Tot indicat que la temporada d’estiu pels hotels catalans serà bona després de tres anys amb afectacions per culpa de la covid. Segons les últimes dades publicades per l’INE, les pernoctacions hoteleres a Catalunya durant el mes de juny van augmentar un 3,7% respecte al mateix mes de l’any passat fins als 6,3 milions. A més, si l’augment de les pernoctacions no fos suficient, també s’ha registrat un augment del 8,9% en els preus hotelers. Alhora, mentre que l’ocupació mitjana ha estat del 62,6% a Catalunya. Pel que fa a la comparació amb els altres territoris de l’estat, Catalunya va ser la segona destinació turística preferida pels residents espanyols durant el mes de juny, amb el 15,7% del total, només per darrere d’Andalusia. En canvi, va baixar fins a la tercera posició entre els estrangers, amb un 18,3%, per darrere de les Balears i les Canàries.

Pel que fa al conjunt de l’estat, les pernoctacions en establiments hotelers, també van augmentar durant el mes de juny fins a les 149,72 milions durant el primer semestre. Això suposa un increment del 13,5% respecte al mateix període de l’any passat superant a més les registrades en 2019, segons l’INE. Pel que fa només al juny, les pernoctacions hoteleres a tot l’estat espanyol van ser de 36,2 milions, la qual cosa suposa un augment del 3,3% respecte al mateix mes de 2022, quan va haver-hi 35,1 milions.

Les realitzades pels viatgers residents a Espanya van superar els 12 milions, un 33,3% del total, mentre que les dels no residents es van situar per sobre dels 24,1 milions. Per països d’origen, els britànics encara són els que més visiten l’estat, suposant un 30,3% dels estrangers, mentre que Alemanya se situa en segona posició amb un 18,6% de les pernoctacions. Per darrer hi trobem les pernoctacions dels viatgers procedents de França, els Estats Units i Països Baixos suposen el 6,9%, 4,8% i 4,4% del total, respectivament.

L’estada mitjana ha caigut un 1,4% respecte a juny de 2022, situant-se en 3,2 pernoctacions per viatger. Els hotels van facturar 112,5 euros de mitjana per habitació ocupada, un 6,7% més que el mateix mes de l’any anterior, segons dades de l’institut estadístic.

Més notícies
Notícia: Cooltra impulsa els mercats exteriors amb un finançament de 22 milions
Comparteix
La companyia catalana de motorsharing rep un préstec sindicat verd de diverses entitats en un any en què espera assolir els 50 milions de facturació
Notícia: L’Ibex es desploma un 1,4% després de les eleccions espanyoles
Comparteix
La victòria del Partit Popular a les eleccions espanyoles d'aquest diumenge no ha servit per calmar els mercats
Notícia: Almirall retalla el benefici un 56% tot i l’augment de vendes
Comparteix
La farmacèutica catalana guanya 12 milions d'euros durant el primer semestre impulsat pels productes dermatològics
Notícia: Naturgy dispara un 88% el seu benefici el primer semestre
Comparteix
L'energètica presidida per Francisco Reynés ha obtingut un benefici 1.045 milions

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa