Vilalta rebutja cedir poder al Consell per la República: “Ningú pot controlar el Govern”

ERC considera que no hi ha motius per fer esperar més a la gent

La secretària general adjunta i portaveu d’ERC, Marta Vilalta, ha defensat que la Generalitat no pot cedir poder a Consell per la República (CxRep), ja que considera que Catalunya ha de governar-se des del seu Govern i cap òrgan extern pot suplantar les seves funcions: “Ningú pot controlar a el Govern”. “No pot quedar supeditat a ningú que no sigui el mandat democràtic i la sobirania popular, que és el Parlament i la pròpia ciutadania”, ha afirmat després dels desencontres entre ERC i Junts sobre quin paper ha de tenir el Consell per la República, presidit pel president a l’exili, Carles Puigdemont.

Per a ella, l’independentisme s’ha de coordinar en un espai que permeti construir una estratègia conjunta i superar les divisions dels últims anys, però “això és plenament compatible i no vol dir que una cosa ha de substituir l’altra”. “Qui governa i qui governarà el nostre país és el Govern amb el seu president al capdavant”, i ha defensat que ningú més pot pretendre intentar governar Catalunya.

En les negociacions entre ERC i Junts sobre la investidura del candidat republicà a la Presidència de la Generalitat, Pere Aragonès, el paper del CxRep ha estat un dels principals esculls: Junts vol que tingui més pes i assumeixi les funcions de coordinar i dirigir la estratègia independentista, separant-la de l’acció de Govern, mentre que ERC ho rebutja i reclama que s’ha de reformular l’òrgan. Vilalta, que forma part de l’equip negociador amb Junts, ha sostingut que per a ERC el CxRep mai ha estat un escull, ja que considera que ha de tenir un paper “com a organisme independent amb possibilitats de fer coses que no poden fer les institucions”, però que per a això han de fer-se canvis perquè representi la transversalitat de l’independentisme.

La dirigent republicana ha apuntat que actualment aquest òrgan “no té la neutralitat que potser hauria de tenir” perquè creu que és un espai partidista de Junts, pel que celebra que el mateix Consell hagi accedit a abordar la seva reformulació. Així, ha afirmat que quan es concretin aquests canvis es veurà “si el CxRep pot ser l’espai de trobada de l’independentisme o si es requereix més d’un espai, i és complementari una cosa amb l’altra”, però ha donat per superat aquest obstacle en la negociació, de manera que cita Junts a treballar per acabar de tancar l’acord de el nou Govern.

“Si havia estat un escull, que per a nosaltres no ho havia estat mai, ja no hi és. Si hi ha consens sobre que cal reformular-lo, seguim amb la resta que tenim molta feina per fer en la configuració de Govern, en la materialització de el pla de Govern i en posar en marxa tot això”, ha raonat. Vilalta ha insistit en la urgència de tenir un nou Executiu que treballi en plenes funcions per fer front a la crisi provocada pel coronavirus i ha sostingut que Junts no tenia motius suficients per abstenir-se en la investidura d’el candidat d’ERC a la Presidència de la Generalitat , Pere Aragonès: “No hi ha motius per fer esperar més a la gent”.

“No s’entén que els que sempre han pregonat més la unitat, el fet de posar-se d’acord, anar a la una, i fins que els que el seu nom es diu Junts, no hagin fet possible tenir aquest Govern el més ràpid possible”, ha retret.

La dirigent republicana ha lamentat especialment que Junts hagi impedit la investidura d’Aragonès després que la formació d’Puigdemont alertés durant la campanya que ERC pactaria un tripartit amb el PSC i els comuns si podia, cosa que no ha succeït: “Davant fantasmes de tripartits, que alguns es van encarregar molt de dir i fins difamar, ha quedat demostrat que aquesta no és una opció “.

En aquest sentit, ha reiterat que no hi ha alternativa a un pacte entre partits independentistes, ja que acusa els comuns d’haver-se autoexclòs d’integrar-se en aquesta aliança, i creu que la voluntat d’acord ja s’ha demostrat amb el pacte entre ERC i la CUP, de manera que “probablement qui s’ha equivocat amb l’estratègia negociadora és Junts” al no aprofitar l’oportunitat d’investir Aragonès en el primer intent.

Sobre si veu possible governar en solitari, la portaveu d’ERC ha contestat que si es dóna aquesta opció voldria dir que Junts s’autodescarta d’entrar al Govern: “Si ja no s’entén molt per què no s’han sumat ja a aquest acord entre ERC i la CUP a fer possible la majoria de 74, si segueixen en aquesta posició d’oposició a la majoria independentista, hauran d’explicar molt bé per què es queden al marge “.

Comentaris

    Salvem ERC, Junqueras fora, traidor, venut, cagat, espanyol!!!! 04/04/2021 6:42 am
    ERC amb junqueras son els vomits del Sanchez, el President real d'EREspaña. Salvem ERC del caudillin Junqueras del PSOE
    ESQUERRA ES ESPAÑA, PURA I DURA 04/04/2021 6:40 am
    Aragones ARRIBA ESPAÑA!!!!!. Cap pacte amb l'extrema esquerra franquista.borbonica del cagat Junqueras el Fatxa
    30
    13
    Respon
    Albert de Sant Cugat 04/04/2021 1:47 am
    Aquesta xusma botiflera d'erÑ ens porta al desastre !
    28
    15
    Respon
    Ramon 04/04/2021 12:34 am
    El Govern de la Generalitat està controlat per Espanya. El Govern de la Generalitat no té cap marge de maniobra per a res. I el Parlament, tampoc. Ostentar el Govern i tenir majoria al Parlament només serveix perquè no ho facin directament els espanyols. Però, política, política amb alguna dignitat, resistència nacional, manteniment de l'intent d'alliberament de Catalunya, tot això només es pot fer des de l'exili. I quina vergonya, quina indignitat, que els màxims culpables d'haver fomut el país sencer pel penya-segat pretenguin ara marcar paquet. Que ningú no pot controlar el Govern, miserables traïdors?
    69
    20
    Respon
    MSR 04/04/2021 12:12 am
    Només vosaltres l'heu de controlar ?. Em sap greu que Erc cada cop sigui més un partit de base Leninista i que hagi abandonat la defensa de la llibertat de les persones i també hagi abandonat les polítiques públiques que promoguin l'igualtat d'oportunitats.
    50
    18
    Respon
    Luisnomeacuerdo 04/04/2021 12:01 am
    Jo que subidita está la lazinazi de la sonrisita permanente. Es fantástico ver al los fascistas independentistas de lazitos amarillos y mirada de odio apuñalandose entre ellos. Hay que conseguir el gobierno de la comunidad autónoma como sea.
    Laia 03/04/2021 11:49 pm
    No suporto aquesta traidora amb boca de Joker, sempre amb pregunto de que riu?.. que li fa tanta gràcia?, tenir el seu amo a la presó?.
    27
    18
    Respon
    Maquiavelo de Vallecas 03/04/2021 11:10 pm
    a esta chica le falta un hervor , el TS, TC, TSJC, AN, T. Cuentas, JEC, moncloa, zarzuela, entre otros, mandan, hacen y deshacen a su antojo, además la PN y la GC entran a su capricho en el Parlament, Generalitat , etc , y como te descuides te quitan hasta el papel higiénico, así que !!espabila !!
    45
    21
    Respon
    Ramon 03/04/2021 10:59 pm
    Us n'adoneu, de la mena d'escòria espanyola valgui la redundància que defensa ERC contra Junts per Catalunya?
    46
    28
    Respon
    Ramon 03/04/2021 9:57 pm
    L'escó, el míser escó d'avantatge d'ERC és consegüent al joc brut d'Espanya per afavorir-los contra Junts per Catalunya.
    51
    33
    Respon
    Ramon 03/04/2021 9:47 pm
    Els comissaris del 155 van quedar sorpresos i estupefactes davant el nivell de covardia i servilisme bavós de Pere Aragonès. Tot Madrid n'anava ple. Se'n feien creus que algú pogués arribar a ser tan indigne.
    43
    46
    Respon
      Més atònits es van quedar .... 03/04/2021 11:09 pm
      ..... amb el llimac Elsa Artadi. Tots els de l'155 la van posar pels núvols.
      33
      18
      Respon
        Ramon 03/04/2021 11:43 pm
        Re, re, el tema de conversa madrilenya fou Pere Aragonès. Aquests són els que trobaven Jordi Pujol "encaixista". Aquests són els que criticaven el MHP Pujol per no haver proclamat la independència els anys 80... quan ni tan sols la pròpia ERC era independentista! ERC ens ha tornat a dur al 39.
        67
        54
        Respon
    Guillem_ 03/04/2021 9:42 pm
    O sigui el poder de la Genealotat és autonom oo? Qui te el poder politic final de la Generalitat? I l" economic? Doncs Espanya oi? Es tracta de tenir un poder politic no depenent de Madrid Sra.Vilanta
    63
    51
    Respon
      Si noi, 04/04/2021 7:42 am
      depenem de Madriz perquè un poc honorable va suspendre la DUI en segons i va fugir.
    El circ "la autonomia de los catalanes" 03/04/2021 9:39 pm
    Excepte al Moncloaka, el TC, la colla castellera, l'escolanet del trullu, els X d'europa, els "mercats", la farmafia, l'ibex 35....
    16
    18
    Respon
    Gonzalo 03/04/2021 9:23 pm
    Estos vividores de este consejito, quien les ha votado? Se presentaron a estas elecciones autonomicas??
    127
    149
    Respon
      Ramon 03/04/2021 9:45 pm
      Fins i tot la més pútrida de les escòries espanyoles valgui la redundància fa costat a ERC contra Junts per Catalunya.
      42
      32
      Respon
        Gonzalo 04/04/2021 4:01 am
        Lo que no entiendo es porque me contestan en un dialecto del idioma valenciano.... Mejor no hacerles caso.....
          Anònim 04/04/2021 6:22 am
          Más gilipollas y no naces
        ANTI. INDEPE 03/04/2021 10:33 pm
        Deus voler dir JuntsxPuigdemont, la rata aquella que només vol poder. El que ha de fer és tornar a casa, la rumana ja s'ha buscat un amic que la consola
        47
        129
        Respon
          Ramon 03/04/2021 10:57 pm
          Què us deia?
    Sergi 03/04/2021 9:06 pm
    Vol dir ningú que no formi part del sistema polític, econòmic judicial o mediàtic espanyol. O sigui, els seus.
    51
    41
    Respon
    manel de manresa 03/04/2021 8:37 pm
    -erc independentista??? nomes de boquilla. -curs de gambals?... com sempre , cap argument i si l'insult. molt tipic quan no es tenen arguments. -atacant a erc no es fa mal a l'independentisme, per això caldria que etc fos independentista!!! -Lo mes natural sembla ser que una candidatura amb 8 escons (no 31) posi condicions innegociables per erc sembla lo mes normal....!!!! veure per creure -erc es fa mal sola abandonant l'independentisme i falcalt els governs espanyols.. això si fa mal i tristement no nomes a esquerra.
    93
    75
    Respon
      joan de vic 04/04/2021 7:49 am
      junts pel sou indepes? per això van suspendre la dui i van fugir? mentres erc i cup negociavan i pactavan, els corruptgents anavan en processor a waterloo a rendir pleitesia a un batxiller sonat incumplidor amb infules de messies.
    2021 03/04/2021 8:00 pm
    Clar, Vilalta, només us deixareu controlar pel ministeri d'interior, el ministeri de justícia i la jec. Les molestes interferències de junts i la pressió dels ciutadans que volem la independència no us afectaran gens ni mica.
    119
    48
    Respon
    kodi 03/04/2021 7:51 pm
    és q serà un govern català q el controlaran els d'ací? ni q hi hagi junts ni q no i sigui, continuaran manant els de madrit no t'ho han deixat prou clar ja? l'única entitat q els hi fa nosa és la q no controlen i aquesta és el consell per la república pq és fora
    77
    64
    Respon
      No pot ser 04/04/2021 7:53 am
      Una menjadora corruptgent, que ningú ha votat i ha demostrat no servir per res des de la seva fundació no ha de tenir cap paper al govern. Les putes que se las pagui cadascú de la seva butxaca.
      27
      34
      Respon
    Energumen 03/04/2021 6:56 pm
    A vostè el van educar en una caserna espanyola?
    36
    17
    Respon
    GROC 03/04/2021 6:30 pm
    Lo mes normal es que el numero u de la candidatura ,tercera a les aleccions ,governi la Generalitat d'esda Bruseles per Puigdemont que no es perlamentari. Fa pena tans comentaris contra ERC ,per quatre curs de gambals ,amb intencio de fer mal Independentistes ? no
    67
    158
    Respon
    Ramon 03/04/2021 6:10 pm
    Això que Espanya nomeni i cessi a gust membres del Govern de la Generalitat va començar amb el tripartit. I pel que sembla ERC s'hi troba ben a gust en la ignomínia a la que ens ha dut.
    115
    106
    Respon
    Edgar 03/04/2021 5:41 pm
    ERC no té problemes a acceptar que Madrid controli la Generalitat però li molesta estar supervisada pel CXR. I de la inoperant CUP millor no parlar ... són els que tenen fama de ser els més independentistes, fama injustament guanyada, en l'únic que pensen és en vetar JxCat. Veig complicat l'acord i si no hi ha acord no ha d'haver govern.
    105
    5
    Respon
      Anònim 03/04/2021 7:46 pm
      Part del problema és que la CUP està infiltradíssima de "submarins" d'ERC
    Covards 03/04/2021 5:38 pm
    Això ho diu la portaveu d'un partit que no acata el mandat poupular i de les urnes que concedeixen la sobirania al Consell per la República i al Govern Legítim. Erc només acata ordres de la espanya franquista.
    89
    59
    Respon
      Si noi, 04/04/2021 7:57 am
      Junts x Sou tampoc acata? Cuevillas es va anstenir per acceptar el vot de Lluis Puig. Fuigpelmón va desobeir el kandat popular quan va trigar segons en suspendre la dui.
    LLARENA dPENA 03/04/2021 5:27 pm
    Deixareu de manipular alguna vegada i de deixar de ser tan indignament miserables? El CxR no preten sustituir el Govern Català, cosa que tu i la resta de ninots de EAC (Esgerro Autonomista de CAT) sabeu molt bé. El CxR és una molt bona idea per protegir els veritables independentistes de les urpes d'Escanya. A Belgica els poders factits que vosaltres doneu suport no poden fer res. Hi ho sabeu però, com que mantindreu el vostre suport a en Sánchez, us sembla que no pasaré res. Vigileu, necis no sigui que us pasi com al indigne Torrente. ex-president del Parlamet català.
    115
    102
    Respon
    Fart 03/04/2021 5:18 pm
    Si ERC troba que es fa tard per formar govern amb JxC, que el formin sense. No cal patir per la presidència d'Aragonés, garantida en justa reciprocitat. Ni per que el govern unipartit caigui quan ho vulgués la CUP.
    45
    40
    Respon
    Ramon 03/04/2021 5:15 pm
    ERC ens ha tornat a dur al 39. Però aquesta vegada amb ells desfilant amb els que entren per la Diagonal.
    73
    70
    Respon
    fat boy 03/04/2021 4:31 pm
    El Govern de la Gestoria Sant Jaume, es clar.
      Menys demagògia 03/04/2021 5:14 pm
      És molt millor un xalet llogat a Waterloo, amb un grupet que es dedica a vendre fum i deliris? Vostè compari i endevini que opinen els catalans.
      89
      166
      Respon
        fat boy 03/04/2021 6:55 pm
        Aixo li hauries de preguntar al Lenin si estava millor i feia mes feina a Suissa o a Moscu o a l'aiatol.lah Khomeini si estava millor a Paris o a Tehran.
    joanka 03/04/2021 4:18 pm
    Ningú que no estigui al gobern, ben dit! Però com la cançó de la Trinca "El califa"... sempre que no sigui la CUP (que mai entrara, responsabilitats??? mai!!!l), o sigui un jutge o similar espanyol que llegirà la llei com li roti, o que l'ayatola els digui com han de seguir... Independencia del govern.. tota, peeò escoltant als que manen de veritat.
    Angelblau 03/04/2021 4:13 pm
    ER es igual a: Poltrones, autonomisme i prevendes.
    80
    77
    Respon
      Adorem al líder 03/04/2021 5:53 pm
      JxCAT no tenen interessos en l'economia especulativa, i és evident que això dels càrrecs i els supersous no és el seu objectiu. Són una ONG que treballa per amor a tots els catalans.
    Angelblau 03/04/2021 4:12 pm
    Aquest de ER son mes espanyoleros de la estanquera. Noves eleccions JA
    63
    53
    Respon
    Joan F 03/04/2021 4:10 pm
    Sí , els aparells de l'Estat el poden controlar perfectament. Ho veiem cada dos per tres...
    49
    21
    Respon
    Pep 03/04/2021 4:09 pm
    En ERC se hace lo que dice Junquera, que como no le gusta dar la cara, manda a estas vocera a sondear a la parroquia. Pues nada, iremos de nuevo a elecciones guapa. Dícelo a tu jefe.
    60
    63
    Respon
    LlunyDeCat 03/04/2021 4:03 pm
    HA HAAAAAAAAAAAAAAAA HAA HAAAAAAAAAAAAAA ! "Ningú no pot pas control.lar el Govern". El Circ de pallassos continua sense cap aturador. Cal tenir barra i no tenir pas cap mena de vergonya sabent que Parlament i totes les accions del Govern són control.lades, vigilades i provoquen una auto-censura permanent. No puc pas albirar cap mena de futur als Catalans si continuen votant aquesta gent.
    Dolors 03/04/2021 4:00 pm
    No, perquè vosaltres voleu controlar el consell x la república, i tira a la bassa la feina feta x el MHP Puigdemont, rar que aneu contra ell igual que tots els polítics espanyols, que feu cúpula d'ERC?.
    64
    28
    Respon
      per la Lolita 04/04/2021 8:03 am
      explicans que ha ret Fuigpepmón a part de suspendre la DUI i menjar llagosta?
      21
      33
      Respon
    Anònim 03/04/2021 4:00 pm
    No, perquè vosaltres voleu controlar el consell x la república, i tira a la bassa la feina feta x el MHP Puigdemont, rar que aneu contra ell igual que tots els polítics espanyols, que feu cúpula d'ERC?.
    37
    32
    Respon
      Quina feina? 04/04/2021 8:04 am
      Exemples?
    Dolo 03/04/2021 3:54 pm
    No, pro vosaltres voleu controlar el consell x la república i de pas fotrà fora el MHP Puigdemont, que és el que fa les coses bé, rar que el gobern espanyol i vosaltres tingueu el mateix interès x anar contra el MHP Puigdemont.
    46
    20
    Respon
      Anònim 03/04/2021 5:10 pm
      Sobre todo huir y dejar a todos colgados.
    Xavier 03/04/2021 3:54 pm
    No hi ha problema. Govern d'ERC i la CUP. Junts a l'oposició. És molt senzill
    joandomenec 03/04/2021 3:50 pm
    Els governs que no controlava ningú eren els de Franco. Junts a l'oposició i eleccions com més aviat millor.
    Ramon 03/04/2021 3:50 pm
    "Ningú (que no sigui l'Espanya sociata) pot controlar el Govern".
    Català 03/04/2021 3:37 pm
    Ningú, llevat de Madrid, no?. Colla de mentiders!
    Bé Vilalta 03/04/2021 3:32 pm
    CxR és falta de transparència i corrupció pel que fa com a xiringuito de Puchi (el musclo de Waterloo).
    138
    220
    Respon
    Ramon2 03/04/2021 3:29 pm
    Així Sra. Vilalta la destitució del president de la Generalitat, i quan s'havien de celebrar les eleccions al Parlament que és? O no és un control total del govern de la Generalitat, i des de Madrid?
    Dani_Andreuenc 03/04/2021 3:08 pm
    Entenc a ERC, si, tothom sap que es millor que el Govern sigui controlat per Gobierno de Espanya.
    Pep 03/04/2021 3:08 pm
    Pues vayamos a nuevas elecciones guapa.
      Muy castizo 03/04/2021 4:43 pm
      Lo de guapa es cierto. Lo de repetir elecciones, no creo que a JxCAT le interese perder 10 diputados.
      41
      16
      Respon
        Ramon 03/04/2021 9:52 pm
        Les eleccions, quan més s'hagi desgastat ERC. O sigui no encara. Ja arribarà el moment.
    JxCAT és un caos 03/04/2021 3:06 pm
    És intolerable i a l'hora ridícul, que una secta que no s'ha presentat a les eleccions vulgui governar Catalunya. De moment el que fan és dividir l'independentisme i boicotejar la formació del govern. La confrontació que predica Waterloo afecta només l'independentisme, i totes les actuacions són negatives i dedicades a la crispació.
    136
    197
    Respon
      Una 03/04/2021 8:43 pm
      Goita! El tranquil

Respon a Anònim Cancel·la les respostes