El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Puigdemont i la política del revés
  • CA

Un dels motius pels quals Carles Puigdemont ja no és el president legítim de Catalunya és perquè ell així ho va voler. Molts s’omplen la boca amb allò que el seu únic error va ser deixar en suspens la independència el 10 d’octubre de 2017 i que confien en ell perquè l’ha reconegut. Però la realitat és que ell, com la resta de polítics processistes que ens van portar al xoc amb l’Estat per a res, o més ben dit, perquè ens pogués represaliar a voluntat sense que ningú ens defensi, no es va creure el referèndum de l’1O, com no ho va fer amb la declaració d’independència (també la del 27 d’octubre del mateix any), i la prova és que va marxar sense donar-nos l’oportunitat de defensar-la ni de defensar-lo a ell com a primera institució del país.

No sé si ho recordareu, però la nit de l’1O, en què el president d’un país que ha guanyat un referèndum hauria dit que l’Estat havia fracassat intentant impedir el referèndum i per tant era un Estat fallit, que el poble s’havia autodeterminat i que anunciava al món la creació d’un nou Estat que els seus ciutadans estaven cridats a defensar, va dir que ens havíem guanyat el dret a decidir el nostre futur. És a dir, que no havíem decidit res, encara.

Més tard va tornar a demostrar que tampoc no es creia el govern a l’exili que deia que existia, legitimant les institucions autonòmiques intervingudes per Espanya fins el punt d’acceptar el poder de veto a la seva investidura del jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena (i d’Esquerra) i va proposar un altre candidat a la presidència de la Generalitat. Tenia altres opcions: podia defensar la sobirania del Parlament mantenint la seva candidatura i forçar eleccions els cops que calgués, com a mínim, per anar al col·lapse institucional. I, si no tenia força suficient dins del seu partit com per sostenir la seva postura, com a mínim hauria fet saltar les caretes. Però ni això va fer: va preferir adherir-se a la camama del govern efectiu que només va ser efectiu en fer-li la feina bruta a l’Estat en el control per la pacificació de la colònia, amb farses com el Tsunami Democràtic, en la qual va participar, o la demanda d’una amnistia que necessitaria de majories impossibles a Espanya.

Amb motiu del cinquè aniversari d’una declaració d’independència que ni tan sols va acabar amb la baixada de la bandera espanyola del Palau de la Generalitat, Puigdemont torna a demostrar que el que diu és tot al revés del que hauria de ser. Ens diu, en un fil de Twitter amb vídeos, que la declaració (o més ben dit la no-declaració) d’independència del 27 d’octubre de 2017 “marcava l’inici d’un llarg i incert procés que només s’acabarà quan Catalunya sigui reconeguda com a Estat independent”.

Com si el que està passant ara, l’apuntalament de l’Estat participant a les seves eleccions, amb la immensa majoria dels represaliats polítics continuant cobrant sous públics de l’administració espanyola o dels partits que en reben subvencions, fent pactes amb els seus partits a tots els nivells polítics, incorporant la seva agenda (pressupostos, reforma de l’aeroport, jocs Olímpics, reforma del delicte de sedició, intent de protegir el català fent servir les armes pensades per acabar amb ell…) tingués alguna cosa a veure amb assolir la independència algun dia (ja no dic a curt termini, sinó mai). És exactament el mateix que afirmar que tocar-nos el nas amb el dit polze les nits de lluna plena acabaran amb el reconeixement d’una Catalunya independent.

Però el comentari que s’enduu la palma és “La no aplicació immediata dels efectes polítics de la Declaració d’Independència de Catalunya no anul·la la seva vigència, sinó que ens obliga a trobar la manera de desplegar-la, sigui des de les institucions autonòmiques o les institucions republicanes”. És exactament el mateix que dir que no marxar de la feina quan te n’has acomiadat no anul·la la vigència del teu comiat, sinó que t’obliga a trobar la forma per fer-ho. O sigui, que tu declares la independència i ja després trobaràs la forma de fer-la. Sort que ja pocs polítics, periodistes i analistes de renom al món deuen mirar el seu timeline perquè realment aquest raonament fa vergonya aliena en qui molts encara veuen com el líder d’un moviment d’alliberament nacional.

El més trist de tot plegat és que, com va passar la nit del referèndum, el dia de la declaració suspesa, el dia de la no-declaració que ara diuen que no està suspesa, el dia que va marxar, el dia que va renunciar a mantenir la seva candidatura, tots els cops que convida a esmenar-se als líders polítics espanyols i al conjunt de l’Estat com si no estiguessin encantats d’haver-se conegut i tantes altres vegades, ningú l’obliga a fer-ho tan malament. Podria estar fent servir una retòrica real de confrontació i parlar de Catalunya com un país ocupat i de les institucions autonòmiques com el braç executor de l’ocupant, per exemple. I no ho fa.

Podria fer valer la seva immunitat per tornar a Espanya, declarar la independència com a president a l’exili i desfermar un conflicte de sobiranies real, l’europea i l’espanyola, incloent l’autonòmica, avalada pels col·laboracionistes. El van votar gairebé 1 milió de persones a les eleccions europees. Per protegir-lo de la policia no en cal ni una cinquena part. Si no ho fa és perquè sempre ho ha fet tot del revés, no per culpa d’Espanya ni per culpa d’Esquerra, que ja no enganya ningú.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ja però a novembre 02, 2022 | 21:40
    Ja però novembre 02, 2022 | 21:40
    Ja tens rahó, però la DUI es va dixarven un punt que nomes s'ha de vptar un cop al parlament, s'aixeca i es defensa. No ho fan per que saben qye sortiriem 2,5 milons de caralans a defensar-la i els qui "governen" es quedarien sense el sou borbònic. Si el President ve i crea el conflicte amb l'estado podrit, sortirem els 2,5 milons a defenssar-la. A part d'això, ell es el que conserva el Govern Legítim votat pels catalans, no ho oblidem. Altra manera, sería acceptar el 155 com fan els de la Generalitat actualment.
    27
    Icona de dislike al comentari de: Ja però a novembre 02, 2022 | 21:40 21
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 12:15
      Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 12:15
      Pero que DIU ni que leches... ni a C0pa Menstrual llegaba... DIU de pacotilla tras un B0TiFaRReNDum de juguete... Vinga ja! N0 F0Tis! ... ... ... Pelomocho está indignado / y acusa de conspirar, / de urdir, planear y crear / -él, que que la Ley se ha pasado / por el arco del triunfo y fusta; / él, que todo insurrecciona- / listas negras de personas, / y tramas policiales corruptas / de policías patrióticos. / ¿¡Dónde vamos a parar!? / es, "de no echar gota al mear", / y sería del todo anecdótico, / si no fuera que él, el "patriótico", / pero escasamente ético / y, no sabemos si etílico, / visigótico político, / todo eso y mucho mas, / en su puesto ha maquinado, / como obediente soldado / de 'Mordor' y sus estigmas.
    • Icona del comentari de: JordiT a novembre 03, 2022 | 13:18
      JordiT novembre 03, 2022 | 13:18
      En compte no surtin els altres 2 m. De Catalunya a defensar l unitat
      • Icona del comentari de: vahh a novembre 04, 2022 | 22:21
        vahh novembre 04, 2022 | 22:21
        Aquests 2 milions disposats a defensar la unitat no hi són. Si es proclama la independència al parlament i per majoria absoluta, només us queda la invasió policial i militar de Cataliunya, si es que ho podeu pagar i mantenir en el temps. La desobediència civil és el camí.
        • Icona del comentari de: Montgat a novembre 05, 2022 | 15:59
          Montgat novembre 05, 2022 | 15:59
          En que et bases per dir que no hi son?
  2. Icona del comentari de: Curiós a novembre 02, 2022 | 21:45
    Curiós novembre 02, 2022 | 21:45
    Malgrat tot el que dius, el President i Consell de la República son l'únic que conserven la llibertat de Catalunya. Si restem valor a això, nomes queda l'autonmisme miserable i covard d'ERC, Junts i Cup.
    54
    Icona de dislike al comentari de: Curiós a novembre 02, 2022 | 21:45 31
    Respon
    • Icona del comentari de: Com una cabra a novembre 03, 2022 | 16:01
      Com una cabra novembre 03, 2022 | 16:01
      Quins deliris que tens. La teva visió distorsionada de la realitat necessita tractament. No conec cap català que vulgui canviar la Generalitat per les pallassades que esmentes.
      21
      Icona de dislike al comentari de: Com una cabra a novembre 03, 2022 | 16:01 13
      Respon
  3. Icona del comentari de: Pot ser la solució a novembre 02, 2022 | 21:47
    Pot ser la solució novembre 02, 2022 | 21:47
    Si el President torna, liarem un pollastre fantastic que pot alliberar Catalunya definitivament.
    124
    Icona de dislike al comentari de: Pot ser la solució a novembre 02, 2022 | 21:47 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 12:27
      Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 12:27
      "N0 Pot ser la solució"... A su debido tiempo, y respetando la Ley y la Democracia, el ExPresident tornara, seguramente, para ir al truLL0... solo pido a los abducidos que reflexionen; que las Minorías RadiCaLes, sectarias y T0TaLiTarias N0 pueden imponerse con G0Lpes a la Mayoría de pueblo... no se pueden imponer las fantasías, inventos, imposturas y ficciones de algunos, mediante métodos Anti-Democráticos, ni ignorando la Ley y Saltándose el Estado de Derecho... pido a los abducidos y victimas del adoctrinamiento, como tú, que N0 obedezcan ciegamente a la voz de sus amos, como buen0s siervos del Mordor supremata que son... que N0 obedezcan a... .... ... Ese pastelero L0Ko, / que manda... telemáticamente, / porque al mostrarse g0lpista, / como vulgar carterista, / de todo el pueblo decente / tuvo que huir y escapar / en un triste maletero; / viajar por el mundo entero, / pero hacerlo 'sin un par'... ... "perdoneu, però Algú ho havia de dir!"... Apa, Siau!
  4. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 02, 2022 | 22:17
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) novembre 02, 2022 | 22:17
    Els que voleu fer venir Puigdemont amb l'argument de que els ciutadans el protegiríem de les forces d'ocupació, suposo que deveu estar organitzant els escamots per protegir-lo, perquè no crec que confieu en que apareguin per generació espontània. O potser només sou uns més a intentar desprestigiar el nostre president amb arguments que semblin diferents?
    33
    Icona de dislike al comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 02, 2022 | 22:17 26
    Respon
  5. Icona del comentari de: Agustí a novembre 02, 2022 | 22:53
    Agustí novembre 02, 2022 | 22:53
    Sí a tot. Salut!
  6. Icona del comentari de: Cada vez que habla miente. a novembre 03, 2022 | 07:28
    Cada vez que habla miente. novembre 03, 2022 | 07:28
    Pilar Carracelas, por fin te has dado cuenta de que este personaje es un mentiroso y cobarde, ya era hora.
  7. Icona del comentari de: Roger de Sarria a novembre 03, 2022 | 09:15
    Roger de Sarria novembre 03, 2022 | 09:15
    Tens una mica de rao. Ara be si no fos per l exili qhe els hi toca una mica els pebrots, o els molesta tant als collboracionistes, als installats i als españols que en quederia de tot plegat? Les teves raons? Son molt importants pero insuficients. Cal generar inceritdumbre a Vichy. Que no es pensin de cap de les maneres que piden tornar als anys 90 com aquell que res. L exili i els genera malestat i rabia. No ens pot fer nosa mai a la vida.
    37
    Icona de dislike al comentari de: Roger de Sarria a novembre 03, 2022 | 09:15 37
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 12:41
      Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 12:41
      Exacte, i tu tambe tens una mica de rao, "Roger de Sarria"... res de tornar als anys 90, res... res d'invents de'exilis i de tocar els PeBR0Ts... res de c0llboracionestes suprematas sectaris i T0taLitaris; i més encara avui... Res de glorificar al Fugat ... ... Él, Demócrata-esCLerótico, / él, bachiller pre-natal, / fugado Interestatal, / de la justicia, enfermo ótico, / en su confusión mental / y de abducido estrambótico, / con su desorden semiótico, / ha creado un caos tal, / en su gran maquinación / de cuento, de fantasía, / en su política herejía, / y con su inventada nación, / que el desaguisado es total... ... ... "perdoneu, però Algú ho havia de dir!"... Apa, Siau!
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 13:30
      Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 13:30
      Exacte, i tu tambe tens una mica de rao, "Roger de Sarria"... res de tornar als anys 90, res... res d'invents de'exilis i de tocar els PeBR0Ts... res de c0llboracionestes suprematas sectaris i T0taLitaris; i més encara avui... Res de glorificar al Fugat ... ... Él, Demócrata-esCLerótico, / él, bachiller pre-natal, / fugado Interestatal, / de la justicia, enfermo ótico, / en su confusión mental / y de abducido estrambótico, / con su desorden semiótico, / ha creado un caos tal, / en su gran maquinación / de cuento, de fantasía, / en su política herejía, / y con su inventada nación, / que el desaguisado es total... ... ... "perdoneu, però Algú ho havia de dir!"... Apa, Siau!
  8. Icona del comentari de: Narcís ( en MHP Puigdemont és el legal, legítim i lícit President de Catalunya .. tu, continua posant en majúscula el mot ' estat ' , d' aquest estat ! ) a novembre 03, 2022 | 09:23
    Narcís ( en MHP Puigdemont és el legal, legítim i lícit President de Catalunya .. tu, continua posant en majúscula el mot ' estat ' , d' aquest estat ! ) novembre 03, 2022 | 09:23
    Ras i curt : 1. Ningú ens va dur a cap ' xoc amb l' estat ' que sí a defugir de ser empesos cap al l' abisme ( com bé mostrà la sentència del constitucional amb l' Estatut ) ! 2. No n' és tant ' mantenir la seva candidatura ' que sí qui fos mantenint programa, programa d' ambdós partits independentistes o mateixos tres ! I 3. Per ventura, no l' hagués passat el mateix que a la resta dels ' segrestats ' cap a Madrid .. on n' era la gent per a evitar-ho, on n' eres tu ? PD : millor seria escriguessis d' estat que pixà a la cara de tots els catalans amb aquella sentència, d' estat que només cercava/ cerca el daltabaix de Catalunya !
    22
    Icona de dislike al comentari de: Narcís ( en MHP Puigdemont és el legal, legítim i lícit President de Catalunya .. tu, continua posant en majúscula el mot ' estat ' , d' aquest estat ! ) a novembre 03, 2022 | 09:23 22
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a novembre 03, 2022 | 13:08
      Anònim novembre 03, 2022 | 13:08
      Va ser legítim, va deixar de ser-ho quant va reconèixer les eleccions il•legals d'en Rajoy, i per si no fos poc, si va presentar i tot. I tots sabem que el seu partit ha quedat tercer en les últimes eleccions. O hem de dir que Mas és encara el president legítim que no va poder governar i va posar Puigdemont a dit. Deixeu de fer-vos palles mentals.
      17
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a novembre 03, 2022 | 13:08 13
      Respon
  9. Icona del comentari de: Miren a novembre 03, 2022 | 10:41
    Miren novembre 03, 2022 | 10:41
    Suposo que com diu el company deveu estar organitzant escamots per protegir-lo perquè no apareixeran espontàniament. La resta és mala bava. D'on has tret que el president estava darrere del tsunami? Ja t'assembles a la Guàrdia Civil. I referent a la declaració i no fer efectiva la independència, no sols era el president sinó tot el govern. I quant a la gent, per què tots vam marxar cap a casa empipats però amb el cap cot? Si llavors que ja estàvem al carrer vam marxar dòcilment en lloc de plantar-nos, imaginat ara que ja estem rendits i esgotats de no fer res. Retòrica tota la que vulguis, per tranquil·litzar la nostra consciència, però això no porta enlloc.
    24
    Icona de dislike al comentari de: Miren a novembre 03, 2022 | 10:41 11
    Respon
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a novembre 03, 2022 | 12:31
      Pere Llimonera i Citronell novembre 03, 2022 | 12:31
      No habra Escamots, ni mas inventos de Sectarios y T0TaLiTarios; además, has de saber que N0 existe ninguna derogación de la Sedición en ningún País, Miren... el Francia, Alemania, UK, Polonia, Italia, USA, etc. las penas son mucho mas duras que lo que han sido en España por los hechos acaecidos y por ese tipo de hechos (ni quiero comparar siquiera con lo que ocurre en pseudo-Democracias como en Rusia, Turquía; o en China o en otras Dictaduras...); lo que ocurre es que que en algunos la definición de Sedición es algo diferente a lo que lo es en otros, pero a la misma categoría de hechos, en algunos hay 20, 30 años de Cárcel; y creo que en USA se contempla hasta la Pena Capital... imagínate... Lo que ocurre es que en la Prensa del Régimen cuentan y tergiversan cualquier cosa y muchos ignaros, crédulos, cándidos, adoctrinados y abducidos se lo creen todo y lo repiten como loros... el 'Pastisser L0ko' se pasó 57 pueblos, ASÍ... ... ... El pastelero despótico / de caverna del neolítico / y su objetivo demencial / quedan retratados en su argucia; / y también en estas rimas / quedan la ruina, las lágrimas, / y queda que se redima...
      • Icona del comentari de: El cid de campelles a novembre 03, 2022 | 21:00
        El cid de campelles novembre 03, 2022 | 21:00
        Podràs votar No a la independencia, una persona un vot. Sense referèndum no serem mai espanyols "por cojones".
  10. Icona del comentari de: Rsalva a novembre 03, 2022 | 11:13
    Rsalva novembre 03, 2022 | 11:13
    Amb tanta clarividencia Pilar esperem q et posis al capdavant del moviment i tinguis la lucidesa de com i quan s han de lliurar els combats per guanyar i q no t esclafin els tancs
    22
    Icona de dislike al comentari de: Rsalva a novembre 03, 2022 | 11:13 19
    Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 15:43
      Gonzalo novembre 03, 2022 | 15:43
      Tanques? Ya os gustaría. Para haceros aún más la víctimas. Jajaja!
      • Icona del comentari de: El cid de Campelles a novembre 03, 2022 | 21:01
        El cid de Campelles novembre 03, 2022 | 21:01
        Crees que España se puede permitir una ocupación policial y militar de Catalunya? Pero si estáis arruinados.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 21:50
          Gonzalo novembre 03, 2022 | 21:50
          Y vosotros acobardados.
  11. Icona del comentari de: CAT a novembre 03, 2022 | 11:28
    CAT novembre 03, 2022 | 11:28
    Proclamar la independència va ser fàcil, i aixecar-la de nou també. Tot lo demés palla.
  12. Icona del comentari de: joandoménec a novembre 03, 2022 | 12:16
    joandoménec novembre 03, 2022 | 12:16
    Les comparacions que fas són pura demagògia. Una declaració suspesa es pot reactivar amb una majoria absoluta al parlament. Puigdemont va fer un error, sí, però l'ha reconegut i si és president altra vegada, no dubte que aixecarà aquella suspensió. Els exiliats han mantingut dignament la legitimitat d'aquell govern, per contra els xais que es lliuraren a Espanya van ser incoherents. Si has votat independència per què abaixes el cap davant de l'estat del qual t'has independitzat?
    25
    Icona de dislike al comentari de: joandoménec a novembre 03, 2022 | 12:16 27
    Respon
    • Icona del comentari de: Continua el frau convergent a novembre 03, 2022 | 13:15
      Continua el frau convergent novembre 03, 2022 | 13:15
      I de que ha servit que reconegués el seu error? Doncs de donar-nos compte que anava de catxa i prou. No tenia cap dret a trair-nos com ho va fer, sense ni tant sols preguntar què volia el poble. Sou conscients del que pensen ara de nosaltres els països que ens haurien de reconèixer? Els veig preguntant per quants segons volem la independència. Ens ha fet fer el ridícul més gran de la història dels catalans. Pels juÑtaires es deu, per la resta un traïdor i mai li perdonarem, o sigui que no cal que torni que no el reconeixerem mai més.
      23
      Icona de dislike al comentari de: Continua el frau convergent a novembre 03, 2022 | 13:15 22
      Respon
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 15:45
      Gonzalo novembre 03, 2022 | 15:45
      Una declaració suspesa es pot reactivar amb una majoria absoluta al parlament. ???????? Ingenuos e infantiles. ???????????
      • Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 03, 2022 | 21:03
        Luisnomeacuerdo novembre 03, 2022 | 21:03
        Pues si Gonzalo. Y podéis intentar una ocupación militar pero no la podéis pagar durante mucho tiempo.
        • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 21:51
          Gonzalo novembre 03, 2022 | 21:51
          No es necesario. Ya están los Mossos.
          • Icona del comentari de: El cid campejador a novembre 04, 2022 | 22:25
            El cid campejador novembre 04, 2022 | 22:25
            Si si, seguro que si, que si un dia proclamamos la independencia en el parlament i por mayoria absoluta vosotros os vais a fiar de los mossos, si si.
  13. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a novembre 03, 2022 | 13:22
    Doctor Strangelove novembre 03, 2022 | 13:22
    Per què no li dius batxiller Puigdemont, com fa tothom? Doc.
    • Icona del comentari de: Francesc Font a novembre 03, 2022 | 23:10
      Francesc Font novembre 03, 2022 | 23:10
      Home Strangelovito, quatre individus com tu Gonsalito, Lluis el desmeoriao i algun altre element de la vostra corda no sou pas tothom. Veient la vostra repetida repetició del mateix insult, sense tenir la capacitat de crear i abordar nous espais i noves idees, penso més aviat que darrera dels vostres pseudònims hi un trist aparell experimental que va resultar fallit. Què hi farem...
      • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 04, 2022 | 19:42
        Gonzalo novembre 04, 2022 | 19:42
        Para experimento, el que hicieron con vosotros cuando os pusieron un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreabais andapandanchia. Y el resultado corroboró las sospechas. Sois gilipollas.
  14. Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 03, 2022 | 14:12
    Gonzalo novembre 03, 2022 | 14:12
    Pero que DUI ni que leches....si hasta la forcadell no para de repetir que esa proposicion declarativa (ese es el término que ellos mismos le pusieron a la fake dui) no tenía efectos legales. No apareció en ningún documento oficial. Una vez acabado el pleno, hicieron otra charlotada, ir a firmar a vete tú a saber qué libro la proposición declarativa...en fin. Todo simbolismo. Sois así. La estética os pierde. Y pensar que Cataluña era la región más próspera, cosmopolita y moderna de toda España. Ánimos, ya queda menos para el próximo 11 de septiembre. Estrenareis camiseta.
  15. Icona del comentari de: Tripartit no, gràcies a novembre 03, 2022 | 19:18
    Tripartit no, gràcies novembre 03, 2022 | 19:18
    Tots els que diuen que el MHP Puigdemont ha de venir a Catalunya sud ocupada, ensenyen el llautó. O bé volen veure el nostre president engarjolat o tracten de desprestigiar-lo a ell i, de rebot, al Consell de la República. En qualsevol cas, en siguin conscients o no, treballen en favor dels colonialistes i dels seus titelles del tripartit
    22
    Icona de dislike al comentari de: Tripartit no, gràcies a novembre 03, 2022 | 19:18 11
    Respon
  16. Icona del comentari de: LlunyDeCat a novembre 03, 2022 | 20:42
    LlunyDeCat novembre 03, 2022 | 20:42
    https://www.parlemclar.cat/quan-lextrema-dreta-salimenta-de-lomissio/#more-806 Fantàstic article d'en Roig que descriu els carallots de les elits polítiques, periodístiques, etc catalanes.
  17. Icona del comentari de: JMMR a novembre 04, 2022 | 09:16
    JMMR novembre 04, 2022 | 09:16
    Trobo que tens molta raó. Un article excel·lent, ja era hora que algú ho digués.
  18. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a novembre 04, 2022 | 18:42
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) novembre 04, 2022 | 18:42
    No estic segur de si Puigdemont va fer bé o es va equivocar suspenent la Declaració d'Independència, ara que hem descobert que la meitat del que, en aquell moment, consideràvem "forces independentistes" estava corcat perquè Junqueras era un talp d'Espanya. Ell ha dit que sí, que es va equivocar i el fet d'atribuir-se i confessar l'error l'honora. Si que penso que es va equivocar presentant-se a les eleccions convocades pels colpistes del 155 perquè la seva legitimitat com a president de Catalunya va quedar tocada
  19. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 04, 2022 | 23:15
    Luisnomeacuerdo novembre 04, 2022 | 23:15
    Cacarracelas esto significa que no vas a hacer más genuflexiónes delante del pastelero loco?, ahora que tenías el carguillo en tractoria a tocar. Que carácter la de esta fascista independentista de adopción. Saludos a mi alter ego tractoriano.
  20. Icona del comentari de: jg a novembre 05, 2022 | 09:32
    jg novembre 05, 2022 | 09:32
    punto por punto, querida Pilar....
  21. Icona del comentari de: Anònim a novembre 05, 2022 | 10:09
    Anònim novembre 05, 2022 | 10:09
    De colpistes del 155 res de res. Aquest article - i d'altres molt `pitjors- van merèixer l'aprovació del 77,8% dels votants catalans. Tenim el què, en el seu moment, vam escollir.
  22. Icona del comentari de: jordi a novembre 05, 2022 | 10:47
    jordi novembre 05, 2022 | 10:47
    Lo CxR es una enganyisa, vol ser un govern a la hombra.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa