Rovira diu que és “imprescindible” la presència de Sánchez a la taula de diàleg

La secretària general d'ERC demana parlar de "negociació" i no de "diàleg"

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha assegurat aquest divendres que la presència del president del govern espanyol, Pedro Sánchez, a la taula de diàleg és “clarament imprescindible“. En una entrevista a Catalunya Ràdio, la dirigent republicana ha dit que li “encantaria” poder participar en aquesta taula perquè se sent “preparada i forta”, però ha insistit que el seu exili li impedeix poder-hi seure.

Per altra banda, Rovira ha demanat que es deixi de parlar de “taula de diàleg” i es comenci a utilitzar el concepte “mesa de negociació“. “Cada cop que li diem taula de diàleg abaratim la posició del Govern de Catalunya, perquè no hi anem només a parlar i a passar el temps sinó a solucionar un conflicte polític amb arrels històriques molt profundes”, ha manifestat la secretària general d’ERC.

Preguntada per l’escepticisme que envolta Junts per Catalunya sobre aquesta mesa, Rovira ha admès que la taula genera dubtes, però que tot és una qüestió d’actitud de “fortalesa”. La republicana ha insistit que el Govern ha de treballar per aconseguir l’autodeterminació i l’amnistia de tots els represaliats en el Procés. Ha reconegut que ella té dubtes que això pugui tirar endavant, però ha demanat confiar-hi perquè “a Escòcia i al Quebec ho van aconseguir“.

Comentaris

    Traidora 27/08/2021 10:38 am
    No se si foteu més pena o fàtic. Colla de covard a sou del borbó. Vos passarem pel damunt. Aquest 11S sortirem a assenyalar-vos amb el dit acusador de traidoria. Deixeu pas a nous liders que siguin valents i no es venguin per un partit espanyol de merda. Esteu fen de tap a la llibertat ce Catalunya. Patètics.
      Traïdora???? 27/08/2021 12:47 pm
      Com el poc honorable batxiller foll que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat? Sisplau, amplians la resposta...
    Pedro 27/08/2021 10:46 am
    Martita llorona y la que vive de la sopa boba.
    Doctor Strangelove 27/08/2021 10:51 am
    En canvi tu ets totalment prescindible! Doc.
    joan 27/08/2021 10:57 am
    millor parlar de divorci
    ERCagats i penedits por laGloria de Sanchez el caudillo de Erc.españa 27/08/2021 11:49 am
    Mesita dels penitents, cagats i venuts del junqueras , per anar a demanar perdó i absolució
    Edgar 27/08/2021 12:12 pm
    parole, parole, parole... ERC, ja està bé de paraules i de trobar nous sinònims: ja ens han mentit fent-se passar per independentistes i ha quedat clar que no ho són.
      Totalment aplicable als corruptgents els darrers 10 anys! 27/08/2021 12:51 pm
      Afageixi a prucessar cap enlloc 10 anys la mort del prUcés quan el poc honorable batxiller Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Costarà superar-lo en incompetència...
        Junqueras el niño de marchena.arriba.sanchez.155 27/08/2021 5:30 pm
        Marchena de l'entregat espanyol junqueras en va fer un espanyol penedit, psoefranquista i penitent. Erc es puta españa junqueril
    falco 27/08/2021 12:16 pm
    No paren de anar inventat escuses a tot el que tracti de Catalunya, per tal de anar dilatant tot i aixi poguer anar vivint del sistema. Quina colla de impresentables
      Il·luminans... 27/08/2021 12:55 pm
      Quina escusa va posar el batxiller foll per suspendre la DUI i fugir deixant-ho tot enmerdat?
      ERC FERROVIAL, EUROS PER ERCorruptes 27/08/2021 5:32 pm
      Junqueras viu de Ferrovial, ben forrat com vol españa
    germamarx 27/08/2021 1:15 pm
    Aquesta noia vol un bon barber.
      Groucho 27/08/2021 2:37 pm
      Que contracti al barber del batxiller foll, ara li diuen poc honorable flegona
    Ricard 27/08/2021 1:52 pm
    Em sembla que ja poden anar esperant a en Sàntxis...
    Que pardillos 27/08/2021 5:11 pm
    Los que se meten con ERC no se si se han enterado de que han quedado en las elecciones por delante del partido del bachiller, por que será, a lo mejor es por que sois minoria, y por qué ganó las elecciones el PSC, sois cuatro gatos y mal avenidos.
    Vendetta 27/08/2021 8:31 pm
    Paraula de botiflera plorona no tornis el poble et fara justicia
      per ploraner... 28/08/2021 9:28 pm
      ...el pallasso Torra és insuperable....
    Tauleta per resar el rosari, quin tuff mes cope 27/08/2021 10:11 pm
    El trio de ferrovial oriolet, marteta i peret, son el padre, la virgen i el nen jesuset. Fan pena el tricornio de tontets amb sotana catolica, Quina secta religiosa del GRAN GURU JUNQUERAS,DEI
    Lluït 28/08/2021 1:44 am
    Perquè xerra barat aquesta fugissera? Com diu un refrany en castellà : "Consejos vendo que para mi no tengo". Erc-morro i cia. Saben que no arribarà més enllà d'unes promeses de lleugeres concessions autonòmiques i volen que el fracàs no els emmerdi només a ERC que han apostat per ella com mecanisme d'allargar el procés.
    Pepe 28/08/2021 8:27 am
    El govern britànic obre la porta a un nou referèndum si un 60% dels escocesos el vol. El govern espanyol no ho farà mai, ni que ho demani el 100% dels catalans, en poc mesos es veurà a la taula de diàleg.