Un diputat de Vox fa una ‘peineta’ al Parlament

Un membre de l'extrema dreta es desacomplexa

La presència de Vox al Parlament ja s’ha fet sentir i notar en el debat d’investidura. Després del discurs del seu líder Ignacio Garriga i després que hagi amenaçat que el “Tribunal Constitucional treballarà molt” aquesta legislatura, un dels seus diputats, Antonio Gallego, dempeus ha fet una peineta a la cambra de manera vistosa i desacomplexada. Un discurs precedit per l’abandonament de diversos diputats d’ERC, Comuns, JxCAT i tots els de la CUP. Així com per una estirada d’orelles de Laura Borràs, en tant que presidenta de la cambra, per no respectar els principis democràtics en la seva intervenció. El diputat s’ha defensat assegurant que la “peineta” la feia a l’esvàstica que mostrava la diputada d’ERC, Jenn Díaz.

Comentaris

    uno que vive en Tabarnia 27/03/2021 4:05 pm
    quant no hi ha nivell intelectual, fan aixo, aquestes coses son el que entenen els curtets, no hi ha donar mes voltes, segueixen la tradicio de la incultura fomentada per el Fraquito un solo Güevo i aixi en quedat
    remigio III 27/03/2021 12:57 pm
    Aquesta gentola està rebaixant la decència i el respecte degut als als altres. Cal no perdre-ho de vista , perquè el marrans campegen molt bé entre el fem i un femer es en el que estan convertint els congrés.
    Anònim 27/03/2021 12:52 pm
    Encara no l'heu tret aquesta merda de titular de la "peineta" ? La nova realitat, ara que el PSC també parla en la llengua dels castellans al nostre ( no sé si encara l'hem de considerar com a tal) Parlament ?
    Ramon 27/03/2021 12:33 pm
    Un dels objectius de Vox és que de "fer una figa" en passem a dir "una peineta". Perquè Vox pretén que els catalans visquem, no amb resignació ans amb alegria, la castellanització. Vox considera que el castellà ens és una riquesa brutal.
    Obscenitats 27/03/2021 9:00 am
    Quico Sellés. A veure si la premsa investiga els lligams de Vox amb poders no votats que els permeten entrar i guanyar a tribunals tot el que els rota. Això seria feina i no només denunciar un gest obscè. Ànim.
    Ninguneig 27/03/2021 8:53 am
    Que el president no respongui a Vox -màxim 3 segons- i els altres partits ni l'esmentin. Que surtin quan puja Vox a tribuna o desconnectin explicitament quan parlin. Ninguneig total. Qui paga les denúncies contínues que fa el trifachito? Aznar i la Faes? Investigar això.
      Anònim 27/03/2021 1:04 pm
      Què collons vol dir "ninguneig" ? No tenim corrector ? ...Si podem connectar amb aquest digital, també devem poder connectar amb el diccionari de l'Institut, oi ? Justament, l'objectiu del PPSOEVOC'S és que diem "ninguneig" i "peineta". Prescindir, ignorar, deixar de banda, menysprear VOX. (Tot i que jo prescindiria, ignoraria, deixaria de banda. menysprearia i no respondria tots aquells que intervenen en el nostre Parlament en la llengua colonial, cosa que inclou el PSC)
    Arxi 27/03/2021 8:52 am
    Sempre hauria de ser així, cada vegada que surti a parlar aquest grup de feixistes, tot-hom hauria de sortir del Parlament, per el que han de dir... només els pot interessar als seus votants, que com que no tenen res al cervell, els continuaran votant, diguin les bestieses que diguin..
    Català 27/03/2021 5:08 am
    Aixó és una mostra més del nivell intel·lectual dels parlamentaris.
    Català 27/03/2021 5:08 am
    Aixó és una mostra més del nivell intel·lectual dels parlamentaris.
    Català 27/03/2021 5:08 am
    Aixó és una mostra més del nivell intel·lectual dels parlamentaris.
    Ricard 26/03/2021 10:37 pm
    No m'agraden els escarafalls antivox. Si volen deixar en evidència Vox només cal que Vox quedi en evidència... ell solet. No oblidem que TOTS els partits castellans defensen els interessos castellans, i per tant no pas els catalans. Del PSOE a Vox tot és el mateix en la defensa d'agredir els catalans quan els cal.
    146
    3
    Respon
    Xevier 26/03/2021 10:20 pm
    A on van per la vida aquests delinqüents i feixistes de vox. Sra. Borràs, els hauria d'expulsar de l'hemicicle cada cop que aquesta colla de caps quadrats i analfabets anti catalans ens insulten o ens falten al respecte. Fora, que se'n vagin....!!!
    Veritas 26/03/2021 9:55 pm
    Vox = Xusma Nyorda Franquiste................
    107
    10
    Respon
    Ramon 26/03/2021 9:45 pm
    "Peineta". Vinga castellanades!
    101
    4
    Respon
    No tens corrector de català, Quico ? 26/03/2021 8:29 pm
    El que a l'altiplà en diuen fer "una peineta", a casa nostra en diem fer "una figa" o un "puja aquí dalt i balla"
      Jo 27/03/2021 8:40 am
      O una botifarra..
    RAMON A 26/03/2021 8:15 pm
    Vaja purria tenim de mantenir.Desentonen com una cagada sobre la Monna Lisa
    54
    10
    Respon
    Pericodelospalotes 26/03/2021 7:22 pm
    Aquest ditet te'l pots fotre pel forat del cul desgraciat de merda.
    162
    30
    Respon
    GAVANENC 26/03/2021 7:11 pm
    Que les dones de la neteija desinfectin be amb llegiu o safuman.... Que no quedi ni una merda de virus fatxa voxista.....
      Castelldefelenc 26/03/2021 7:36 pm
      Potser son homes de la neteja. Sigui qui sigui que ho desinfecti bé.
    Catanyol vs español 26/03/2021 7:08 pm
    D'aquest signe fet amb el dit mitger sempre se n'ha dit "fer la figa". L'objectiu és substituir els mots de la nostra llengua pels equivalents castellans ? Alguns amb un subestadi en el qual primer li canvieu el gènere EL COMPTE > la conta > la cuenta... I encara hi afegirem EL DEUTE > "la deuta" fins i tot dit per professors i catedràtics universitaris d'economia o EL DEURE. Cap on anem ? Sempre directament cap a Espanya.
    172
    1
    Respon
    Catanyol vs español 26/03/2021 6:59 pm
    En la la nostra llengua, com en italià, distingim curar de guarir. Curar entès com a tenir la cura mèdica d’un malalt, d’una malaltia, d’un mal, emprar les cures i els mitjans necessaris per a la guarició d'una malaltia. Mentre guarir vol dir restituir a algú la salut, alliberar-lo d’una malaltia. Així hi ha malaties que es poden curar, però no es poden guarir (son inguaribles). Els castellans no fan servir aquesta distinció, malgrat que també tenen el mot sanar. Perquè nosaltrres a cada pas perdem el significat dels nostres mots ? Així molts d'altres exemples, sempre anem a remolc de l'espanyol, malgrat que vulgui dir un empobriment de la parla i del significat dels mots. Per no parlar dels que d'una malatia en diuen "enfermetat" (?!). Deixadesa, autoodi, mandra.... Quina pena de país.
    207
    1
    Respon
      JCV 27/03/2021 12:08 pm
      Estic total i plenament d'acord amb Vós. Això es deu a no poder tenir un ens tècnic que tingui cura del nostre idioma. Perquè si ens hi fixem bé, cada vegada que surt una paraula nova al lèxic nyol, de seguida és catanyolitzada. Obvio=obvi. Evidente=evident i molts d'altres. I no parlem dels impresentables locutors de TV3. Dona que fa de jutge n'hi diuen Jutja i no jutgessa. Quan un partit pren un altre rumb, li diuen gir(giro), en comptes de tomb. I així podríem seguir. I en català mateix, els polítics un dia es van recordar de la paraula tombar, la qual entre altres acceptacions, hi ha la de suspendre. Doncs bé ara tot és tombar. És un menyspreu absolut que gent així, ignorant, menystingui la nostra riquesa lingüística.
    Puja aquí dalt i balla ! 26/03/2021 6:56 pm
    Què collons és una peineta ?
    198
    1
    Respon
    Catanyol vs español 26/03/2021 6:45 pm
    L'objectiu es substituir els mots de la nostra llengua pels equivalents castellans ? Alguns amb un subestadi en el qual primer li canvieu el gènere EL COMPTE > la compta > la cuenta... aquest signe fet amb el dir mitger se'n diu "fer la figa".
    176
    1
    Respon
      Jo 27/03/2021 8:44 am
      També se'n diu fer una botifarra
    Gavanenc 26/03/2021 6:40 pm
    D'aquest gest se'n diu fer la figa.
    D'on no n'hi ha no en raja 26/03/2021 5:59 pm
    gallego = fatxa. No dona més de si
    64
    33
    Respon
      Joan 26/03/2021 10:08 pm
      Que ruc que ets. Insultant. Mirat al mirall ximplet.
    La genteta 26/03/2021 5:44 pm
    Que se n'espera de la purrialla? Doncs això, més purrialla.