ANC entén poc.
    Català 02/10/2021 10:30 am
    Em sap greu dir-ho, però el fet és que eren quatre gats. Tot perdut.
      Para Català 02/10/2021 4:14 pm
      Me gusta tu humildad.
    Ferran 02/10/2021 10:30 am
    1-O: El referéndum que nunca buscó la independencia Puigdemont y Junqueras pretendieron con la consulta forzar una negociación, según fuentes del llamado 'estado mayor' Cuixart y Sánchez diseñaron una movilización que se abortó e internamente se asumió que la DUI nunca se haría efectiva
    nico 02/10/2021 11:13 am
    no vi ninguna marcha saliendo de Badalona, Santa Coloma, Hospitalet o Cornellà.. sin esta gente se quiere hacer un país nuevo? o esta gente no cuentan como catalanes "puros"...? el talibanismo, a la suya. se piensan q son mayoria y no llegan al 30%>
    Independentista 02/10/2021 11:18 am
    No deixa de ser una estratègia; com que el govern espanyol no acceptarà MAI un referendum acordat, restarà dempeus el mandat del 1-O.
    Los zumbados 02/10/2021 1:24 pm
    Si que hay gente zumbada.
    Doctor Strangelove 02/10/2021 1:29 pm
    És clar això de la independència es fa en un plis plas, oi? Què curteta que és aquesta tal Palurdie, amb un cognom així a ningú li pot estranyar. Doc
    Fins els nassos 02/10/2021 3:07 pm
    Illa, el que tenim ganes els indepes és que ens torneu a enviar els piolins perquè aquest cop enlloc de fer de croquetes cauren galetes. JO que sóc una persona super pacifica estic fins els massoa de vosaltres i de la majoria del nostres, i en som molts, per no dir ja la majoria dels indepes que a part de tallar amb ñ hem tallat amb els nostres politics; uns perquè s'asseuen a negociar amb la repressiónque hi ha i quan per l'altre costat d'entrada es diu NO a l'autodeterminació. La vai fer massa grossa oct 2017 com perquè se'ns passin les ganes de girar pàgina. Ganes de que algun politic dels nostres aixequi la declaració i tirem endavant, vam votar, vam guanya Bassa, vam guanyar i vosaltres us vau entregar i a sobre ho veus com una derrota quan vam guanyar. Fora venuts sigui del partit que sigui o tard o aviat, arribarà el moment, que us passarem per sobre Junqueras, Rufian, Torrent, Aragones i els de jxc i cup que també hagin passat fulla i ja els hi vagi bé allargar l'agonia sense culminar la independència. Els que estem és emprenyats
      Gonzalo 02/10/2021 5:55 pm
      Lo que estáis es abducidos.
      Claro claro 02/10/2021 7:35 pm
      Eso te pasa por abducido de M... y dejarte engañar por el Pelomocho y compañía! Hay que ser muy cortito para creer que estos te iban a dar la independencia! Y si tu tienes ganas de dar galletas yo tengo ganas de daros galletones por pesaos ! El mismo odio que tu nos tienes, multiplica por 10 y es el que os tengo yo a vosotros, así que menos blablabla y fum y ves al acto cobarde de M... espero ese momento para acabar de una vez por todas esta falsa cobardes!
    Pepe 02/10/2021 7:07 pm
    Itàlia comunica a Espanya que no detindrà Comín i Ponsatí si hi viatgen. L'estat italià amplia als altres dos eurodiputats les garanties donades pel tribunal de Sàsser al president Puigdemont.
    jg 02/10/2021 10:31 pm
    lo teneis a tocar eh?
    Jo 03/10/2021 9:56 am
    sembla que el reportatge ha despertat a les feres.. no en falta cap.. el Gonzalo, el nomeacuerdo, el Strangelove... tots, com un ramat han contestat, per vomitar la seva merda mental diaria, no fos cas que els explotès el cervell.. això de que a les concentracions independentistes hi hagi tanta gent, contràriament a les unionistes que són quatre gats, se'ls atravesa... m'encanta veure'ls excitats, i això que es dolent per la salut, a veure si encara tindrem un disgust....
      Gonzalo 03/10/2021 1:43 pm
      No salimos, porque no tenemos la necesidad de hacer el ridículo, como si hacéis vosotros, banda de indigentes mentales.
    Al fatxa Gonzalo 03/10/2021 6:23 pm
    si Gonzalo, si... que la zorra cuando no las puede, dice que están verdes... au! torna a la teva cova i continua bordant... amb els quatre desgraciats més dels teus col·legues..