Casa Tarradellas ha tancat el 2022 amb una facturació de 1.161 milions d’euros. Aquesta xifra suposa un increment del 8,5% en comparació a l’any anterior. Segons ha detallat la companyia aquest dimarts en un comunicat, aquest creixement és gràcies a les seves vendes a l’exterior, que han augmentat. També, però, l’arribada de nous productes a l’estat espanyol ha fet que la facturació de la companyia s’acceleri. En concret, han agradat molt els nous productes de fermentació lenta. Tot i això, l’empresa ha admès una caiguda de la rendibilitat neta a causa de l’encariment de les matèries primeres i l’energia, que no han traslladat al consumidor per evitar pujades de preus. En altres paraules, la inflació ha afectat la companyia, però no ha repercutit en el preu de les pizzes.
L’any 2022 ha estat un bon any per a la companyia de pizzes més famoses de Catalunya. De fet, ha acabat amb una inversió en innovació i sostenibilitat de 32,6 milions d’euros i bons resultats als rànquings de marques preferides pels consumidors, on se situa al top 10 de firmes com Kantar. Així doncs, les pizzes catalanes s’han convertit en un referent mundial.
Sostenibilitat per bandera
L’empresa també ha destacat aquest dimarts la seva aposta pel medi ambient amb la posada en marxa de dos nous parcs solars fotovoltaics amb una superfície de 53.000 metres quadrats als centres d’elaboració d’Olost (Lluçanès) i Gurb (Osona). Amb aquests dos projectes solars, la marca alimentària comptarà, a finals del 2023, amb una previsió de 200.000 metres de superfície solar instal·lada a les cobertes i façanes dels seus edificis.
“Vam ser pioners l’any 2004 en implementar una estratègia d’apostar per l’energia solar i instal·lar plaques fotovoltaiques a totes les nostres instal·lacions. Ara tenim el repte de guanyar autonomia energètica i cobrir les nostres necessitats mitjançant les energies verdes”, ha destacat la directora de comunicació i portaveu, Miquelina Saborit, en un comunicat.