L’empresa catalana de maniquins Atrezzo preveu créixer prop d’un 15% aquest any i facturar uns 23 milions d’euros, respecte dels 20 del 2014, a través de la potenciació del seu pla d’expansió internacional.

Així ho ha explicat aquest dijous la consellera delegada de Noa Brands -grup del qual forma part Atrezzo-, Marisa Tendero, en una trobada amb mitjans coincidint amb el 25 aniversari de la marca, que va néixer el 1990 a Barcelona i té una planta a Olot (Girona) amb 250 treballadors on produeix el 100% dels seus productes.

Atrezzo és la marca premium del grup Noa Brands, que va néixer el 2008 i que actualment té cinc marques: Atrezzo, Pop Maniquíes, Marcelo Vilà -només per al mercat espanyol-, Fusion i Goldsmith -totes dues per al mercat dels Estats Units-.

Noa Brands és el fabricant de maniquins líder del món, i té plataformes logístiques a Espanya, la Xina, els Estats Units i Mèxic, a més de dos ‘showrooms’ a Barcelona i Nova York.

Atrezzo se centra a donar servei a les grans cadenes de moda i actualment és present en una dotzena de països, amb intenció de potenciar la seva presència a Europa, així com els Estats Units -on va entrar l’any passat amb clients puntuals- i Sud-amèrica.

30.000 maniquins
Atrezzo produeix uns 30.000 maniquins a l’any, dels quals entre un 70 i un 80% es destinen a clients internacionals, i inverteix entre dos i tres milions anuals, sobretot en R D.

Cada maniquí costa de mitjana entre 700 i 750 euros i per a la seva fabricació són necessàries entre dues i quatre hores, ja que Tendero ha subratllat que Atrezzo utilitza un procés “gairebé artesanal”.

L’empresa té una plantilla d’unes 300 persones, de les quals 250 treballen a la planta d’Olot -entre les quals destaquen 14 escultors que participen en el disseny dels maniquins- i la resta a les instal·lacions de Barcelona.

El 10% del capital d’Atrezzo el té l’equip directiu i la resta està repartit entre dos inversors: Miura Private i el grup inversor Porterhouse.

?

Nou comentari

Comparteix