El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Descarrilament d’un tren de l’R3 entre Planoles i Ribes de Freser
  • CA

Una esllavissada sobre la infraestructura d’Adif ha provocat aquest divendres a primera hora del matí una sortida d’eixos en un tren de l’R3 entre Planoles i Ribes de Freser. Es tracta del tren que ha sortit de Puigcerdà a les 6.21 hores amb destí Barcelona. La incidència ha tingut lloc cap a les 7.05 hores. Segons informa l’Agència Catalana de Notícies, els 12 viatgers del comboi i el personal del tren han resultat il·lesos i seran evacuats en autobús i transbordats a destí per carretera. Segons apunta Renfe, s’està gestionant servei alternatiu per carretera entre Ribes i Puigcerdà per a la resta de serveis de la línia R3.

El ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana va anunciar fa uns dies que posarà en marxa un “pla d’acció immediata” per millorar Rodalies amb un “horitzó temporal des d’aquest mateix mes de novembre i que Renfe desplegarà fins a l’estiu del 2022”. L’anunci el va fer la ministra Raquel Sánchez. S’instal·laran lectors de codis en els torns d’accés en 66 estacions de Rodalies i s’adjudicarà “abans que acabi l’any” la renovació integral i adjudicació d’ascensors i escales mecàniques a Rubí, Sant Cugat, Les Franqueses, Granollers Nord, Montgat, Montgat Nord, i Pineda de Mar.

Sánchez va posar l’accent en el nou pla per millorar el servei, la seguretat i l’accessibilitat a Rodalies de Catalunya. “Posem la digitalització al servei de les persones, amb millores al servei d’informació al viatge, facilitant la intermodalitat amb accessos directes des de l’app de Rodalies a les webs que gestionen pàrquings de bicicletes i Parks&ride”, va dir. Pel que fa als trens, es vol “avançar en la digitalització a bord amb nous equips de venda, informació comercial i d’horaris en temps reals”, segons va explicar la ministra Raquel Sánchez. Per reforçar la seguretat, es vol instal·lar un sistema intel·ligent de gestió d’imatges.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ricard a desembre 03, 2021 | 09:16
    Ricard desembre 03, 2021 | 09:16
    A la línia de Manresa igual. Quan parlem de dèficit fiscal parlem d'evitar aquestes coses.
  2. Icona del comentari de: JordiP a desembre 03, 2021 | 09:49
    JordiP desembre 03, 2021 | 09:49
    Però, no s'està negociant el traspàs a la Gene dels serveis de Rodalies? Si és així, proceder ara a equipar la xarxa amb nous sistemes informàtics per part del gobierno de Madrit és absurd i, potser, una dilapidació de recursos de tots. Qui sap quin sistema triaria la Gene per a aquestes funcions? Segurament, la mentalitat de FCC en el que es refereix a serveis tècnics i de seguretat és diferent de la de RENFE. Vol dir això que un cop traspassats, la Gene haurà de substituir tots els sistemes per a incorporar altres que s'adaptin al ja existents a FCC? Sembla força absurd, oi? Doncs aquí és el més normal. No fan mai res i, quan ho fan, és justament quan estan a punt de cedir la titularitat de la xarxa.
  3. Icona del comentari de: Tano a desembre 03, 2021 | 10:54
    Tano desembre 03, 2021 | 10:54
    Normal, tot el que està en mà del Estado Español funciona igual. No tenen remei.

Respon a Ricard Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa