Torrent: “La mesa de negociació ja representa d’entrada un triomf polític”

El conseller d'Empresa es mostra "convençut" en una entrevista a l'ACN que la CUP aprovarà els pressupostos del Govern

“La mesa de negociació ja representa d’entrada un triomf polític”. Així de contundent s’ha mostrat el conseller d’Empresa, Roger Torrent, en una entrevista a l’ACN. L’expresident del Parlament ha argumentat que la taula de diàleg implica un “reconeixement de l’existència d’un conflicte polític”, un element que diu que no es pot “menystenir ni obviar”. “El reconeixement és una passa imprescindible per la resolució democràtica del conflicte”, ha afegit Torrent. D’altra banda, el conseller es mostra “convençut” que el Govern “se’n sortirà” amb els pressupostos pel 2022 i que serà “capaç” d’aprovar-los amb la CUP. Torrent, doncs, confia que els comptes de la Generalitat rebin el suport de la majoria que va investir el president, Pere Aragonès.

Torrent ha insistit a l’entrevista que la taula de diàleg també és, de per si, un “triomf polític” en un altre sentit: o bé s’obté el referèndum “inevitable”, o bé l’independentisme es carrega “encara més de legitimitat”. És per això que el conseller reitera que l’espai de negociació amb la Moncloa és “molt positiu políticament”. El dirigent d’ERC ha constatat, en les declaracions a l’ACN, que la delegació catalana acudirà a la taula de diàleg amb l'”encàrrec” de la ciutadania per proposar-hi l’autodeterminació i l’amnistia, com a eines per resoldre el conflicte. “Cal veure quina proposta té el govern espanyol i com la trasllada a la mesa”, ha afegit.

Torrent també ha manifestat que cal anar a la reunió -prevista per a finals de la setmana del 13 de setembre- amb la “màxima expectativa”. Això sí, ha subratllat que el Govern és alhora “escèptic políticament”. “No som innocents, sabem exactament el tarannà del govern espanyol i l’Estat”, ha justificat. Finalment, Torrent ha avisat que l’executiu català “no renunciarà” a la negociació perquè és un “element imprescindible per resoldre el conflicte”.

Pressupostos amb la CUP

En un altre sentit, Torrent s’ha mostrat “confiat” perquè el grup de Dolors Sabater aprovi els pressupostos de la Generalitat pel 2022: “Ens en sortirem amb la CUP”, ha aventurat. El conseller veu el Govern “capaç” de rebre la mateixa majoria que en la investidura d’Aragonès -ERC, Junts i CUP-, ja que els comptes son una “eina fonamental”.

Comentaris

    Estrijol 02/09/2021 7:46 am
    Com digué Santa Agnés el que fot cara de ruc, ho és.
      Gonzalo 02/09/2021 2:52 pm
      Os visteis aquella diada en la que os pusisteis un huevo frito de papel encima de la cabeza mientras berreabais andapandanchia?????
    Català 02/09/2021 8:12 am
    La mesa de pseudonegociació és, d'entrada, un triomf del govern espanyol; ajorna la solució i divideix l'independentisme. D'altra banda, la CUP no aprovarè cap pressupost; la CUP és anti-tot per sistema.
    ... 02/09/2021 8:28 am
    Que bé que estàs cobrant el teu sou, eh? El President del Parlament més mediocre. Covard.
    Carlos 02/09/2021 8:40 am
    Inútil.
    Ferran 02/09/2021 9:40 am
    Los idiotas siempre piensan que los demás son más gilipollas que ellos-
    Porcs traïdors 02/09/2021 10:14 am
    El traïdor Torrent està com un llum, o que? Dient aquestes collonades que no es creuen ni els seus.
    JordiP 02/09/2021 10:25 am
    Otto i Fritz són a la guerra. Otto surt de patrulla nocturna. Al cap d'una estona, Fritz sent soroll i crida "Qui va?" Una veu respon: "Otto! Porto presoners!". Fritz lo diu "Porta-l's!" I Otto declara "No em deixen!". El Torrent diu tenir sotmesos els oponents, però ells li estan donant pel sac. D'això en diuen "Optimisme fantasmal". Perdó.
    Alfons de la Vilamajor 02/09/2021 10:43 am
    Aquest "treballador " públic lloa una mesa o taula sense saber si hi hauran cadires. I quina falta fan aquestes per escoltar que la reclamació "contundent" de la Generalitat serà objecte de burla per part d'aquells als qui no els cal seure per plantar-se. Quan es posa una data límit per l negociació (o només el principi d'aquesta -Aragonés dixit) cal tenir un programa que es vagi complimentant en el temps. Quin és el de la Generalitat ? Després de que els expulsin de la primera reunió, què han pensat fer per a la porpera ? Fa tot l'efecte qeu ni proposar una data. Van humiliats i derrotats d'antuvi. El govern hauria de posar els càrrecs a disposició del poble, però manca decència.
    Triomf de qui? 02/09/2021 10:57 am
    Segons es miri, clar. Perquè que se li doni a Espanya l'enèsima ocasió per fotre's de nosaltres, de pixar-nos a la cara i dir que si, que no ès pluja sinó que directament és pix, no considero que sigui un gran triomf per Catalunya. Per Espanya la taula de qualsevol cosa se li vulgui dir si que és un triomf contra l'independentisme i Catalunya en general. Li serveix també per fer una bona impressió internacionalment, i a més resultarà indiscutiblement que ha estat la part catalana la que no ha volgut arribar a cap acord. O sigui que de legitimitat nostra de cara al món, rien de rien, nada de nada, niente di niente....ben al contrari, serà contraproduent. Ja ho està essent perquè a l'extranger circula la impressió que a la mà estesa d'Espanya Catalunya està enrocada i poc col.laborativa.
    rd 02/09/2021 11:03 am
    erñ botiflers, torrent inútil vividor
    Un altre "obsessionat", producte "del atado y bien atado", insultant la lliure intel·ligència 02/09/2021 12:45 pm
    A la vida pots ser un ruc, peró mai as de ser un hipócrata pocavergonya.